Γιατί να μπλέκεις με πρίζες, αφού το σύστημα της Toyota, το οποίο ακολούθησαν οι Hyundai, Renault και άλλοι, που φορτίζει μόνο του ίσως να ταιριάζει καλύτερα στην ελληνική αγορά από τα Plug-in υβριδικά;
Τι να το κάνεις το Plug-in αν δεν έχεις πρίζα να το φορτίσεις;
Με όλα τα αυτοκίνητα να μετατρέπονται σε υβριδικά πριν αλλάξουν σε ηλεκτρικά, η ιδέα της φόρτισης από την πρίζα είναι γενικά καλή. Ειδικά αν έχεις τη μπαταρία γεμάτη, ώστε να κινείσαι όσο το δυνατόν περισσότερο με ρεύμα. Όμως, παρότι λέμε ότι φορτίζουν σε μια απλή σούκο πρίζα, αυτή την «πολυτέλεια» δεν την έχουν όλοι.
Ειδικά στις μεγάλες πόλεις που τα σπίτια είναι σε πολυκατοικίες, το να έχεις μια πρίζα δίπλα στο αυτοκίνητο, όπου έτυχε να το παρκάρεις το βράδυ, είναι μάλλον απίθανο. Εντάξει, υπάρχουν χώροι φόρτισης, και πλέον πολλά καταστήματα έχουν τέτοιους στα πάρκινγκ τους, αλλά αν δεν έχεις πρίζα στο σπίτι ή στη δουλειά σου, το Plug-in δεν έχεις που να το φορτίσεις.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Από την άλλη μεριά όμως, έχεις την Toyota και τις μάρκες που ακολούθησαν τον υβριδικό χορό. Η Toyota, ο πρώτος διδάξας των υβριδικών, έχει όλα της τα μοντέλα με σύστημα self-charging, αυτοφορτιζόμενο. Δηλαδή τα αυτοκίνητά της φορτίζουν την μπαταρία τους μόνα τους, αντλώντας ενέργεια κατά το φρενάρισμα και γενικά την επιβράδυνση.
Φυσικά, για να κρατάς την μπαταρία γεμάτη, πρέπει να μάθεις να οδηγείς έτσι ώστε να βοηθάς το σύστημα φόρτισης. Όμως αυτό είναι κάτι που με τη βοήθεια όλων των ενδείξεων στην οθόνη, γίνεται λίγο σαν βιντεοπαιχνίδι, και μαθαίνεις γρήγορα πως να κρατάς την μπαταρία και φορτισμένη, αλλά και συνέχεια σε χρήση ώστε να μειώνεις την κατανάλωση. Το Yaris Hybrid για παράδειγμα μέσα στην πόλη μπορεί να φτάσει να «καίει» ακόμα και 3,5 λτ., λες κι είναι scooter!
Το ίδιο έκαναν σε δεύτερο χρόνο και άλλες μάρκες, όπως η Renault με τα Clio E-Tech και Captur Hybrid, η Hyundai με το Kona Hybrid και άλλες. Ένας ακόμα Ιάπωνας κατασκευαστής, η Honda, δημιούργησε ένα σοφιστικέ υβριδικό σύστημα με τεχνολογία i-MMD για τα Jazz και HR-V, στο οποίο ουσιαστικά τα αυτοκίνητα είναι ηλεκτροκίνητα με την ενέργεια να παράγεται από τον θερμικό κινητήρα.
Κι αφού η προσοχή στράφηκε απότομα και από πολλούς στα υβριδικά, τι λες; Είναι το σύστημα της Toyota και των άλλων εταιρειών πιο κατάλληλο για την καθημερινή χρήση που κάνεις; Και τελικά μήπως σου φαίνεται η όλη αλλαγή στον τρόπο οδήγησης πιο δύσκολο από το να βάλεις μια πρίζα στο σπίτι; Μπορείς όμως;
Καίνε τα μισά! Κερδίστε τώρα 2.000-4.000 ευρώ/χρόνο (πάτα στην εικόνα για να δεις πως)