Παλιά ονόματα στα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
- Η Ford ονομάζει Capri το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της SUV
- Έχει ήδη αναγεννήσει τα ονόματα Puma αλλά & Mustang
- Η ονοματοδοσία στα ηλεκτρικά είναι πιο σημαντική από ποτέ
- Η «ανακύκλωση» ονομάτων καταφέρνει να κάνει τα νέα ηλεκτρικά να ξεχωρίζουν από το σορό
Η Ford ονομάζει Capri το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της SUV
Σκέψου το επόμενο μεσαίο SUV της Opel. Όχι με όνομα Grandland, αλλά να το λένε Ascona. Η προσπάθεια των κατασκευαστών να κάνουν τα νέα ηλεκτρικά τους μοντέλα να ξεχωρίσουν στο χαμό λανσαρισμάτων και κυρίως στη θάλασσα ανώνυμων και απρόσωπων ηλεκτρικών από την Κίνα, η ανακύκλωση των ονομάτων συνεχίζει. Γίνεται όμως έτσι δουλειά;
Η ομάδα marketing της Ford παραδίδει μαθήματα. Η ανακύκλωση ονομάτων και η χρήση τους σε νέα, τελείως διαφορετικά μοντέλα με αυτά που ξέραμε με το όνομα αυτό φαίνεται πως πετυχαίνει. Το νέο ηλεκτρικό SUV της μάρκας φέρνει το όνομα Capri πάλι στο ρόστερ της μάρκας. Μπορεί το γνωστό Capri, το σπορ κουπέ μοντέλο των 60, 70 και 80, με το όνομα του γνωστού ιταλικού νησιού, να μην έχει απολύτως καμία σχέση με το σημερινό, όμως ως όνομα παραμένει πολύ καλό. Και ο συνδυασμός ενός καλού αλλά και γνωστού ονόματος, σε ένα νέο μοντέλο ίσως να είναι η συνταγή της επιτυχίας.
Έχει ήδη αναγεννήσει τα ονόματα Puma αλλά & Mustang
Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό εξάλλου. Η Ford ήδη έκανε το ντεμπούτο της στα αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα με το όνομα Mustang. Πώς μπορεί να περάσει απαρατήρητο ένα αυτοκίνητο με αυτό το όνομα, ειδικά όταν έχει και κάποια σχεδιαστικά στοιχεία του γνωστού pony-car της Ford. Το ίδιο είχε γίνει και με το Puma. Το όνομα του αιλουροειδούς είχε δοθεί αρχικά σε ένα μικρό κουπέ της δεκαετίας του `90, όμως ανακυκλώθηκε στο τωρινό μικρό SUV, και η επιτυχία του είναι η απόδειξη πως και το όνομα μετράει.
Η ονοματοδοσία στα ηλεκτρικά είναι πιο σημαντική από ποτέ
Η ιδέα της Ford είναι απλή. Ένα γνωστό, καλό όνομα σε ένα νέο άγνωστο μοντέλο είναι ο καλύτερος τρόπος να το ξεχωρίσει από τα άλλα. Μάρκες όπως η VW ακολουθούν τελείως διαφορετική τακτική, με την ηλεκτρική γκάμα να προσπαθεί να δημιουργήσει την δική της ταυτότητα με τα δικά της χαρακτηριστικά και ονόματα. Αλλοι πάλι, όπως η Renault, πάνε φουλ ρετρό, με ηλεκτρικά μοντέλα που εκτός από το όνομα, έχουν και τη βασική σχεδιαστική ιδέα. Όπως το 5 και το 4 που έρχεται.
Η «ανακύκλωση» ονομάτων καταφέρνει να κάνει τα νέα ηλεκτρικά να ξεχωρίζουν από το σορό
Πολλοί θα πουν πως η χρήση παλιών ονομάτων χαραμίζεται στα νέα μοντέλα. Αλλοι θα πάνε πιο μακριά και θα μιλάνε για βλασφημία. Σημασία όμως έχει πως όταν τα ηλεκτρικά φυτρώνουν σαν τα μαρούλια δεξιά αριστερά, και όταν τόσα από αυτά έρχονται από την Κίνα, ή και από νέες άγνωστες μάρκες, με ονόματα που δεν ξέρει κανείς, που δεν ξεχωρίζει και δεν αναγνωρίζει κανείς, ένα Capri είναι πάντα ξεκάθαρα Ford, ενώ τα άλλα είναι άγνωστες λέξεις.
Τι λες, δεν είναι καλή ιδέα; Ή «κολλάς» που ιστορικά τα μοντέλα δεν συνδέονται; Προτιμάς νέα ονόματα ή μήπως η ανακύκλωση δίνει στα νέα μοντέλα και ένα συναίσθημα που το χρειάζονται, ειδικά τα ηλεκτρικά, τόσο πολύ;