Η Dacia παρουσίασε επίσημα το ανανεωμένο Duster, φέρνοντας στο value for money SUV της αγοράς μία σειρά από αλλαγές τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό για να συνεχίσει με μεγαλύτερα εφόδια το ταξίδι του στην απαιτητική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.
Το Duster, ή αλλιώς ο «βασιλιάς της σκόνης», τόσο λόγω της ονομασίας του που συνδέεται με αυτή, η οποία στα αγγλικά είναι dust, όσο και λόγω του έντονου off-road υπόβαθρου που το θέλει πολύ συχνά να σκονίζεται σε χωμάτινες κακοτράχαλες διαδρομές, ανανεώθηκε και η Dacia προχώρησε στην επίσημη αποκάλυψη του. Το πιο δημοφιλές μοντέλο της ρουμανικής μάρκας, η οποία εδώ και χρόνια έχει γαλλικό DNA, δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις, οπότε βάζουμε στην άκρη τους προλόγους και περνάμε κατευθείαν στο κυρίως θέμα...
Η Dacia θα κυκλοφορήσει το ανανεωμένο Duster στην Ευρώπη από τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Ξεκινώντας από το εξωτερικό, το ανανεωμένο C-SUV συνοδεύεται από ένα νέο έντονο πορτοκαλί χρώμα (Orange Arizona) στο λανσάρισμά του και φέρει ελαφρώς τροποποιημένους προβολείς με μια διαφορετική υπογραφή των LED φώτων ημέρας σε σχήμα «Υ» που πρωτοεμφανίστηκε στα 2021 Logan και Sandero. Μένοντας στους προβολείς να τονίσουμε πως το ανανεωμένο Duster γίνεται το πρώτο αυτοκίνητο της Dacia που διαθέτει LED φλας στο μπροστινό μέρος. Από εκεί και πέρα οι καινούργιοι τροχοί 16 και 17 ιντσών έχουν καλύτερη αεροδυναμική από τις προηγούμενες και σύμφωνα με τη μάρκα συμβάλουν στις λιγότερες κατά 5,8 γραμμάρια εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σε ό,τι αφορά την τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου. Σε αυτό βοήθησε και ο σχεδιασμός της αεροτομής στο πίσω μέρος.
Στο εσωτερικό, το ταμπλό έχει αλλάξει στις λεπτομέρειες για να φιλοξενήσει ένα νέο σύστημα ψυχαγωγίας που διαθέτει νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8 ιντσών. Παράλληλα τα τεχνολογικά συστήματα αυξάνονται με την δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ «παρών» είναι και σύστημα πλοήγησης. Σε άλλα σημεία του εσωτερικού, η Dacia έχει εγκαταστήσει νέα προσκέφαλα για μεγαλύτερη άνεση, θυμίζοντας αυτά που έχουμε δει στο τελευταίο Renault Clio. Επιπρόσθετα, συναντούμε νέες επιλογές ταπετσαρίας, ενώ το φαρδύ υποβραχιόνιο μπορεί να υποχωρήσει προς τα πίσω κατά 70 χιλιοστά ούτως ώστε να βρεθεί η πιο βολική θέση για τον οδηγό. Το cruise control και το σύστημα ESC τελευταία γενιάς είναι στάνταρ, συνοδευόμενα φυσικά από πλήθος άλλων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Στις πιο «καλές» εκδόσεις οι επιβάτες θα βρουν πλούσιο εξοπλισμό, αλλά πάντα με τον γνωστό value for money χαρακτήρα της μάρκας.
Κλείνοντας, η πιο σημαντική αλλαγή του ανανεωμένου Duster είναι η υιοθέτηση ενός εξατάχυτου, αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Ωστόσο, το κιβώτιο ταχυτήτων EDC διατίθεται μόνο σε συνδυασμό με την προσθιοκίνητη έκδοση και το μοτέρ βενζίνης (TCe) των 1,33 λτ. στην κορυφαία απόδοση των 150 ίππων. Έπειτα, υπάρχουν και οι εκδόσεις 90 και 130 ίππων, από τον 1.000άρη και τον 1.300άρη κινητήρα αντίστοιχα, μόνο για κίνηση στους μπροστά τροχούς με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Στο diesel τώρα, το dCi μοτέρ των 1,5 λτ. με 115 ίππους συνδυάζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και έρχεται σε εκδόσεις 2WD και 4WD. Τελευταία αλλά όχι έσχατη επιλογή είναι η έκδοση διπλού καυσίμου βενζίνης-υγραερίου, ή αλλιώς LPG, με 100 ίππους από τον turbo κινητήρα του 1,0 λτ., που εξοπλίζεται πλέον με μεγαλύτερη δεξαμενή LPG 50 λίτρων.
Το ταμπλό έχει αναθεωρηθεί για να φιλοξενήσει ένα νέο σύστημα ψυχαγωγίας που διαθέτει νέα οθόνη αφής οκτώ ιντσών.
Η Dacia θα κυκλοφορήσει το ανανεωμένο Duster στην Ευρώπη από τον προσεχή Σεπτέμβριο με το λογότυπο που την γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Το πιο μοντέρνο λογότυπο δεν θα εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα παραγωγής μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους.