Το ανανεωμένο Hyundai i30 παρουσιάστηκε επίσημα έχοντας στη φαρέτρα του φρέσκια εμφάνιση, έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα 1,5 λίτρων, εξηλεκτρισμένα σύνολα βενζίνης και diesel, αλλά και hi-tech εσωτερικό με δύο οθόνες έως 10,25 ιντσών και βελτιωμένο σύστημα infotainment.
Η τρίτη γενιά του Hyundai i30 παρουσιάστηκε επίσημα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2016, επενδύοντας σε ένα εντελώς νέο σχήμα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Έκτοτε, περισσότερες από 250.000 αυτοκίνητα απορροφήθηκαν από τις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου από το 2017 που ξεκίνησε την εμπορική του πορεία. Και μπορεί η σχεδίασή του να χαρακτηρίστηκε συγκρατημένη σε πρώτη φάση, αυτή ήταν όμως εκείνη που καθιστά το κορεατικό μικρομεσαίο ακόμα και σήμερα ένα από τα σχήματα που μπορεί να αντέξει για αρκετά ακόμα χρόνια. Παρόλα αυτά, όντας περίπου στη μέση περίπου της εμπορικής του πορείας, το στρατόπεδο της Hyundai αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα εκτεταμένο φρεσκάρισμα του μοντέλου, τόσο σε αισθητικό επίπεδο, όσο και στη γκάμα των κινητήρων, αλλά και στον τομέα της τεχνολογίας. Υπενθυμίζουμε πως, τον Σεπτέμβρη του 2018 η Hyundai είχε κάνει ένα μίνι ρετούς στο i30, προσθέτοντας παράλληλα τον Smartstream turbo diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων.
Επιστρέφουμε στο σήμερα, ξεκινώντας από την εμφάνιση: η Hyundai έδωσε νέο πρόσωπο στο μικρομεσαίο της με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Η εξαγωνική γρίλια έχει δώσει τη θέση της σε ένα πιο καμπυλόγραμμο πλαίσιο, με τους σχεδιαστές να αντλούν έπνευση από τα μαχητικά τζετ, ενώ νέο είναι και το μοτίβο των κυψελών στο κεντρικό αεραγωγό. Επιπλέον, διαφορετικοί είναι οι αεραγωγοί που πλαισιώνουν την κεντρική γρίλια και φιλοξενούν στο εσωτερικό τους τους προβολείς ομίχλης. Ψηλότερα, οι προβολείς έχουν ενσωματωμένα τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα V, ενώ αντίστοιχα, LED τεχνολογίας είναι και τα ανασχεδιασμένα οπίσθια φώτα, με τα 51 στοιχεία στο εσωτερικό τους, που πλαισιώνονται από ένα παρόμοιο V. Αισθητικές αλλαγές υπάρχουν και στον πίσω προφυλακτήρα με την διαφορετική διάταξη των ανακλαστικών επιφανειών και των υπόλοιπων διακοσμητικών στοιχείων. Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι η ανανέωση επηρεάζει ολόκληρη τη γκάμα των αμαξωμάτων του i30, ήτοι hatchback, fastback και station wagon, ενώ διευρύνονται οι επιλογές για την σπορτίφ έκδοση N-Line η οποία προσφέρεται πλέον και στο i30 wagon.
Σημαντικές αλλαγές παρατηρούνται στο πεδίο των μηχανικών συνόλων, εκεί που συναντούμε έναν ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα 1,5 λτ., αλλά και το ήπια υβριδικό 48βολτο σύστημα από το οποίο επωφελούνται τόσο ο 1.000άρης T-GDi όσο και ο 1.600άρης Smartstream turbo diesel. Ο νέος τετρακύλινδρος βενζίνης των 1,5 λτ. αντικαθιστά τον 1.400άρη στην ατμοσφαιρική και στην υπετροφοδοτούμενή του εκδοχή, αποδίδοντας 10 άλογα και 20 άλογα περισσότερα, αντίστοιχα, από τον απερχόμενο, ήτοι 110 ίππους με 144 Nm ροπής ο ατμοσφαιρικός και 160 άλογα με 253 Nm ροπής ο turbo. Ο1.000άρης T-GDi των 120 ίππων με 172 Nm ροπής συνδυάζεται προαιρετικά με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt, έχοντας στο πλευρό του το 6άρι έξυπνο μηχανικό κιβώτιο (iMT). Όσον αφορά στο τελευταίο, επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί στο ρελαντί σε πρώτη φάση όταν αφήνετε γκάζι, ανάλογα πάντα με τις συνθήκες, ή σε δεύτερο στάδιο τον απενεργοποιεί προκειμένου να μειωθούν η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων. Στο diesel, τώρα, η κατάσταση είναι γνώριμη, με δύο επιλογές στα 115 με 280 Nm ροπής (300 Nm ροπή με αυτόματο 7DCT) ή τα 136 άλογα με 280 Nm ροπής (320 Nm ροπή με αυτόματο 7DCT) και την ισχυρότερη να συνδυάζεται με το ήπια υβριδικό 48βολτο σύστημα. Για τη μετάδοση της κίνησης υπάρχουν εκτός του iMT, άλλες δύο επιλογές: το «απλό» μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και ένα 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη.
Αισθητές διαφορές υπάρχουν και στην καμπίνα του μικρομεσαίου της Hyundai με προεξάρχον στοιχείο τη νέα οθόνη αφής 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment που δεσπόζει ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και τον -πρωτοεμφανιζόμενο για το μοντέλο- ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών. Ξεκινώντας από τον τελευταίο, αυτός πλαισιώνεται από τις αναλογικές ενδείξεις για τη θερμοκρασία του κινητήρα και τη στάθμη του καυσίμου εκ δεξιών και το αναλογικό στροφόμετρο εξ ευωνύμων, απεικονίζοντας πληθώρα χρήσιμων στοιχείων για τον οδηγό. Έπειτα, ριζικά αλλαγμένο είναι το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τα κλασσικά κουμπιά να έχουν αντικατασταθεί από πλήκτρα αφής που εδρεύουν στο μαύρο στιλπνό πλαίσιο της οθόνης αφής των 10,25 ιντσών. Εντελώς διαφορετικό είναι το μενού των λειτουργιών, που σύμφωνα με την εταιρεία αυξάνει την πρακτικότητα, ενώ και τα επίπεδα διασυνδεσιμότητας είναι βελτιωμένα αφού πλέον Apple CarPlay και Android Auto συνδέονται ασύρματα με την συσκευή. Έπειτα, υπάρχει δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για το smartphone ενώ για πρώτη φορά το i30 εφοδιάζεται με την τεχνολογία Bluelink η οποία έχει στο ενεργητικό της Live υπηρεσίες και συστήματα για την διευκόλυνση του οδηγού. Από εκεί και πέρα, η καμπίνα παραμένει απαράλλακτη, ούσα έτοιμη να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους. Το πορτμπαγκάζ τέλος ορίζεται στα 395 λίτρα για το χάτσμπακ, 450 λτ. για το fastback και 602 για το wagon, ακριβώς όπως και στο προ ανανέωσης μοντέλο.
Καταλήγοντας, πλούσιο είναι το τεχνολογικό υπόβαθρο του ανανεωμένου i30 και στον τομέα της ασφάλειας, καθώς εφοδιάζεται από την βασική έκδοση με τη σουίτα S-10 (Hyundai SmartSense) έχοντας μεταξύ άλλων στην φαρέτρα του το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με δυνατότητα αναγνώρισης πεζού και λειτουργία σε χαμηλές και υψηλές ταχύτητες, το σύστημα High Beam Assist για αυτόματη εναλλαγή μεταξύ υψηλών και χαμηλών ακτίνων παρέχοντας βέλτιστο φωτισμό στο δρόμο, το σύστημα Lane Keeping Assist και τα συστήματα απόσπασης προσοχής οδηγού και έξυπνου περιοριστή ταχύτητας.
Το ανανεωμένο Hyundai i30 θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα του τις επόμενες ημέρες στην Γενεύη και θα λανσαριστεί μέσα στο καλοκαίρι, ενώ το ανανεωμένο i30 N θα κάνει αργότερα ντεμπούτο στο Παρίσι και θα λανσαριστεί τον Ιανουάριο του 2021.
Προσπαθούν, και καλά κάνουν, να ζωντανέψουν αισθητικά ένα βαρετό αμάξωμα. Γνώμη μου οτι το κάνουν πιο επιτυζημένο από i20 όπου το τελευταίο facelift το χάλασε. Ενα ερώτημα (πολύ κρίσμο) είναι εάν οι φωτό αφορούν το βασικό μοντέλο ή εάν αφορούν πιο premium έκδοση με πιο premium φυσικά τιμή. Εάν βάλουν τις βελτιώσεις από τη βασική έκδοση χωρίς ουσιαστική αύξηση, πιστεύω θα είναι επιτυχία. Το εσωτερικό παραμένει από τα πιο άχρωμα αλλά σε αυτή την κατηγορία οι διαφορές δεν είναι μεγάλες - στα υλικά έχει αδυναμίες αλλά αυτή είναι η Hyundai...
Απάντηση: Έχετε δίκιο. Διορθώθηκε. Ο δαίμων του... πληκτρολογίου, λόγω ταχύτητας. :-) Πολύ νωρίς ακόμα για να γνωρίζουμε τιμές, ωστόσο δεν αναμένεται να κινηθεί πολύ μακριά από την ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική της μάρκας για το μοντέλο.
Επανέρχομαι διότι παρατήρησα καλύτερα τις φωτο και αυτό που παρουσιάζεται είναι το NLine, επομένως ΔΕΝ είναι το βασικό μοντέλο (αυτά τα γράφουν κύριοι δημοσιογράφοι - εκτός εάν είναι απλά διαφήμιση οπότε πάσο...). Η αναφορά του vg ότι το υπάρχον μοντλεο δεν έχει υποβραχιόνιο είναι σοβαρή παράλειψη όσο κι αν φαινεται δευετερεύον - το NLine θα έχει όπως βλέπουμε. Τελικά η Hyundai μάλλον φοβάται να δει κατάματα τον ανταγωνισμό, έχει κόλημα με την τιμή, με 500 ευρώ παραπάνω η τιμή θα παρέμενε καλή και το εσωτερικό θα ήταν ανταγωνιστικό, όπως είναι τώρα κάνεις συμβιβασμούς. Κρίμα γιατί απλά θα μπορούσε η ΚΙΑ να είναι η πιο φτηνή, έχουν εναλλακτική - εκτός εάν η στρατηγική είναι η KIA να γίνει πιο premium... Επίσης να σημειώσετε οτι για κάποιο λόγο στην Ελλάδα ΔΕΝ φέρνουν τις καλυτερότερες εκδόσεις, πχ το i20 στο εξωτερικό είχε led φώτα αρκετό καιρό πριν τα φέρουν στην Ελλάδα. Ισως η εδώ αντιπροσωπεία να κάνει παραγγελίες μαζικά για να ρίξει την τιμή και περιμένει μέχρι να φύγει το στοκ, δεν ξέρω... Το ό,τι έχει κόψει τα diesel από κάποια μοντέλα είναι επίσης πρόβλημα, τα Hyundai βενζίνης δεν είναι τόσο οικονομικά όσο θέλουν να είναι (όχι τραγικά πάντως, η κατανάλωση είναι περισσότερο θέμα στυλ οδήγησης και όχι τόσο κινητήρα).
Συμφωνώ με το σχόλιο του YS, πολύ "φτωχό" και μουντό το εσωτερικό, απουσία θηκών πίσω από τα καθίσματα και υποβραχιόνιου σε όλες τις εκδόσεις (στο ήδη υπάρχον), απλά πράγματα που θα βοηθούσαν στον ανταγωνισμό με άλλους κατασκευαστές. Μεγάλο συν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω και οι κινητήρες, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία και την εγγύηση που το συνοδεύει, αλλά θέλει και λίγο ρετουσάρισμα στην εικόνα, μια διχρωμία, ή έστω πιο ανοιχτά-αγχολυτικά χρώματα μέσα.
Προσπαθούν, και καλά κάνουν, να ζωντανέψουν αισθητικά ένα βαρετό αμάξωμα. Γνώμη μου οτι το κάνουν πιο επιτυζημένο από i20 όπου το τελευταίο facelift το χάλασε. Ενα ερώτημα (πολύ κρίσμο) είναι εάν οι φωτό αφορούν το βασικό μοντέλο ή εάν αφορούν πιο premium έκδοση με πιο premium φυσικά τιμή. Εάν βάλουν τις βελτιώσεις από τη βασική έκδοση χωρίς ουσιαστική αύξηση, πιστεύω θα είναι επιτυχία. Το εσωτερικό παραμένει από τα πιο άχρωμα αλλά σε αυτή την κατηγορία οι διαφορές δεν είναι μεγάλες - στα υλικά έχει αδυναμίες αλλά αυτή είναι η Hyundai...
Καλώς εχόντων των πραγμάτων θα είναι το επόμενο αυτοκίνητό μου. Κυρίως λόγω αξιοπιστίας γιατί έχω καεί από κάποια Ευρωπαϊκά μοντέλα
Νομίζω ότι ο χώρος αποσκευών στο fast back είναι 450λιτ. Τιμες πότε θα ξέρουμε;
Απάντηση: Έχετε δίκιο. Διορθώθηκε. Ο δαίμων του... πληκτρολογίου, λόγω ταχύτητας. :-) Πολύ νωρίς ακόμα για να γνωρίζουμε τιμές, ωστόσο δεν αναμένεται να κινηθεί πολύ μακριά από την ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική της μάρκας για το μοντέλο.
Επανέρχομαι διότι παρατήρησα καλύτερα τις φωτο και αυτό που παρουσιάζεται είναι το NLine, επομένως ΔΕΝ είναι το βασικό μοντέλο (αυτά τα γράφουν κύριοι δημοσιογράφοι - εκτός εάν είναι απλά διαφήμιση οπότε πάσο...). Η αναφορά του vg ότι το υπάρχον μοντλεο δεν έχει υποβραχιόνιο είναι σοβαρή παράλειψη όσο κι αν φαινεται δευετερεύον - το NLine θα έχει όπως βλέπουμε. Τελικά η Hyundai μάλλον φοβάται να δει κατάματα τον ανταγωνισμό, έχει κόλημα με την τιμή, με 500 ευρώ παραπάνω η τιμή θα παρέμενε καλή και το εσωτερικό θα ήταν ανταγωνιστικό, όπως είναι τώρα κάνεις συμβιβασμούς. Κρίμα γιατί απλά θα μπορούσε η ΚΙΑ να είναι η πιο φτηνή, έχουν εναλλακτική - εκτός εάν η στρατηγική είναι η KIA να γίνει πιο premium... Επίσης να σημειώσετε οτι για κάποιο λόγο στην Ελλάδα ΔΕΝ φέρνουν τις καλυτερότερες εκδόσεις, πχ το i20 στο εξωτερικό είχε led φώτα αρκετό καιρό πριν τα φέρουν στην Ελλάδα. Ισως η εδώ αντιπροσωπεία να κάνει παραγγελίες μαζικά για να ρίξει την τιμή και περιμένει μέχρι να φύγει το στοκ, δεν ξέρω... Το ό,τι έχει κόψει τα diesel από κάποια μοντέλα είναι επίσης πρόβλημα, τα Hyundai βενζίνης δεν είναι τόσο οικονομικά όσο θέλουν να είναι (όχι τραγικά πάντως, η κατανάλωση είναι περισσότερο θέμα στυλ οδήγησης και όχι τόσο κινητήρα).
Συμφωνώ με το σχόλιο του YS, πολύ "φτωχό" και μουντό το εσωτερικό, απουσία θηκών πίσω από τα καθίσματα και υποβραχιόνιου σε όλες τις εκδόσεις (στο ήδη υπάρχον), απλά πράγματα που θα βοηθούσαν στον ανταγωνισμό με άλλους κατασκευαστές. Μεγάλο συν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω και οι κινητήρες, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία και την εγγύηση που το συνοδεύει, αλλά θέλει και λίγο ρετουσάρισμα στην εικόνα, μια διχρωμία, ή έστω πιο ανοιχτά-αγχολυτικά χρώματα μέσα.