Η Renault αναμένονταν να παρουσιάσει το ανανεωμένο Megane μέσα στο 2020, ωστόσο δεν μας άφησε να περιμένουμε για πολύ καθώς προχώρησε στην επίσημη παρουσίαση του φρεσκαρισμένου μικρομεσαίου της μοντέλου και μάλιστα σε ολόκληρη τη γκάμα των εκδόσεων.
Στο εξωτερικό μέρος, η πιο προφανής αλλαγή είναι εμφανής στο εμπρός μέρος, εκεί όπου οι προβολείς χρησιμοποιούν πλέον από την βασική έκδοση τεχνολογία LED, και βελτιώνει σύμφωνα με το γαλλικό στρατόπεδο την ορατότητα κατά 30% σε σύγκριση με τους προβολείς αλογόνου. Από εκεί και πέρα μικρές αλλά εμφανείς αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί στον μπροστινό προφυλακτήρα αλλά και στη γρίλια.
Από την τρίτη σε βαθμίδα έκδοση και πάνω, η Renault προσφέρει χαρακτηριστικά χρωμίου κάνοντας έτσι ακόμα πιο ξεχωριστή την εμφάνιση του μοντέλου. Αλλες αξιοσημείωτες αλλαγές περιλαμβάνουν νέες ζάντες αλουμινίου 16 και 18 ιντσών και τρία νέα χρώματα (Highland Grey, Baltic Grey και Solar Copper).
Στο εσωτερικό το Megane καλωσορίζει τον νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών, ο οποίος συμπληρώνεται από μια οθόνη αφής 9,3 ιντσών για τα σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Η Renault προχώρησε και σε κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές στην κεντρική κονσόλα και στα χειριστήρια του κλιματισμού βελτιώνοντας τα επίπεδα εργονομίας. Η στρογγυλοποίηση των νέων στοιχείων περιλαμβάνουν την προσθήκη νέας ταπετσαρίας, ενώ όσο ανεβαίνουν οι εκδόσεις προστίθενται περισσότερα στοιχεία όπως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές στο ανανεωμένο Megane είναι αυτές που δεν φαίνονται με κορυφαία όλων το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Το PHEV Megane (160 ίππων) επωφελείται από την τεχνολογία «E-Tech» υιοθετώντας το ίδιο πνεύμα με τα ηλεκτροκίνητα Clio και Captur. Ως εκ τούτου στην εν λόγω έκδοση συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και μπαταρία 9,8 kWh. Το Megane E-Tech μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ρεύμα για 50 χιλιόμετρα με μέγιστη ταχύτητα τα 135 χλμ./ώρα σε μικτό κύκλό ή έως 65 χιλιόμετρα εντός πόλης.
Τα συμβατικά μοντέλα βασίζονται στον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.3 TCe που διατίθεται σε πολλές διαφορετικές εκδόσεις 115, 140 και 160 ίππων. Σε αυτούς προστίθεται μία νέα έκδοση με ισχύ 100 αλόγων που θα συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Λίγο αργότερα θα προστεθεί στη γκάμα και ο 1,0 λίτρου TCe, με απόδοση 120 ίππων.
Από την πλευρά του ντίζελ, το Megane θα διατίθεται πλέον με καθαρότερους κινητήρες όπως αναφέρει η γαλλική φίρμα, με τον Blue dCi 1,5 λίτρων να έρχεται με δύο ιπποδυνάμεις 95 και 115 αλόγων. Η πρώτη συνδυάζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η δεύτερη έχει στη διάθεσή της και την επιλογή του επτατάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη.
Προχωρώντας ψηλότερα στην ιεραρχία, η έκδοση GT Line ανήκει στο παρελθόν, με την R.S. Line να περνάει στη θέση της. Πολλές αλλαγές δεν υπάρχουν μεταξύ τους, με το εν λόγω μοντέλο να αποκτά ως επί των πλείστων πιο εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση. Φτάνοντας στο Megane R.S, το hot hatch έχει πλέον τον ίδιο κινητήρα που βρίσκουμε στο R.S. Trophy, δηλαδή τον υπερτροφοδοτούμενο 1,8 λίτρων που προσφέρει 300 ίππους (+20 άλογα από το προ ανανέωσης Megane RS) αλλά έχει αυξήσει τη ροπή κατά 20 Nm φτάνοντας εν τέλει τα 420 Nm. Τέλος το κορυφαίο Megane R.S. Trophy, λαμβάνει τις ίδιες ενημερώσεις styling μέσα και έξω όπως τα μικρότερα μοντέλα στη γκάμα, ωστόσο διαθέσιμα είναι και τα προαιρετικά καθίσματα Recaro, αποκλειστικά για αυτή την έκδοση.
Όλη η ανανεωμένη γκάμα του Renault Megane θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη από το προσεχές καλοκαίρι.
....δεν γνωρίζω ακριβώς ποιος είναι ο λόγος, αλλά κυκλοφορούν πολύ λιγότερα μεγκάν από ότι 7-10 χρόνια πριν. Πολύ σπάνια συναντώ «νέα» Μεγκάν στο δρόμο.
....δεν γνωρίζω ακριβώς ποιος είναι ο λόγος, αλλά κυκλοφορούν πολύ λιγότερα μεγκάν από ότι 7-10 χρόνια πριν. Πολύ σπάνια συναντώ «νέα» Μεγκάν στο δρόμο.