ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Απειλούν οι Κινέζοι τους Ευρωπαίους κατασκευαστές;

 Σχολιάστε 
2.475 Επισκέψεις στο άρθρο (25/9/2024)
Απειλούν οι Κινέζοι τους Ευρωπαίους κατασκευαστές;

Απειλούν οι Κινέζοι τους Ευρωπαίους κατασκευαστές;

- Η αγορά της Κίνας είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι εγχώριες μάρκες τώρα είναι μπροστά (στην Κίνα)
- Στην Ευρώπη οι πωλήσεις πάνε καλύτερα, αλλά όχι όσο αναμενόταν
- Ο υπερ-όμιλος Stellantis λεγόταν ότι θα κλείσει κάποιες μάρκες, αλλά αυτό δεν θα γίνει τελικά
- Ορισμένα εργοστάσια κλείνουν στην Ευρώπη ή το «γυρίζουν» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η αγορά της Κίνας είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι εγχώριες μάρκες τώρα είναι μπροστά (στην Κίνα)

Δεν πέρασε ούτε δεκαετία και από εκεί που οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ορμούσαν στην Κίνα για να «πιάσουν» την εκεί αγορά, κρατώντας τεράστια μερίδια αγοράς, βρέθηκαν να πιέζονται από τις νέες, κινεζικές μάρκες που όχι μόνο τους «κοιτάνε στα μάτια» στην Ασία, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις τους ζορίζουν και στην Ευρώπη. Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;
 
Η Κίνα είναι μια πολύ ιδιαίτερη αγορά. Τα τελευταία 15-20 χρόνια με τους Κινέζους να ανεβαίνουν όλο και περισσότερο στην μεσαία τάξη, η αγορά αυτοκινήτου εκτοξεύτηκε. Το ιδιόρρυθμο οικονομικοπολιτικό σύστημα της χώρας είχε ήδη απαιτήσει από τους ξένους κατασκευαστές να κάνουν συνεργασίες αν ήθελαν να παράγουν αυτοκίνητα στην Κίνα, και έτσι η βιομηχανία εκτοξεύτηκε, αλλά και η τεχνογνωσία άλλαξε χέρια. Όσο οι εγχώριες μάρκες έκαναν ακόμα τα πρώτα τους βήματα, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν ανησυχούσαν. Με τις κινέζικες μάρκες πλέον να ελέγχουν την αγορά, οι περισσότερες γνωστές για εμάς μάρκες έχαναν τον βασικό τους πελάτη.

Στην Ευρώπη οι πωλήσεις πάνε καλύτερα, αλλά όχι όσο αναμενόταν

Την ίδια στιγμή στην Ευρώπη έγιναν δύο πράγματα. Ο κόσμος ζορίστηκε οικονομικά μετά την πανδημία, τα αυτοκίνητα ακρίβυναν και σχεδόν κανείς δεν ήθελε τελικά ηλεκτρικά, εκτός από τους Κινέζους. Η αγορά ηλεκτρικών είναι τόσο χαμηλά που ακόμη και ο όμιλος VW πουλάει φέτος στην Ευρώπη 500.000 αυτοκίνητα λιγότερα απ΄ ό,τι πέρυσι. Η πίεση της ΕΕ για ηλεκτροκίνηση άφησε ουκ ολίγες μάρκες με πανάκριβα μοντέλα στις εκθέσεις, αλλά οι οδηγοί είναι παγερά αδιάφοροι, ενώ υπάρχουν και πολέμιοι των ηλεκτρικών. Μάρκες που έλεγαν πως θα είναι πλήρως ηλεκτρικές μέχρι το 2030, όπως η Volvo, τώρα κάνουν «κωλοτούμπα» και βάζουν ξανά στις γκάμες τους μοντέλα που είχαν καταργήσει.

Ο υπερ-όμιλος Stellantis λεγόταν ότι θα κλείσει κάποιες μάρκες, αλλά αυτό δεν θα γίνει τελικά

Η πίεση είναι τέτοια που ο CEO της Stellantis είχε προετοιμάσει τους μετόχους της (και τον κόσμο) για το ενδεχόμενο κάποιες μάρκες από τις 14 που απαρτίζουν τον υπερ-όμιλο να κλείσουν, εφόσον δεν ήταν κερδοφόρες. Βέβαια αυτό το σενάριο δεν θα ισχύσει τουλάχιστον έως το 2031, καθώς η Stellantis «δεν επιδιώκει να αποχωριστεί καμία από τις μάρκες της» (sic). Όπως και να έχει όμως, η αρχική δήλωση έβαλε αρκετούς σε σκέψεις, γιατί καλά αν έκλεινε π.χ. η DS, που στο κάτω κάτω ήταν ένα πείραμα να γίνει το άνω άκρο της Citroen πιο premium. Αν όμως έκλεινε η ίδια η Citroen; Μπορεί στην αγορά της Ελλάδας να πουλάει πολύ, όμως η γαλλική φίρμα ήδη αποχωρεί από την Αυστραλία, ενώ τα σχέδια να ξαναμπεί στις ΗΠΑ μπήκαν στο ράφι. Και όταν η βασική σου αγορά είναι η Ευρώπη, όπου τα γερμανικά πουλάνε παραπάνω ακόμη και στη Γαλλία, το πράγμα είναι δύσκολο. Αυτό φυσικά είναι ένα μόνο από τα παραδείγματα που δεν μπορούμε να παραβλέψουμε.

Ορισμένα εργοστάσια κλείνουν στην Ευρώπη ή το «γυρίζουν» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ακόμα και οι Γερμανοί «ματώνουν». Η VW πλέον κλείνει ή αλλάζει τη γραμμή παραγωγής σε εργοστάσια στη Γερμανία. Η χαμηλή ζήτηση, το τέλος κύκλου κάποιων μοντέλων, η φθηνότερη παραγωγή στην Κίνα είναι μόνο οι βασικοί λόγοι για αυτό το κοσμογονικό για τη μάρκα γεγονός. Το ίδιο φαίνεται να ακολουθεί και η Audi, με το εργοστάσιο στις Βρυξέλλες (που έφτιαχνε Golf για δεκαετίες) να μην έχει μοντέλο για παραγωγή αφού το Q8 e-tron που αντικαθίσταται θα παράγεται στην Κίνα.
 
Καταλήγοντας, η λύση των δασμών ήρθε αργά για την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ πλήττει το ίδιο τους Κινέζους όσο και όσους Ευρωπαίους κατασκευαστές φτιάχνουν μοντέλα στην Κίνα. Ίσως το επόμενο στάδιο θα είναι μια στροφή 180 μοιρών στα ηλεκτρικά, αν και αυτό είναι μάλλον δύσκολο, όμως χωρίς κάποια αλλαγή το πράγμα δεν πάει καλά.

Εσύ πιστεύεις πως μπορεί να κλείσουν γνωστές μάρκες αυτοκινήτου στην Ευρώπη; Μπορεί να επικρατήσουν οι Κινέζοι; 

Autotriti.gr
EURONCAR ASFALH FORTIGA