Έντονες είναι οι φήμες πως η Ford τελικά δεν θα κατασκευάσει κάποια RS έκδοση για το νέο Ford Focus, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις. Το τελευταίο διάστημα είχαν διαρρεύσει κάποιες πληροφορίες που ήθελαν την μάρκα να ψάχνει τρόπους, μέσω ηλεκτροδότησης, να μειώσει τις εκπομπές ρύπων του μοντέλου αλλά φαίνεται πως τελικά δεν τα κατάφερε.Το γαλλικό Caradisiac μάλιστα αναφέρει συγκεκριμένα πως άνθρωποι της Ford απέκλεισαν το ενδεχόμενο να έρθει κάποιο Focus RS εξαιτίας του ορίου των 95 γραμμαρίων C02 ανά χιλιόμετρο που μπαίνει σε ισχύ στην Ευρώπη από το 2021.
Πριν λίγους μήνες, υπήρχαν αναφορές που ήθελαν την Ford να προσπαθεί να τοποθετήσει στο μοντέλο ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα για να το κάνει πιο φιλικό προς το περιβάλλον και να φτάσει την ισχύ του στα 400 άλογα. Όπως φαίνεται πλέον, η Ford εγκατέλειψε την προσπάθεια αυτή.
H παραπάνω εξέλιξη συνεπάγεται πως, για την τωρινή τουλάχιστον γενιά, η ST έκδοση θα παραμείνει στην κορυφή της γκάμας. Η Ford προσφέρει το Focus ST είτε σε hatchback είτε σε wagon τύπο αμαξώματος με το μοντέλο να διατίθεται τόσο σε βενζίνη όσο και σε diesel. Στην ισχυρότερη του έκδοση το Focus ST έχει ως «καρδιά» τον 2,3 λίτρων EcoBoost, ο οποίος προσφέρει 280 ίππους και 420 Nm ροπής, ενώ υπάρχει και η επιλογή του turbodiesel μοτέρ EcoBlue χωρητικότητας 2,0 λίτρων με ισχύ 190 PS και 400 Nm ροπή.