Σχεδόν Superb, η νέα Οctavia! Στις 11 Νοεμβρίου θα παρουσιαστεί η νέα Skoda Octavia, εμείς όμως έχουμε ήδη τα πρώτα επίσημα σκίτσα και πληροφορίες, αλλά και μια επικαιροποιημένη φωτογραφία σχετικά με το τελικό προϊόν.
Η Octavia Combi είναι το δημοφιλέστερο στέισον στην Ευρώπη και γιΆαυτό σε αυτήν τη γενιά θα βγει πρώτα αυτή η εκδοχή και μετά η σεντάν. Σε μια ηλικία, στην οποία πολύ ετοιμάζονται να βγουν στη σύνταξη, η Octavia ετοιμάζεται να πατήσει κι άλλο γκάζι. Ακριβώς στα 60ά της γενέθλια η νέα γενιά μπαίνει στη γραμμή της εκκίνησης και θα κάνει ντεμπούτο στις 11 Νοεμβρίου στην Πράγα.
Για να είμαστε ειλικρινείς ωστόσο, πρόκειται μάλλον για μια άκυρη εκκίνηση. Όχι, η Skoda δεν έχει κάποιο πρόβλημα με το best-seller της (σχεδόν 2/3 των πωλήσεων της παγκοσμίως αφορούν την Octavia, γεγονός που σημαίνει γύρω στα 400.000 αυτοκίνητα). Το θέμα αφορά το Golf, το οποίο άργησε λίγο να βγει και άλλαξε τα προγράμματα και των υπόλοιπων μοντέλων του ομίλου. Έτσι είναι όμως, ο μεγάλος αδελφός έχει προτεραιότητα.
Όπου βέβαια, ο όρος «μεγάλος αδελφός» έχει να κάνει μόνο με τις ισορροπίες δυνάμεων εντός του ομίλου. Κι αυτό γιατί και στη νέα γενιά η Skoda Octavia θα ακολουθήσει τη γνωστή της τακτική και θα είναι τουλάχιστον μισό νούμερο πιο μεγάλη από το όχημα-δότη από το Βόλφσμπουργκ. Πάντως, ακόμα κι αν τα πρώτα σκίτσα δείχνουν ένα αληθινά μεγάλο αυτοκίνητο, η εικόνα στην πράξη θα είναι λίγο πιο συγκρατημένη. Το μήκος θα είναι στα 4,69 μ. ένα-δύο εκατοστά πιο πάνω από το σημερινό μοντέλο δηλαδή, με το μεταξόνιο να μένει απαράλλακτο στα 2,69 μέτρα. Η ίδια η εταιρεία πάντως λέει ότι, οι εσωτερικοί χώροι θα είναι ακόμα καλύτεροι.
Κι αυτό ταιριάζει απόλυτα με το νέο, πιο αναπτυγμένο στιλ της νέας Octavia. Από την πρώτη κιόλας ματιά, το ύφος είναι τυπικό της Skoda. Αλλά ταυτόχρονα έχει και μια εμφάνιση ανάλογη του μεγαλύτερου Superb. Μικρομεσαίο η Octavia; Μπα, περισσότερο ανταγωνιστική θα είναι προς το Αudi A4, τη Σειρά 3 ή τη Mercedes C-Class. Και όχι μόνο οπτικά, αλλά και τεχνικά. Η Skoda θα βάλει εδώ λοιπόν φώτα LED, τα οποία επί τη ευκαιρία, θα επιστρέψουν κάτω από ένα ενιαίο διάφανο κάλυμμα ενώ, θα έχουν και λειτουργία Matrix, η οποία επιτρέπει να φωτίζεται μια συγκεκριμένη περιοχή εμπρός και να σκοτεινιάζουν οι υπόλοιπες, χωρίς να ενοχλείται η αντίθετη κυκλοφορία. Δεν πάει πολύς καιρός που έκανε πρεμιέρα αυτή η τεχνολογία, από την Audi. Στο Α8…
Εσωτερικό: Hi-tech με premium αίσθηση
Και εσωτερικά όμως, η νέα Octavia θα παραπέμπει σε ανώτερες κατηγορίες. Μαλακά υλικά, premium σχεδιασμός μέσα (με την κεντρική κονσόλα να ακολουθεί την αισθητική του εμπρός καπό), οθόνες αιωρούμενες με διαγώνιο έως 10 ίντσες, ψηφιακός πίνακας οργάνων, και, τελικά, ένα κανονικό head-up display και όχι το γυάλινο οθονάκι που έχει το Passat. Τελειώνει έτσι, οποιαδήποτε απόσταση σεβασμού διατηρούνταν έναντι των premium αντιπάλων. Nέο στοιχείο επίσης είναι το τιμόνι με τις διπλές ακτίνες, κάτι που είχε λανσάρει η Mercedes S-Class. Nα σημειώσουμε εδώ, ότι έχουμε ήδη δει φωτογραφίες από το εσωτερικό, τις οποίες όμως δε μπορούμε να δημοσιεύσουμε, διότι είναι ανεπίσημες. Και, λόγω καμουφλάζ, δεν έχουμε άποψη για το πάνω μέρος του ταμπλό. Αυτό που έχουμε δει όμως και μπορούμε με ασφάλεια να μεταφέρουμε, είναι ο πολύ μικρός επιλογέας του κιβωτίου, στο στιλ της Porsche 911. «Shift by wire» λέγεται η τεχνολογία και δεν περιλαμβάνει μηχανική σύνδεση ανάμεσα στο μοχλό και το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.
Αυτό είναι ένα καλό δείγμα για την αναβάθμιση που έχουν δεχτεί τα ηλεκτρονικά της νέας Octavia. Όπως και στο νέο Golf, βασική υπεύθυνη είναι η πλατφόρμα MQB Evo η οποία έχει ανανεωθεί ριζικά. Τέλος λοιπόν στα αργά δίκτυα μεταφοράς δεδομένων καθώς τρεις μεγάλοι υπολογιστές θα επικοινωνούν απευθείας μεταξύ τους. Έτσι είναι εφικτές και αναβαθμίσεις στο infotainment, τομέας στον οποίο η Skoda θα φύγει από το μέσο όρο και θα ανέβει στην κορυφή. Μάλιστα μέχρι και οι προηγμένες φωνητικές εντολές, στο στιλ της Mercedes, δε θα είναι κάτι που θα ζηλεύει πλέον η Octavia.
Κινητήρες: Πληρέστατη γκάμα
Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, η Skoda αποκάλυψε χθες τα πρώτα επίσημα στοιχεία. Αναλυτικότερα,το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με σύγχρονους TSI και TDI κινητήρες, ισχύος 110-190 ίππων και 116-200 ίππων αντίστοιχα, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Τα μοτέρ πετρελαίου εφοδιάζονται με το νέο διπλό σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων και θα βγάζουν έως και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου και μέσω αυτής της λύσης θα φτάνουν στα επίπεδα των βενζινοκινητήρων. Έπειτα, μέρος της γκάμας θα είναι και μια έκδοση διπλού καυσίμου με τον κινητήρα βενζίνης-φυσικού αερίου (CNG), αλλά και η ήπια υβριδική τεχνολογία 48 βολτ. Σε ό,τι αφορά το mild-hybrid σύστημα με 48βολτο δίκτυο, για να το πούμε απλά, η εξοικονόμηση καυσίμου φτάνει πολύ κοντά στα επίπεδα των ντίζελ. Τέλος διαθέσιμη θα είναι η plug-in υβριδική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI, να έρχεται σε δύο εκδόσεις, με 204 και 245 ίππους. Στο επίπεδο δηλαδή όπου η Octavia έχει προς το παρόν την έκδοση RS. Αμφότερες θα λανσαριστούν με κιβώτιο αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων.
Και μιας και είπαμε και RS, φυσικά και θα υπάρχει και στο μέλλον, με εκεί γύρω στους 250 ίππους. Θα τη δούμε κάποια στιγμή μέσα στο 2020, μαζί με την έκδοση Scout. Πλήρης οικογενειακός προσανατολισμός δηλαδή, σε μια ηλικία όπως είπαμε κατά την οποία άλλοι βγαίνουν στη σύνταξη.
Η άποψή μας
Η Octavia είναι το σημαντικότερο μοντέλο της Skoda, γιΆαυτό και οι Τσέχοι είναι πολύ προσεκτικοί με την ανανέωσή της. Το νέο μοντέλο θέλει να εντυπωσιάσει με το ντιζάιν του, την premium φιλοσοφία και τις συναρπαστικές τεχνικές λύσεις.