Άσσος ηλεκτρικός: Ένα νούμερο λείπει από την Q γκάμα της Audi, ένα και από την οικογένεια ID. Και αυτό είναι το 1 το οποίο θα προστεθεί στην οικογένεια το 2023 με τα Audi Q1 e-tron και VW ID.1.
Κάθε αρχή και δύσκολη. Αν κάποιοι το γνωρίζουν καλά αυτό, αυτοί είναι οι άνθρωποι του Volkswagen γκρουπ. Πάρτε για παράδειγμα το ID.3.Τα προβλήματα στο software ανάγκασαν την VW να κατασκευάζει το hardware (το αυτοκίνητο χωρίς τα ηλεκτρονικά έτοιμα 100% δηλαδή) και να το αποθηκεύει μέχρι να είναι έτοιμο το software. Το είχαμε αναφέρει παλιότερα το πρόβλημα αυτό, όμως τώρα τα πράγματα είναι καλύτερα λένε οι εκ των έσω πληροφορίες μας. Και τελικά, το μοντέλο θα λανσαριστεί σύμφωνα με χρονοδιάγραμμα, μέσα στο καλοκαίρι.
Και μετά; Μετά το γκρουπ σχεδιάζει απανωτά χτυπήματα: Αρχικά ένα μεσαίο SUV, μετά μια ηλεκτρική λιμουζίνα, να σου και το Bulli. Θα είναι αυτά τόσο οικονομικά (σ.σ. κάτω από 30 χιλιάδες ευρώ;), ρωτήσαμε την πηγή μας. Όχι απάντησε. Τα πιο οικονομικά ηλεκτρικά του γκρουπ θα είναι για ένα διάστημα τα up! – Citigo - Mii, αλλά αυτά τα μοντέλα είναι παλιά και το κέρδος για την εταιρεία μικρό.
Για αυτό και ο γερμανικός όμιλος ετοιμάζει κάτι άλλο που ονομάζεται «ΜΕΒ entry platform» και πάνω σε αυτήν θα βασιστούν τα Audi Q1 e-tron και VW ID.1. Μάλιστα ο στόχος του ομίλου για αυτήν την πλατφόρμα είναι 200.000 αυτοκίνητα το χρόνο και υπεύθυνη για την κατασκευή θα χρηστεί η SEAT.
Οι συνθήκες/προϋποθέσεις του νέου εγχειρήματος φαντάζουν πάντως συναρπαστικές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας η τιμή εκκίνησης θα είναι κάτω από τα 20.000 ευρώ, η αυτονομία κοντά στα 250 χιλιόμετρα και το μήκος στα 4 μέτρα. Αναφορικά με την μπαταρία το πιθανότερο είναι να υπάρχουν δύο εκδοχές, μια στα 24kWh και μια στα 36 kWh. Μάλιστα, εκτός από την Volkswagen και Audi, γρήγορα θα προστεθούν και αντίστοιχες προτάσεις από τις Skoda και SEAT.
Όμως, αυτή που θα κάνει την αρχή θα είναι η Audi και αυτό οφείλεται στην απήχηση που είχε το concept Audi AI:me στο κοινό. Το είχαμε δει και εμείς πέρσι τέτοια εποχή από κοντά στην Έκθεση της Σανγκάη και είχαμε εκφραστεί άκρως θετικά γιατί μέσα από αυτό η Audi αποκάλυπτε το ηλεκτρικό της μέλλον. Και τώρα η Audi έχει πετύχει το σωστό timing, αντίθετα με ένα άλλο κορυφαίο αυτοκίνητο του παρελθόντος της, του A2, το οποίο ήταν πιο μπροστά από την εποχή του και για αυτό απέτυχε εμπορικά. Όμως ενίσχυσε κάτι άλλο, το image της μάρκας...
Τώρα λοιπόν οι συνθήκες είναι γόνιμες και εκτός από το Audi Q1 e-tron πιθανόν να δούμε ένα ηλεκτρικό Α2, ένα μοντέλο που είναι ιδανικό για την Ευρώπη όχι όμως παγκοσμίως. Παγκοσμίως (βλ. Ασία μεριά) το μικρό SUV θα έχει νομίζουμε περισσότερη επιτυχία.