Η πρώτη εμφάνιση του Audi Q3 στην αγορά έγινε το 2011. Δεν είναι υπερβολικά πολλά τα χρόνια που κυκλοφορεί αλλά για το σύγχρονο σύμπαν της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι σχεδόν μισή αιωνιότητα. Η ταχύτητα με την οποία τρέχουν πια τα πράγματα σε αυτό το χώρο απαιτεί αλλαγές σχεδόν «χρόνο παρά χρόνο», οπότε καταλαβαίνει κανείς ότι τα επτά χρόνια του Q3 δεν είναι κάτι εύκολα αποδεκτό.
Η Audi λοιπόν είναι εδώ και καιρό αφοσιωμένη στην εξέλιξη της δεύτερης γενιάς του μικρομεσαίου crossover το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει και ένα ρόλο άτυπου ιδρυτή για την κλάση των μικρομεσαίων SUV με premium χαρακτήρα, ένα κομμάτι της αγοράς το οποίο ξεκίνησε μάλλον λίγο διστακτικά αλλά πλέον είναι από τα πιο hot εμπορικά πεδία διεθνώς.
Tεχνικά: Μια MQB παρακαλώ και γρήγορα!
To βασικό στοιχείο που θα διαφοροποιήσει τη δεύτερη γενιά του Q3 είναι φυσικά η αλλαγή στα θεμέλια. Το μοντέλο θα «χτιστεί» πάνω στην πλατφόρμα MQB, το μάτριξ του ομίλου VW για όλα τα μοντέλα που έχουν τον κινητήρα τοποθετημένο κατά τον εγκάρσιο άξονα. Η δομή αυτή έχει δώσει τα διαπιστευτήριά της σε όλα τα μικρομεσαία μοντέλα του ομίλου (χάτσμπακ ή SUV) και επεκτείνεται πλέον και στα μικρά. Πέρα από μεγάλη κατασκευαστική ευελιξία που εξασφαλίζει για τα εργοστάσια η MQB φέρνει και σε κάθε μοντέλο πολλά θετικά στοιχεία με κυριότερη τη μείωση του βάρους. Περιμένουμε λοιπόν από το Q3 να αποκτήσει την «αεράτη» αίσθηση που χαρακτηρίζει π.χ. το A3. Αυτό λύνει τα χέρια των εταιρειών.
Η Audi για παράδειγμα θα μπορεί με άνεση να χρησιμοποιήσει τον 1.000άρη κινητήρα των 116 ίππων από το Q2, ένα μοτέρ το οποίο ενώ εφοδιάζει και το Α3, δεν έχει βρει ακόμη το δρόμο του για το Q3. Από εκεί και πάνω, η γκάμα θα ανεβαίνει στους 150 ίππους αλλά με το νέο μηχανικό σύνολο των 1,5 λίτρων. Το αν θα υπάρξει και η εκδοχή των 130 ίππων είναι κάτι που δεν έχει καθοριστεί ακόμη. Φυσικά το Q3 υιοθετεί ήδη με άνεση δίλιτρους κινητήρες και αυτό θα συνεχίσει κανονικά με εκδόσεις 190 και 220 και 252 ίππων. Αντίστοιχα στην γκάμα των ντίζελ ο νέος 1,6 TDI είναι πιθανό να τοποθετηθεί κι εδώ αλλά αυτό είναι κάτι που θα κριθεί στην πορεία. Πολύ πιο σίγουρος είναι ο δίλιτρος με 150 και 190 ίππους.
Από πλευράς εναλλακτικών εκδόσεων, η Audi έχει αποφασίσει να λανσάρει Q3 με plug-in υβριδική τεχνολογία, δηλαδή με φόρτιση και από πρίζα αλλά και με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 50 χλμ.. Το πλήρως ηλεκτρικό Q3 είναι σχέδιο που θέλει η Audi αλλά δεν έχει δώσει το «πράσινο φως» ακόμη.
Αλλαγές στην κορυφή της γκάμας
Μια σημαντική αλλαγή αναμένεται να δούμε στην κορυφή της γκάμας του Q3 από πλευράς ιπποδυνάμεων. Ας ξεκινήσουμε όμως από τα σίγουρα: η τοπ εκδοχή θα συνεχίσει να είναι το RS Q3. Είναι ήδη εγκεκριμένο για παραγωγή και θα εφοδιάζεται με τον πεντακύλινδρο κινητήρα της Audi στην πιο πρόσφατη εκδοχή του. Αυτό το μηχανολογικό θαύμα, τόσο από πλευράς απόδοσης όσο και διαστάσεων, έχει ανέβει ήδη στους 400 ίππους και σίγουρα μπορεί να δώσει κι άλλη δύναμη. Οι πηγές μας, λένε ότι το RS Q3, το οποίο θα κυκλοφορήσει αργότερα από το κανονικό Q3 (προς τα τέλη του 2019) θα σκαρφαλώσει μέχρι τους 420 ίππους. Η διαφορά στη νέα γκάμα θα είναι όμως αυτό που ακούγεται ότι θα υπάρξει και έκδοση «SQ3». Ακριβώς επειδή ανεβαίνει πολύ το RS Q3, δημιουργείται χώρος από κάτω για κάτι λιγότερο ακραίο. Εδώ θα συναντούμε το δίλιτρο μοτέρ του S3 με την ισχύ στους 310 ή και ελάχιστα παραπάνω.
Μεγαλύτερο, πιο έξυπνο και πιο ευρύχωρο
Φυσικά, εκτός από την πλατφόρμα θα αλλάξει και η σχεδίαση του Q3. Μπορεί η εικόνα του μοντέλου να παραμένει επίκαιρη αλλά δεν παύει να βασίζεται σε ένα σχέδιο που πρωτοείδαμε το 2007, πριν από ακριβώς 11 χρόνια. Οι νεότερες φωτογραφίες που ήρθαν αποκλειστικά στα γραφεία μας, απεικονίζουν ένα Q3 με πιο επιθετικά εμπρός φώτα και μικρότερη, πιο τετραγωνισμένη και πιο χαμηλά τοποθετημένη εμπρός μάσκα. Θα υπάρχουν και κάποιες επιρροές από το Q2 και το Q5 κυρίως στα πίσω φτερά και τη διαμόρφωση της πόρτας του χώρου αποσκευών αντίστοιχα. Αισθητικά όμως το νέο look του Q3 θα είναι πιο αισθητό χάρη στις νέες αναλογίες του αμαξώματος. Μια αύξηση στο μεταξόνιο θα φέρει το μήκος στα 4,45 μ. από 4,39 μ. που είναι σήμερα ενώ το πλάτος θα ανοίξει κατά 5 πόντους. Όλα αυτά, αν σκεφτεί κανείς ότι θα γίνουν χωρίς αλλαγή στο ύψος, σκιαγραφούν ένα πολύ δυναμικό σχήμα, πιο γεμάτο στο δρόμο και με την αίσθηση ότι θα είναι και πιο χαμηλό. Εσωτερικά οι χώροι θα είναι καλύτεροι τόσο για επιβάτες όσο και για βαλίτσες.
Το εσωτερικό βέβαια θα γίνει πιο έξυπνο. Θα μπορεί να υποστηρίζει όλα τα νέα βοηθήματα σε συνδεσιμότητα, το infotainment θα είναι νέο ενώ όλη η φιλοσοφία διακοπτών και περάσματος των εντολών θα είναι καινούριο. Περιμένουμε εδώ τους πολύ ποιοτικούς διακόπτες του Α4 και οθόνες με αισθητήρα εγγύτητας να υποδέχονται τα ακροδάχτυλα πριν αυτά αγγίξουν το μόνιτορ.
Η πρεμιέρα του νέου μοντέλου τοποθετείται χρονικά στα τέλη του 2018.