Η Skoda σε νέα μονοπάτια: Θα παραμείνει η Skoda η προσιτή μάρκα του ομίλου ή θα εξελιχθεί σε κάτι νέο; Η Skoda βρίσκεται αυτήν την περίοδο σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι.
Ρωμαλέο και επιβλητικό το μπροστινό μέρος του ENYAQ. Σύντομα θα κυκλοφορήσουν teaser εικόνες, εδώ όμως σας δείχνουμε ψηφιακά την τελική σχεδόν μορφή του.
Θα υπάρχουν δύο αμαξώματα. Ένα κουπέ και ένα κοφτό πίσω.
Περίεργα είναι μερικές φορές τα πράγματα. Από τη μια τα νούμερα κάνουν ρεκόρ το ένα μετά το άλλο, από την άλλη ασκείται έντονη κριτική. Η Skoda πέρσι πούλησε 1.242.800 αυτοκίνητα, νούμερο ρεκόρ για την ιστορία της, και μάλιστα με την αγορά της Κίνας να βρίσκεται σε ύφεση (σ.σ. φυσικά, σε αυτό βοήθησαν θα δύο νέα της SUV, τα Karoq και Kamiq). Όμως παρόλα αυτά ασκείται κριτική, μιας και κάποιοι ισχυρίζονται πως να πουλάς την ακριβή τεχνολογία της VW σε χαμηλότερες τιμές δεν είναι καλή στρατηγική.
Το εσωτερικό, δεν θα είναι τόσο φουτουριστικό όσο του concept που προηγήθηκε πέρσι.
Είναι όμως ο στόχος της Skoda να γίνει η φθηνή μάρκα του ομίλου VW, όπως δηλαδή έχει συμβεί με την Dacia στη Renault; Τα πράγματα δείχνουν ότι δεν είναι εντελώς έτσι. Ναι, η Skoda θέλει να προσφέρει πιο προσιτά μοντέλα από την Volkswagen, παράλληλα όμως δείχνει πως αναζητά νέα μονοπάτια και θέλει να χαράξει μια δική της πορεία.
Skoda Citigo e iV
Είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας. Έχει αυτονομία 265 χλμ. και η τιμή του στην Ελλάδα είναι 19.800 ευρώ.
Ποια είναι αυτή η νέα πορεία; Να αποκτήσει πιο έντονη ηλεκτρική ταυτότητα. Θυμάστε για παράδειγμα το ηλεκτρικό Rugged Concept, το baby ηλεκτρικό Defender που μας είχε δείξει η Volkswagen πριν 1 χρόνο; Ε, τελικά, μάλλον θα το δούμε με τα σήματα της Skoda. Ωστόσο, αυτό δεν θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda. Θα προηγηθεί ένα άλλο SUV, το οποίο θα ονομάζεται ENYAQ. Το τελευταίο γράμμα υποδηλώνει πως πρόκειται για SUV, ενώ η λέξη Enya στα ιρλανδικά σημαίνει «πηγή ζωής». Βέβαια, εδώ θα πούμε πως η Skoda θα χρησιμοποιεί και τα γράμματα iV για τα ηλεκτρικά ή Plug-in μοντέλα της στο μέλλον.
Octavia RS iV
Στην έκθεση της Γενεύης το Μάρτιο θα δούμε την κορυφαία έκδοση της Octavia η οποία θα είναι plug-in με 245 άλογα.
Τι θα είναι όμως πραγματικά το Skoda ΕΝΥΑQ; Οι μέχρι τώρα εσωτερικές πληροφορίες μιλάνε για ένα μεγάλο SUV σαν το Audi Q7, το οποίο θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες και η τιμή του -κρατηθείτε- θα ξεκινάει από τα 40.000 ευρώ. Επίσης, οι μπαταρίες θα είναι τοποθετημένες χαμηλά στο δάπεδο, ώστε αφενός το κέντρο βάρους να είναι χαμηλά, αφετέρου να μην κλέβουν όγκο από το χώρο για τους επιβάτες, θα είναι είτε πισωκίνητο, είτε 4κίνητο, με αυτονομία μεγάλη (κοντά στα 500 χιλιόμετρα) και θα έχει καλές επιδόσεις. Πληροφορίες ακόμη κάνουν λόγο πως και το εσωτερικό θα είναι full digital, όμως ακόμα πολλά είναι ρευστά. Αυτό που θέλει να χαράξει η Skoda με το ΕΝΥΑQ, είναι ο ηλεκτρικός της δρόμος και μια εντυπωσιακή στροφή στη σχεδίαση. Όπως βλέπετε και εσείς στις φωτογραφίες που εξασφαλίσαμε, το design του είναι εντυπωσιακό (είτε ως κουπέ είτε με πιο κοφτό πίσω μέρος), και ελπίζουμε να είναι κάπως έτσι και στην τελική του μορφή.
Suberb iV
Plug-in έκδοση θα έχει και η Suberb με
αντίστοιχα τεχνικά. Προφανώς θα κερδίσει
αρκετές εταιρικές πωλήσεις. Με δύο τύπους αμαξωμάτων θα έρθει το Skoda iV. Ένα κουπέ και ένα με κοφτό πίσω μέρος.
Πότε θα είναι αυτή; Δεν το γνωρίζουμε, γιατί δεν το γνωρίζει η Skoda. Θα εξαρτηθεί από το μονοπάτι που θέλει να χαράξει η Skoda.
Η άποψή μας
Η Skoda βρίσκεται σε σταυροδρόμι. Θα είναι η προσιτή μπράντα του ομίλου ή κάτι νέο. Η πορεία θα δείξει. Σίγουρο όμως είναι πως τελικά το ΕΝΥΑQ θα το δούμε υπό κάποια μορφή.