Τα Ford Fiesta και Focus έγιναν υβριδικά με 155 ίππους
4.511 Επισκέψεις στο άρθρο
Τα δημοφιλή μοντέλα της Ford, Fiesta και Focus, απέκτησαν πλέον και ήπια υβριδική έκδοση, αυξάνοντας την ισχύ τους και μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους. Τα Fiesta και Focus, γυρίζουν σελίδα, καθώς για πρώτη φορά λαμβάνουν υβριδική έκδοση, η οποία αναμένεται από τις αρχές του 2020 να είναι διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά. Τα Fiesta EcoBoost Hybrid και Focus EcoBoost Hybrid, όπως ονομάζονται θα διαθέτουν μία ήπια υβριδική αρχιτεκτονική, ειδικά προσαρμοσμένη, ώστε σύμφωνα με τη φίρμα, να εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση και απολαυστική οδηγική εμπειρία με μεγαλύτερη ισχύ και πιο άμεση απόκριση.
Μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG), με κίνηση μέσω ιμάντα αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου. Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου, επιτρέποντας στην τεχνολογία Auto Start-Stop των Fiesta και Focus EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ./ώρα ή ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.
Καλύτερες επιδόσεις και απόκριση
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ, μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον 1.000άρη EcoBoost βενζινοκινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια. Η συνολική ισχύς του κινητήρα φτάνει τους 155 ίππους και τα 240 Nm, με την πρόσθετη ροπή που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας να βελτιώνει τις επιδόσεις και την απόκριση, κυρίως στις χαμηλότερες στροφές. Σε αυτό συντέλεσε και η χρήση ενός μεγαλύτερου τούρμπο, περιορίζοντας έτσι την υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag), μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα, που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Υποκατάσταση και υποβοήθηση ροπής
Το υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας και να εξασφαλίζεται έτσι τη βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας, εφαρμόζοντας μία από τις παρακάτω στρατηγικές: Υποκατάσταση ροπής, που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm, μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Σκοπός είναι η μεγιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου, η οποία ανακοινώνεται στα 4,9 λτ./100 χλμ. για το Fiesta και στα 4,7 για το Focus. Παράλληλα, επιτυγχάνεται και περιορισμός των εκπομπών CO2, οι οποίοι αγγίζουν τα 112 και 106 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Πέρα από την υποκατάσταση το σύστημα παρέχει και την υποβοήθηση ροπής, που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας.