Το Audi Activesphere, το νέο πρωτότυπο της γερμανικής μάρκας, έκανε επίσημη πρεμιέρα ενώνοντας κάτω από ένα αμάξωμα χαρακτηριστικά που συναντούμε σε κουπέ, SUV και pick-up, ενώ διαθέτει premium καμπίνα για τέσσερις επιβάτες.
Το περιμέναμε και ήρθε. Το 4ο «sphere» πρωτότυπο της Audi είναι το Activesphere και έκανε πρεμιέρα προκειμένου να μας δείξει το όραμα της μάρκας για τα μελλοντικά ηλεκτρικά της μοντέλα. Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό με την πρώτη ματιά το Activesphere συνδυάζει ένα κουπέ σχεδιασμό με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, ελαστικά παντός εδάφους και δυνατότητα να μεταμορφώνεται σε pick-up.
Μετακινείται το πίσω τζάμι, μεταβλητή η απόσταση από το έδαφος
Η Audi μας λέει ότι οι εντυπωσιακοί τροχοί είναι 22 ιντσών και συνδυάζονται με ελαστικά 285/55 R22. Από κει και πέρα συμβολή στον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του μοντέλου, πέραν του μυώδους αμαξώματος, έχουν και τα προστατευτικά στα δύο άκρα αλλά και στο πλάι, την ώρα που οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες παράλληλα με διαφανείς περιοχές στη μάσκα και στο πλάι αυξάνουν την ορατότητα. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως το πίσω τζάμι μπορεί να μετακινηθεί αποκαλύπτοντας τον χώρο αποσκευών με αποτέλεσμα να δίνει στο Activesphere το DNA ενός pick-up. Τα φωτιστικά σώματα τύπου LED και οι κάμερες αντί των παραδοσιακών πλαϊνών καθρεπτών βρίσκονται επίσης στα αξιοσημείωτα του μοντέλου. Το ίδιο ισχύει και για την προσαρμοζόμενη αερανάρτηση που ανάλογα με τη ρύθμιση μπορεί να ορίσει την απόσταση του Activesphere από το έδαφος από 168 χιλιοστά έως 248 χιλιοστά.
Για τέσσερις επιβάτες το ευρύχωρο εσωτερικό
Το Audi Activesphere δεν έχει μεσαία κολόνα, επιτρέποντας στους σχεδιαστές να προσαρμόσουν πόρτες που ανοίγουν αντικριστά, για πιο εύκολη εισχώρηση στην καμπίνα. Σε αυτή τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα με ενσωματωμένα υποβραχιόνια και προσκέφαλα φιλοξενούν ισάριθμους επιβάτες, ενώ το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο τιμόνι με τις στρογγυλευμένες άκρες και η απουσία οθόνων από το ταμπλό είναι μέσα στα highlights.
Infotainment με 3D γραφικά που ρυθμίζεται με τα... μάτια!
Όταν στο Audi Activesphere ενεργοποιείται η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης, ολόκληρη η δομή του ταμπλό περιστρέφεται και εξαφανίζεται, όπως και τα πεντάλ, αυξάνοντας το χώρο στην καμπίνα για τους επιβάτες. Στην οροφή του πρωτότυπου την ίδια στιγμή τέσσερα μεμονωμένα headsets (γυαλιά) μικτής πραγματικότητας παρέχουν στους ισάριθμους επιβάτες τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με το αυτοκίνητο με τρισδιάστατα γραφικά και χωρίς οθόνες ή φυσικά χειριστήρια. Το νέο σύστημα infotainment ονομάζεται Audi dimensions και μέσω αυτού ρυθμίζονται τα πάντα μέσω αφής, χειρονομιών ή κίνησης των ματιών.
Με 442 ίππους και φόρτιση σε 24 λεπτά
Το Audi Activesphere βασίζεται στην αρχιτεκτονική PPE. Έχει μήκος 4,98 μέτρα, πλάτος 2,07 μέτρα, ύψος 1,60 μέτρα και μεταξόνιο 2,97 μέτρα, αναλογίες παρόμοιες με αυτές του επερχόμενου A6 e-tron. Το πρωτότυπο εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής ισχύος 442 ίππων και 720 Nm ροπής. Η μπαταρία 800 Volt που είναι τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων έχει χωρητικότητα 100 kWh και προσφέρει αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων. Υποστηρίζει φόρτιση έως και 270 kW, που σημαίνει ότι μπορεί να φορτίσει από 5 έως 80% σε λιγότερο από 24 λεπτά από έναν εξαιρετικά γρήγορο φορτιστή.
Εντός του έτους τα πρώτα Audi στην PPE πλατφόρμα
Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως κάποια από τα χαρακτηριστικά του Audi Activesphere αλλά και των υπόλοιπων τριών Sphere πρωτότυπων πιθανότατα να τα δούμε άμεσα σε μοντέλα της Audi, αφού εντός του 2023 η Audi θα αποκαλύψει τα πρώτα της μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα PPE.
Coupe, SUV και pick-up σε ένα!
- Μετακινείται το πίσω τζάμι, μεταβλητή η απόσταση από το έδαφος.
- Infotainment με 3D γραφικά που ρυθμίζεται με τα... μάτια!
- Με 442 ίππους και φόρτιση σε 24 λεπτά.
- Για τέσσερις επιβάτες το ευρύχωρο εσωτερικό.
Θα πλήρωνες όσο-όσο για ένα τέτοιο αυτοκίνητο ή σε ξενερώνει που είναι ηλεκτρικό;