Η Audi Sport θέλει να διατηρήσει τον πεντακύλινδρο turbo κινητήρα που εφοδιάζει τα RS μοντέλα της. Γι΄αυτό το λόγο οι μηχανικοί φροντίζουν να τον εναρμονίσουν με τα νεότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων.
Το downsizing αποτελεί μια παγκόσμια τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία με τις εταρείες να μειώνουν όσο το δυνατόν περισσότερο την χωρητικότητα των κινητήρων με απώτερο σκοπό τη μειωμένη εκπομπή ρύπων. Παρόλα αυτά, ο υπερτροφοδοτούμενος πεντακύλινδρος TFSI κινητήρας των 2,5 λτ. δεν θα αποτελέσει «θύμα» αυτής της τάσης, αφού το Ίνγκολσταντ σκοπεύει να τον διατηρήσει στα μοντέλα της.
Η επιβεβαίωση ήρθε δια στόματος του αφεντικού της Audi Sport, Όλιβερ Χόφμαν, ο οποίος δήλωσε σε διεθνή Μέσα πως το 5κύλινδρο μοτέρ είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο που περιέχεται και στα μελλοντικά πλάνα της φίρμας. Επιπλέον αυτού, αποκάλυψε πως θα εναρμονιστεί το συντομότερο με τα νεότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro7, τα οποία θα θέσουν το ανώτατο όριο εκπομπών CO2 στα 95 γρ./χλμ. (σ.σ. υπενθυμίζουμε ότι το Euro6 που ισχύει τώρα έχει όριο 130 γρ./χλμ.) και αναμένεται να ενσωματωθούν στην ευρωπαϊκή νομοθεσία μέσα στο 2020. Ο επικεφαλής της Audi Sport δήλωσε επίσης ότι έχουν ήδη κάποια πολύ καλά σχέδια για να πιάσει τα νέα όρια, ενώ έχουν δουλέψει ήδη πάνω σε διάφορα concept για όλους τους κινητήρες που έχουν στη γκάμα τους.
Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί πως, το πεντακύλινδρο μοτέρ της Audi έχει τις ρίζες του στο θρυλικό Quattro και χρησιμοποιείται στα RS3 Sportback, RS3 Sedan και TT RS. Επιπλέον, αναμένεται να το δούμε στο RS Q3 του 2020 και το πρώτο RS Q3 Sportback, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Υπάρχει επίσης η φήμη πως η επόμενη γενιά του VW Golf R μπορεί να έχει το συγκεκριμένο κινητήρα, αλλά δεν υπάρχει ακόμα επίσημη ανακοίνωση.