Δοκιμή: Audi Q4 e-tron vs DS 7 Crossback. Premium SUV, που κοστίζουν τα ίδια λεφτά, έχουν παραπλήσιες επιδόσεις και ιπποδύναμη, όμως διαφέρουν πολύ στο τι βρίσκεται κάτω από το καπό τους. Ποιο από τα δύο είναι καλύτερη επιλογή;
Καλύτερες ρεπρίζ στην πόλη για το ηλεκτρικό Audi Q4
Πας ηλεκτρικά για 450 χλμ. με το Audi και για 50 χλμ. με το DS7, αλλά το DS έχει μεγαλύτερη αυτονομία
Κοστίζουν περίπου τα ίδια λεφτά και έχουν παραπλήσιες επιδόσεις, όμως διαφέρουν στον κινητήρα τους. Το Audi είναι ηλεκτρικό και το DS plug-in. Εσύ ποιο θα προτιμήσεις; Ή μήπως θα προτιμήσεις την βενζινούλα;
Οι προτάσεις στα premium, οικογενειακά SUV αν μη τι άλλο δεν είναι πολλές. Στις επόμενες γραμμές θα ασχοληθούμε με τα μοντέλα των DS και Audi, και μάλιστα όχι στις βασικές εκδόσεις τους, αλλά σε δύο που μπαίνουν στην… πρίζα. Για να μην μακρηγορούμε, από την μία έχουμε το Audi Q4, και από την άλλη το DS 7 Crossback. Κοστίζουν περίπου τα ίδια λεφτά, αποδίδουν πάνω από 200 άλογα, έχουν εντυπωσιακή σχεδίαση όμως διαφέρουν σε ένα σημαντικό σημείο: το Audi Q4 (διαβάστε την αναλυτική δοκιμή) είναι αμιγώς ηλεκτρικό με ό,τι περιορισμούς αυτό συνεπάγεται, το DS 7 Crossback (διαβάστε την αναλυτική δοκιμή) είναι plug-in, με διαφορετικούς περιορισμούς και αυτό. Τελικά, ποιο από τα δύο, σε ποια περίπτωση, και γιατί; Ακολουθεί η απάντηση.
Η διαφορά τιμής δεν έχει βαρύτητα στην τελική επιλογή
Στην αρχική τιμή καταλόγου το Audi Q4 κοστίζει 52.100 ευρώ και είναι ακριβότερο από το DS 7 Crossback E-Tense (47.300 ευρώ), όμως λόγω της επιδότησης από το κράτος έρχεται πιο φθηνά, στα 46.100 ευρώ. Από την άλλη όμως, θα πρέπει να δώσεις κάνα 1.500άρικο για wallbox & ηλεκτρολόγο στο γκαράζ και έτσι ερχόμαστε πάνω κάτω πάλι στα ίδια λεφτά. Θεωρούμε, δηλαδή, ότι το αρχικό κόστος αγοράς δεν είναι αυτό που θα επηρεάσει την τελική επιλογή, αλλά οι υπόλοιποι παράγοντες. Άλλωστε ο εξοπλισμός και στα δύο αυτοκίνητα είναι πλήρης, για αυτό πάμε να δούμε τα υπόλοιπα πιο αναλυτικά.
Εντυπωσιακό σε ποιότητα, φινίρισμα, αλλά και συνολική εικόνα το ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό του Audi Q4 e-tron. «Καθαρές» γραμμές για το οδηγοκεντρικό ταμπλό.
Στο οπτικό κομμάτι, βλέποντάς τα να περνάνε ταυτόχρονα από μπροστά σου, σίγουρα θα σε γοητεύσουν. Ωστόσο, στην δική μας ματιά το Audi Q4 είναι πιο εντυπωσιακό, φωνάζει με την κλειστή μάσκα ότι πρόκειται για ένα προηγμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όμως, και το DS 7 Crossback δεν πάει πίσω. Είναι εξίσου -αν όχι περισσότερο- εκλεπτυσμένο και παρατηρώντας το προσεκτικά θα βρεις ψαγμένες λεπτομέρειες που ακολουθούν τα «διαμαντένια» σχεδιαστικά μοτίβα της γαλλικής μάρκας.
Ο μικρός by wire επιλογέας του κιβωτίου είναι πάνω σε μια αιωρούμενη θαρρείς βάση.
Αφήνοντας το έξω και μπαίνοντας στην καμπίνα, αρχικά θα αναφέρουμε ότι και στα δύο μοντέλα η ποιότητα συναρμογής είναι κορυφαία και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί «ακριβής» προέλευσης. Όμως διαφέρουν πολύ: το Audi Q4 βγάζει ένα προηγμένο, τεχνολογικό και οδηγοκεντρικό προφίλ (σ.σ. προσέξτε το τιμόνι, τις οθόνες, μέχρι και τις αποχρώσεις των υλικών), ενώ το DS 7 Crossback περισσότερη πολυτέλεια, που οφείλεται στη σχεδίασή του. Βέβαια, αυτό έχει και το μειονέκτημα της εργονομίας.
Τέλος, όσον αφορά τους χώρους για τους επιβάτες και αποσκευές, όπως θα δείτε και στον πίνακα των μετρήσεών μας, το DS 7 είναι λίγο πιο ευρύχωρο στο πίσω κάθισμα και με 35 λίτρα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ.
Με 204 άλογα και 310 Nm ροπής οι επιδόσεις του Audi Q4 e-tron 40 είναι αρκετά ζωηρές παρά τα 2.050 κιλά μάζας.
Στα ίδια άλογα. Διαφέρουν στην φόρτιση
Όπως είπαμε και προηγουμένως η ισχύς των δύο μοντέλων είναι στα 200+ άλογα και οι επιδόσεις τους παραπλήσιες. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές διαφορές. Η πρώτη έχει να κάνει με το εύρος της ταχύτητας στα οποία τα… «δίνουν» όλα. Το Q4 έχει ωμή δύναμη στην εκκίνηση και στις ρεπρίζ μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, όμως από εκεί και μετά η επιτάχυνση -ένεκα ηλεκτροκινητήρα- αρχίζει και φθίνει. Το DS 7 Crossback όμως, χάρη στον βενζινοκινητήρα του κρατάει τη δύναμή σε μεγαλύτερο εύρος ταχύτητας. ¶λλωστε, και η τελική του δεν περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα, αλλά σταματάει στα 210 χλμ./ώρα.
Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος είναι 224 άλογα και η κίνηση μεταδίνεται μπροστά. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 13,2 kWh και φορτίζει και σε πρίζα σούκο. Συγκριτικά, κερδίζει σε ρεπρίζ στις υψηλότερες ταχύτητες.
Από εκεί και πέρα μια σημαντική ακόμη διαφορά είναι ότι το Q4 είναι αθόρυβο και χωρίς κραδασμούς από τον κινητήρα, ωστόσο εκεί που θέλουμε να σταθούμε εμείς είναι στον τρόπο που θα τα «γεμίσεις» και στην αυτονομία: Το ηλεκτρικό Audi έχει αυτονομία κοντά στα 450 χιλιόμετρα, θα σε περιορίσει στον αυτοκινητόδρομο και χρειάζεται ώρες για να φορτίσει, ενώ το plug-in DS 7 θα συνεχίσει και όταν αδειάσει η μπαταρία. Από την άλλη βέβαια αυτή είναι μικρή (σ.σ. σε βγάζει για καμιά 50αριά χιλιόμετρα μόνο) και πρέπει να τη φορτίζεις κάθε βράδυ (ή στο γραφείο) εφόσον θέλεις να κινείσαι ηλεκτρικά και κατΆ επέκταση οικονομικά (σ.σ. το η διαφορά στην κατανάλωσης ενέργεια αμελητέα σε ευρώ). ¶ρα ποιο από τα δύο συμφέρει; Νομίζουμε ότι εξαρτάται από το οδηγικό ταπεραμέντο και χαρακτήρα του καθένα. Εμείς θα διαλέγαμε το ηλεκτρικό Q4 μιας και το range anxiety μπορούμε να το περιορίσουμε με σωστό προγραμματισμό. Αν όμως δεν έχετε γκαράζ να φορτίσετε…, τότε το plug-in είναι η πιο σώφρων και μόνη επιλογή.
Tα 2.050 κιλά του Audi Q4 θα φανούν μόνο αν το παρακάνεις σε πολύ κλειστές και γλιστερές στροφές. Η μικρή υποστροφή όμως είναι απόλυτα ελεγχόμενη αν με το γκάζι πλασάρεις το πίσω μέρος και επαναφέρεις την ισορροπία.
Πιο ωραίο στο δρόμο το DS 7 Crossback
Ελαφρύ δεν λες κανένα από τα δύο μοντέλα. Το μεν ξεπερνάει τους 2,1 τόνους (Audi Q4), το άλλο είναι στα 1.835 κιλά (DS 7 Crossback). Και αυτός ο παράγοντας καθορίζει την οδηγική τους συμπεριφορά. Έτσι, το Audi Q4 e-tron είναι σφιχτό και κοπανάει στις λακκούβες, ενώ το DS 7 είναι πιο άνετο. Βέβαια, και με τα δύο θα πας γρήγορα αν το θελήσεις, μάλιστα το Q4 είναι λόγω πισωκίνητης διάταξης και τιμονιού ένα κλικ πιο άμεσο και ευκίνητο. Σε καλή δε άσφαλτο τα περιθώρια πρόσφυσης είναι τεράστια, αν και το βάρος του το δείχνει περισσότερο συγκριτικά με το DS. Έπειτα, και τα δύο έχουν καλή ποιότητα κύλισης με το γερμανικό μοντέλο να είναι λίγο πιο ήσυχο στην καμπίνα του, ενώ τέλος πιο αποτελεσματικά είναι τα φρένα του DS 7 Crossback E-Tense.
Το δικίνητο DS 7 Crossback έχει τον τρόπο να σε κερδίζει με την αποτελεσματικότητά του, την προοδευτικότητα της υποστροφής όταν πιεστεί και γενικότερα με την ψυχραιμία του σε όλες τις συνθήκες.
Η γνώμη μας
Ξεκάθαρος νικητής δεν μπορεί να υπάρξει εύκολα γιατί εξωγενείς παράγοντες παίζουν καθοριστικό ρόλο. Εμείς θα διαλέγαμε συναισθηματικά το ηλεκτρικό επειδή η ηλεκτρική τεχνολογία είναι αυτή που θα συνεχίσει να υπάρχει και στο μέλλον, όμως ορθολογιστικά το plug-in θα καλύψει -την τρέχουσα περίοδο- μεγαλύτερη μερίδα οδηγών και αναγκών.