Εντυπωσιακά αυξημένες ήταν οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2021, σχεδόν διπλασιάζοντας το μερίδιό τους σε ένα χρόνο. Αυξημένη ζήτηση και για τα ηλεκτρικά, τη στιγμή που τα αυτοκίνητα με κινητήρα καύσης εξακολουθούν να αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό, ωστόσο οι πωλήσεις τους υποχώρησαν!
Ενδιαφέροντα στοιχεία για την τάση της αγοράς στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη προκύπτουν από τα επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και αφορούν το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία, το πρώτο τρίμηνο του 2021 τα υβριδικά οχήματα αποτελούσαν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, σχεδόν διπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο. Η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυξήθηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτών των τριών μηνών, με τα EVS να αποτελούν το 5,7% όλων των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα υβριδικά Plug-In αντιστοιχούσαν στο 8,2% των ταξινομήσεων. Από τη μεριά τους οι πωλήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων καύσης συνέχισαν να μειώνονται, ωστόσο βενζίνη και ντίζελ εξακολουθούν να αποτελούν το 65,4% της αγοράς αυτοκινήτων.
Ειδικότερα, από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, οι όγκοι ντίζελ μειώθηκαν κατά 20,1% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο, φθάνοντας τα 593.559 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το πετρέλαιο κατέχει πλέον μερίδιο αγοράς 23,2%, από 29,9% το πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ οι περισσότερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση σε αυτό το τμήμα, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις σημαντικότερες: Γερμανία (-29,4%), Ισπανία ( -28,3%) και Γαλλία (-11,1%).
Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική της τάση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9% από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 1,1 εκατομμύρια. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης στην αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ μειώθηκε από 52,3% το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 42,2% κατά την ίδια περίοδο το 2021. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+ 8,3%), οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατά την περίοδο των πρώτων τριών μηνών του 2021: Γερμανία (-30,0%), Ισπανία (-25,7%) και Ιταλία (-4,8%).
Περνώντας στα ηλεκτρικά, οι ταξινομήσεις τους αυξήθηκαν κατά 59,1% φθάνοντας τα 146.185 αυτοκίνητα, με τη ζήτηση να επωφελείται ακόμη από τα κυβερνητικά ερεθίσματα. Η αύξηση αυτή ενισχύθηκε από την μεγάλη ζήτηση σε βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στη Γερμανία (+ 149,0%) και στην Ιταλία (+ 145,6%). Αντίθετα, η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκε στην Ισπανία (-12,6%).
Μιλώντας πάντα για το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου, οι πωλήσεις Plug-In υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 175,0%, συνολικά 208.389 μονάδες. Ένας από τους κινητήριους μοχλούς αυτής της ανόδου ήταν η Ιταλία, όπου 16.103 PHEV αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο, φτάνοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 445,7%. Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ ακολούθησαν εξίσου δυναμικά. Γερμανία (+ 195,4%), Γαλλία (+ 231,4%) και Ισπανία (+ 116,1%).
Τα υβριδικά οχήματα παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία όγκου επιβατικών αυτοκινήτων εναλλακτικής ισχύος στην ΕΕ, με 469.784 μονάδες, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση του μεγέθους 101,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Οι μεγαλύτερες αγορές είχαν ως εξής: Ιταλία (+ 246,8%), Γαλλία (+ 135,0%), Γερμανία (+ 60,5%), Ισπανία (+ 39,4%).
Κλείνοντας η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου μειώθηκε κατά 10,1% σε 14.300 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, σχεδόν διπλασιάστηκαν (+ 92,7%) φθάνοντας τις 46.037 μονάδες.