Μετά από σωρεία teaser εικόνων αλλά και διαρροών, ήρθε η στιγμή της επίσημης αποκάλυψης για τη νέα αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E. Το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Ford που θα έχει αυτονομία έως 600 χιλιόμετρα και ίππους που θα φτάνουν τους 465.
Τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα με τα κάθετα στοιχεία δίνουν το παρών στην ηλεκτρική Mach-E.
Όπως βλέπουμε το νέο μοντέλο είναι ένα σχετικά κομψό crossover με μια επιθετική εμπρόσθια όψη και μια πλήρως κλειστή μάσκα. Η τελευταία είναι συνδυασμένη με λεπτά LED φωτιστικά σώματα, αλλά και ένα σπορ προφυλακτήρα. Οι απαλής σχεδίασης καμπύλες είναι μέρος που συναντούμε και στο προφίλ του αυτοκινήτου καθώς πηγαίνουμε προς τα πίσω, όπου αρχικά βλέπουμε τα διογκωμένα φτερά. Το πίσω άκρο επωφελείται από μία αεροτομή που έρχεται ως συνέχεια της κεκλιμένης οροφής, ενώ τα οπίσθια φωτιστικά σώματα της Mustang έρχονται αυτούσια αλλά λίγο μεγαλύτερα και στην SUV έκδοση του «Pony».
Αυτό που «κλέβει» την προσοχή είναι η κάθετα τοποθετημένη οθόνης αφής 15,5 ιντσών για το σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας.
Το εσωτερικό της Mustang Mach-E χαρακτηρίζεται από ανάλαφρη σχεδίαση και ευφυή λειτουργικότητα. Αρχικά να πούμε πως η Ford υποστηρίζει ότι στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και πέντε ενήλικες, ενώ άφθονος είναι και ο χώρος αποσκευών πίσω αλλά και μπροστά. Έπειτα, σύμφωνα με τη μάρκα, εκτός από τον εμπρός αποθηκευτικό χώρο 100 λίτρων με σύστημα αποστράγγισης νερού, ο πίσω προσφέρει χωρητικότητα που φτάνει τα 402 λίτρα. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η Mustang Mach-E παρέχει 1.420 λίτρα. Την ίδια στιγμή, το «αιωρούμενο» και αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο λειτουργεί και ως αποθηκευτικός χώρος για τσάντες ή πορτοφόλια.
Ο χώρος στην καμπίνα είναι αρκετός, σύμφωνα με τη μάρκα, για πέντε επιβάτες.
Σε ότι αφορά τα πιο εμφανή χαρακτηριστικά οι επιβάτες θα δουν ένα αυτοτελές σύνολο ψηφιακών οργάνων 10,2 ιντσών. Όμως αυτό που «κλέβει» την προσοχή είναι η κάθετα τοποθετημένη οθόνης αφής 15,5 ιντσών για το σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Το σύστημα λανσάρει επίσης ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay, Android Auto και AppLink από smartphones και άλλες φορητές συσκευές. ¶λλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ένα κομψό ταμπλό με λεπτούς αεραγωγούς και διακοσμητικά στοιχεία όπως το αλουμίνιο. Μεγάλος είναι και ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού, όπου μπορούμε μεταξύ άλλων μπορούμε να βρούμε σύστημα ήχου της Bang & Olufsen με 10 ηχεία, μία πανοραμική γυάλινη οροφή, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα και πεντάλ αλουμινίου.
Έως και 62 χλμ. ανά 1 ώρα φόρτισης μπορεί να παράσχει το ηλεκτρικό SUV της Ford.
Η πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται με την υιοθέτηση της τεχνολογίας «Phone As A Key», όπου με τη χρήση Bluetooth, το όχημα μπορεί να ανιχνεύει τα smartphone των ιδιοκτητών καθώς πλησιάζουν το όχημα ξεκλειδώνοντας τις πόρτες της Mustang Mach-E και επιτρέποντας την εκκίνηση χωρίς να χρειαστεί να βγάλουν το τηλέφωνό τους από την τσέπη ή να χρησιμοποιήσουν κλειδί.
Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 402 λτ.
Όταν έρθει στην αγορά στα τέλη του 2020, η Mustang Mach-E θα διατίθεται με δύο επιλογές ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου (standard range 75,7 kWh και extended range 98,8 kWh) είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς είτε με τετρακίνηση μέσω της χρήσης ηλεκτροκινητήρων σταθερού μαγνήτη. Στην έκδοση extended range και κίνηση στους πίσω τροχούς, η Mustang Mach‑E αναμένεται να εξασφαλίζει με μια φόρτιση ηλεκτρική αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον WLTP. Το μοντέλο με την ίδια μπαταρία και κίνηση σε όλους τους τροχούς αναμένεται να αποδίδει ισχύ 337 ίππων και ροπή 565 Nm. Η Ford θα προσφέρει επίσης μία ειδική έκδοση υψηλών επιδόσεων. Η Mustang Mach-E GT προβλέπεται να ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0 -100 χλμ/ώρα σε χρόνο μικρότερο των 5 δλ., αποδίδοντας προβλεπόμενη ισχύ 465 ίππων και ροπή 830 Nm.
Το αυτοκίνητο διαθέτει εμπρός αποθηκευτικό χώρο 100 λίτρων με σύστημα αποστράγγισης νερού!
Η Mustang Mach-E διαθέτει τρία μοναδικά προφίλ οδήγησης – τα Whisper, Engage και Unbridles – με το καθένα να προσφέρει διαφορετικά χαρακτηριστικά στη συμπεριφορά του οχήματος. Παράλληλα θα διατίθεται με τις νέες, αλουμινένιες δαγκάνες υψηλών επιδόσεων Flexira της Brembo, ενώ η Mustang Mach-E GT εξοπλίζεται επίσης με το σύστημα ανάρτησης MagneRide.
Αναφορικά με τη φόρτιση, η Ford προσφέρει μία λύση επιτοίχιου φορτιστή (Wallbox) με πέντε φορές μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης σε σχέση με μία οικιακή πρίζα. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές μπορούν να εξασφαλίσουν μέση αυτονομία 62 χλμ. ανά ώρα φόρτισης στην έκδοση extended-range και κίνηση στους πίσω τροχούς.Το καλώδιο οικιακής φόρτισης μπορεί να προσφέρει, κατά μέσο όρο, αυτονομία της τάξης των 14 χλμ. ανά ώρα φόρτισης, χρησιμοποιώντας μία κλασική οικιακή ηλεκτρική πρίζα ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Τέλος παρών είναι και το δίκτυο φόρτισης FordPass Charging Network, στο οποίο μέσω της εφαρμογής FordPass θα προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό - και ταχέως αναπτυσσόμενο - δίκτυο των 125.000 και πλέον δημόσιων σταθμών φόρτισης που βρίσκονται σε 21 χώρες.
Συμφωνώ και εγώ οτι είναι πολύ επιτυχημένη υλοποίηση και με εξέπληξε και λίγο που η Ford είναι από τις πρώτες που έβγαλε πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο. Στοχεύει εμφανώς στην Tesla κυρίως βέβαια για την αγορά της Αμερικής. Το κρίσιμο ερώτημα είναι η τιμή, διότι πρέπει να είναι φθηνότερο από το αντίστοιχο Tesla για να πουλήσει - αν και μπαίνει σε ένα κομάτι της αγοράς με μετρημένους παικτες οπότε έχει εξασφαλισμένο μερίδιο. Επί του πρακτέου, είναι σημαντικό ότι, σύμφωνα με το άρθρο, μπορεί να φορτίσει από απλή πρίζα (φυσικά με μειωμένο ρυθμό φόρτισης). Με 14 χλμ ανά ώρα φόρτισης (βάλε 8-10 στην πόλη να είσαι ρεαλιστής) σημαίνει ότι με 8ωρη φόρτιση αναπληρώνεις περίπου 80 χλμ, που είναι επαρκή για κίνηση μέσα στην πόλη. Μια τέτοια φόρτιση σε καθημερινή βάση βέβαια θα είναι πολύ 'λίγη' (κάτω από 10%) και δεν ξέρω πως αυτό θα επηρεάσει μεσοπρόθεσμα τη ζωή των μπαταριών. Αυτά βέβαια σημαίνουν δικό σου γκαράζ και παροχή κλπ και αυτό καταδεικνύει ότι από υποδομές στην Ελλάδα είμαστε 10 χρόνια πίσω - αναρωτιέμαι (τι ψάχνω να βρω στην μπανανία...) γιατί δεν έχει γίνει υποχρεωτική η πρόβλεψη για σημεία φόρτισης σε όλα τα νέα γκαράζ τη στιγμή που χρόνια τώρα ζητάνε υποδομές για φυσικό αέριο οι οποίες είναι και πιο ακριβές και τις χρησιμοποιούν λιγότεροι. Ασε που όταν αρχίζουν κάποιοι να εγκαθιστούν σε γκαράζ πολυκατοικιών είναι πολύ πιθανόν η ηλεκτρική εγκατάσταση να 'μην τα σηκώνει' οπότε άλλα έξοδα... Τέλος πάντων, ας κυκλοφορήσουν τα ακριβά να δοκιμαστούν ώστε να φτάσουν και στα πιο προσιτά μοντέλα - οι πρώτες σειρές είναι 'δοκιμαστικές', μην κοροιδεύεστε, χρειάζεται τουλάχιστον μια πενταετία ευρείας χρήσης για να ωριμάσουν οι τεχνολογίες...
Συμφωνώ και εγώ οτι είναι πολύ επιτυχημένη υλοποίηση και με εξέπληξε και λίγο που η Ford είναι από τις πρώτες που έβγαλε πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο. Στοχεύει εμφανώς στην Tesla κυρίως βέβαια για την αγορά της Αμερικής. Το κρίσιμο ερώτημα είναι η τιμή, διότι πρέπει να είναι φθηνότερο από το αντίστοιχο Tesla για να πουλήσει - αν και μπαίνει σε ένα κομάτι της αγοράς με μετρημένους παικτες οπότε έχει εξασφαλισμένο μερίδιο. Επί του πρακτέου, είναι σημαντικό ότι, σύμφωνα με το άρθρο, μπορεί να φορτίσει από απλή πρίζα (φυσικά με μειωμένο ρυθμό φόρτισης). Με 14 χλμ ανά ώρα φόρτισης (βάλε 8-10 στην πόλη να είσαι ρεαλιστής) σημαίνει ότι με 8ωρη φόρτιση αναπληρώνεις περίπου 80 χλμ, που είναι επαρκή για κίνηση μέσα στην πόλη. Μια τέτοια φόρτιση σε καθημερινή βάση βέβαια θα είναι πολύ 'λίγη' (κάτω από 10%) και δεν ξέρω πως αυτό θα επηρεάσει μεσοπρόθεσμα τη ζωή των μπαταριών. Αυτά βέβαια σημαίνουν δικό σου γκαράζ και παροχή κλπ και αυτό καταδεικνύει ότι από υποδομές στην Ελλάδα είμαστε 10 χρόνια πίσω - αναρωτιέμαι (τι ψάχνω να βρω στην μπανανία...) γιατί δεν έχει γίνει υποχρεωτική η πρόβλεψη για σημεία φόρτισης σε όλα τα νέα γκαράζ τη στιγμή που χρόνια τώρα ζητάνε υποδομές για φυσικό αέριο οι οποίες είναι και πιο ακριβές και τις χρησιμοποιούν λιγότεροι. Ασε που όταν αρχίζουν κάποιοι να εγκαθιστούν σε γκαράζ πολυκατοικιών είναι πολύ πιθανόν η ηλεκτρική εγκατάσταση να 'μην τα σηκώνει' οπότε άλλα έξοδα... Τέλος πάντων, ας κυκλοφορήσουν τα ακριβά να δοκιμαστούν ώστε να φτάσουν και στα πιο προσιτά μοντέλα - οι πρώτες σειρές είναι 'δοκιμαστικές', μην κοροιδεύεστε, χρειάζεται τουλάχιστον μια πενταετία ευρείας χρήσης για να ωριμάσουν οι τεχνολογίες...
Να είναι καλά η VW(με το dieselgate) και ο Elon Musk που έβαλε νέφτι στον ποπό των αυτοκινητοβιομηχανιών!!! Πολύ ωραία υλοποίηση της FORD!!!