Εκπομπές CO2 και κυβισμός ορίζουν τη φορολόγηση του αυτοκινήτου σήμερα, όμως υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που μπορούν να γλιτώσουν τον ιδιοκτήτη τους από τα φορολογικά χαράτσια.
Αυτοκίνητα που μισεί η εφορία
14.857 Επισκέψεις στο άρθρο (27/11/2013)
Εκπομπές CO2 και κυβισμός ορίζουν τη φορολόγηση του αυτοκινήτου σήμερα, όμως υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που μπορούν να γλιτώσουν τον ιδιοκτήτη τους από τα φορολογικά χαράτσια.
Τα φορολογικά κριτήρια για το αυτοκίνητο είναι συγκεκριμένα: Εάν ένα καινούργιο αυτοκίνητο έχει εκπομπές CO2 κάτω από 100 γρ./χλμ., τότε ο ιδιοκτήτης του δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Εάν επίσης ο κυβισμός του είναι έως 1.600 κ.εκ., τότε δεν θα επιβαρύνει τη φορολογική δήλωση με υψηλό τεκμήριο και άρα, με μεγάλο φόρο.
Φυσικά, εάν ο κινητήρας του είναι κάτω από τα 1.929 κ.εκ., τότε δεν θα «πληρώσει» και φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Βάλτε στο παιχνίδι και το τέλος ταξινόμησης, το οποίο εξαρτάται από τον κυβισμό και όσο μικρότερος είναι αυτός, τότε τόσο λιγότερο αυτό θα είναι, καθιστώντας έτσι το αυτοκίνητο αυτό πιο φθηνό κατά την αγορά του.Το auto Τρίτη στο επόμενο τεύχος που κυκλοφορεί την Τρίτη 3/12 ετοιμάζει ένα μεγάλο θέμα για τα αυτοκίνητα που μισεί η εφορία και ζητάει τη γνώμη σας. Πείτε μας λοιπόν τι πιστεύετε. Εσάς πόσο σας φοβίζει τελικά η φορολόγηση του αυτοκινήτου;
Και για όσους δεν αντιλαμβάνονται τα τεχνολογικά δρώμενα, το downsizing έγινε όχι από εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά από πολιτική επιβολή σε ολόκληρη την Ευρώπη.Βέβαια όταν κάποιοι τα λένε, αλλοι δεν μπορούν να διαβάσουν, γιατί έχουν προσωπικά με τον εαυτό τους.Εκεί φτάσαμε. Η ανθρώπινη ματαιοδοξία δεν έχει όρια, τα όρια μπαίνουν όταν δεν υπάρχει φαΐ, εκεί να δείτε τι καλό είναι και το να μην έχεις τίποτα το τεχνολογικό.
Ειναι γεγονός ζουμε σε μία απιστευτη μπανανία. Η εφορία, το κράτος, η εκάστοτε κυβέρνηση, οπώς εμείς οι ιδιοι δεν κουνάμε ρουπι απο τη βολεψή μας, ετσι και οι επι των φόρων, καθε 2-3 χρόνια, μας αρμέγουν χωρις να σηκωθούν καν απο τον καναπε τους, δηλαδη μέσω των οχημάτων μας. Η αλήθεια ειναι οτι και στις υπόλοιπες ...Ευρωπαικές χώρες (ειμαστε?) το αυτοκίνητο ειναι ενα ακριβό σπορ. Στο Ελλαδιστάν βέβαια, είμαστε των άκρων. Μεχρι 5 χρόνια πριν, δεν ήξερες ποιός ειναι επιχειρηματίας και ποιός ο υδραυλικός της γειτονιάς μου, καθώς και οι δυο ηταν κάτοχοι SUV με θηριωδη μοτερ, θηριωδη τιμή αγοράς, και κοστος συντηρησης. Ειμαι περιπου βεβαιος, οτι το επόμενο "αρμεγμα" θα έρθει απο τα 1.6λτ. Κανεις μας δε μπορεί να καταλάβει τι σχέσει έχουν τα 1.8 ή 2000 κυβικά με το εισοσημα. Εχουν ελάχιστη σχέση, έστω πολυ μικρή. Η νέα 320 BMW (τουρμπισμένη - για να μη ξεχνιόμαστε χα-χα!) χαλαρά αγγίζει τα σαράντα χιλιάρικα! με 1-2 εξτρα πραγματάκια και ειναι 1.6 λιτρα. Αν επιλέξεις να αγοράσεις κάποιο απο τα ελάχιστα καινουργια 2λιτρα (ατμοσφαιρα) που πωλουν οι αντιπροσωπίες, π.χ S40 ή τιμή ειναι κάτω απο το 50% !
Αυτό που δεν ισχυει σε καμία περιπτωση ειναι να λέμε οτι μας φταίει η τεχνολογία, ή τα μοτέρ μικρού κυβισμού, ή τα ηλεκρικά, ή οτι απλά δεν μας αρέσει. Ο καθένας εχει τις προτιμήσεις του και τις δικές του ιδέες, αλλά τα πράγματα πανε μπροστα και μονο μπροστα. Και εγώ δεν συμπαθώ τα ντίζελ μικρου κυβισμού, κάνουν θορυβο και υστερουν σε ιπποδυναμη, αλλα αυτό δεν σημαίνει οτι δεν ειναι εξαιρετικά σε αυτό που προσφέρουν. Σιγουρα ενα οχημα που έχει όλη την τεχνολογια του κόσμου μπορεί να παρουσιασει βλάβη σε σχέση με το toyota hilux του 92 που έχω στο χωρίο, που έχει 4 κυλίνδρους 2 λιτρα (καιει οσο ενα OPC με τα 280 αλογα) και απο τεχνολογία εχει ..αναλογικό ραδιο! Εέ, τι να χαλάσει? Με αυτή τη λογική το iphone5, Galaxy4 ή οποιοδηποτε άλλο υπερsmart phone ειναι απάτη, γιατι λιγο-πολυ ολο και καποια βλάβη, προβλημα, παρουσιαζουν, και κοστιζουν μια ..μεγάλη περιουσια! Αρα, θα έπρεπε να έχουμε το nokia του 1996, που μπορεί να έχει και διπλή χρήση ως ...γκλοπ! Δεν ειναι πράγματα αυτά. Μια χαρά ειναι οι νέες τεχνολογίες, και μαλιστα τοσο καλές, που τις επιλέγουν και οι πολυ προσεκτικοί Ιαπωνες - βλεπε τους νέους κινητήρες μικρου κυβισμού με τουρμπο που ανακοινωσε η Honda.
Αλλο πράγμα η κουκουρούκου Ελληνική πραγματικότητα, που όμως μας αξίζει απολυτα, και καλά να πάθουμε και άλλο πράγμα να αρνουμαστε την εξέλιξη της τεχνολογίας, τις επιθυμίες των καταναλωτών αλλά και αγορών, και να πολεμαμε ανεμομυλους αλά Δον Κιχωτες.
Με φοβίζει η φορολόγηση του αυτοκινήτου γιατί το !@$#ΚΡΑΤΟΣ
κάθε φορά τα αλλάζει προς το συμφέρον του και όχι προς το τι είναι πιο δίκαιο.
Για να έχουμε λοιπόν την τσέπη μας φυλαγμένη, αυτοκίνητα ΜΙΚΡΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ και
DIESEL ώστε να μην καίνε τίποτα
Αυτοκίνητο, μισθωτοί και τσιγάρα είναι οι τρεις κυριότερες πηγές του κράτους.
Και σκοπός δεν είναι η φορολόγηση στο αυτοκίνητο να είναι δίκαιη, αλλά τέτοια
που να αρπάζουν όσο πιο πολλά μπορούν. Και για αυτό φοβάμαι ότι και όλα όσα
είπατε παραπάνω ένα αυτοκίνητο να έχει, αυτοί θα βρουν ένα τρόπο να φορολογήσουν
το αυτοκίνητο. Όταν πια τα έχουμε όλοι παρκαρισμένα, να αλλάξουν τα τέλη
κυκλοφορίας σε τέλη στάθμευσης (που υπάρχουν ήδη βέβαια).
Τα αυτοκίνητα δεν τα μισεί η εφορεία. Το αντίθετο μάλιστα. Τα αγαπάει και γιαυτό τα αρμέγει, διότι της δίνουν ζεστό χρήμα. Την εφορεία δεν την ενδιαφέρει τίποτε άλλο, από το να βρει τρόπο να εισπράττει όσο μπορεί περισσότερα. Τα αυτοκίνητα, όπως και τα σπίτια, της δίνουν αυτή τη δυνατότητα, διότι υπάρχουν παντού, τα έχουν όλοι, τα χρειάζονται για να κάνουν τη δουλειά τους και έτσι δεν έχει παρά να τους στείλει ένα σημείωμα να πληρώσουν. Οι κάτοχοι αυτοκινήτων έχουν ένα μειονέκτημα σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους πολίτες. Δεν είναι συνδικαλισμένοι και έτσι δεν μπορούν να αντιδράσουν μαζικά και δυναμικά. Δεν μπορούν να συνεννοηθούν και να κλείσουν δρόμους ή πλατείες, όπως το Σύνταγμα. Οι μόνες αντιδράσεις τους είναι μεμονωμένες όπως η κατάθεση πινακίδων. Αν λοιπόν η κατάσταση δεν αλλάξει, τότε και η εφορεία θα εξακολουθήσει να αρμέγει. Η λύση λοιπόν θα ήταν η ίδρυση ενός φορέα, που θα έχει ως μέλη όλους τους οδηγούς και στη συνέχεια οι κινητοποιήσεις. Αν δεν γίνει αυτό, τότε μην περιμένετε να αλλάξει τίποτα. Οι μεμονωμένες δράσεις των οδηγών, όπως η κατάθεση πινακίδων, είναι μια αντίδραση, αλλά όπως φαίνεται δεν συγκινεί τους αρμόδιους. Θα τους συγκινούσε μια μαζική κατάθεση πινακίδων, έστω για 1 μήνα, αλλά από το μεγαλύτερο μέρος των οδηγών. Να αδειάσουν οι δρόμοι. Τότε κάτι θα γινόταν. Αλλά για να γίνει αυτό χρειάζεται οργάνωση και συντονισμός, που δεν υπάρχει.
Ότι και να λέμε, με το φορολογικό να αλλάζει κάθε χρόνο στην χώρα μας, ανάλογα με την "τρύπα" του προϋπολογισμού που θέλουν να καλύψουν, δεν την γλυτώνει κανένας. Και να την γλυτώσεις φέτος, θα πληρώσεις του χρόνου ή του παραχρόνου. Αυτό είναι και το μεγάλο παράπονο του κόσμου. Κάντε ότι σκατά θέλετε, αλλά τουλάχιστον αφήστε το ΣΤΑΘΕΡΟ! Να ξέρουμε που πατάμε και που βρισκόμαστε επιτέλους σε αυτό το (ο θεός να το κάνει), κράτος.
Όλους και όλα μισεί η εφορία, τι να κάνουμε δηλαδή;Να αυτοκτονήσουμε;Ε όχι έχω σκοπό να ζήσω πολλά χρόνια και θα ζήσω, δεν με ενδιαφέρει για την όποια εφορία και το τι μισεί, εγώ να δούν πως τους μισώ. Λέτε ότι μέχρι τα 1600 κυβικά δεν επιβαρύνει τη φορολιγική δήλωση με υψηλό τεκμήριο, και άρα με υψηλό φόρο.Με τι κρητήρια το λέτε αυτό;6400 ευρώ είναι το τεκμήριο, φθηνό ή ακριβό το λέτε;Μάλλον υποκειμένικο είναι το ότι πούμε όλοι μας, για άλλους είναι υψηλό, για άλλους χαμηλό, για εμένα προσωπικά εως τα 2000 κυβικά έπρεπε να μην υπήρχε καν τεκμήριο, ανεξάρτητα από την τιμή, τους ρύπους, κ.τ.λ., αλλά ποιός μας ακούει εμάς.Η Ελλάδα έχει πολλές και πολλούς κομπλεξικούς, που το παίζουν δήθεν Ευρωπαίοι τρομάρα τους, αλλά μόνον γέλια προκαλούν.Βέβαια κάποιούς τους φτύνεις και λένε βρέχει.Αλλά είπαμε οι δικολαβίστικοι νόμοι, οδήγησαν και την τεχνολογία σε μία απάτη, για να λένε μερικοί άσχετοι τα όσα άσχετα τους.Είπαμε ζούμε την εποχή της παπάντζας, λέγε λέγε ψέματα και παπάντζες κάποιοι θα πιστέψουν βρε αδερφέ. Θυμάστε που έλεγαν κάποιοι για τα υβριδικά, πάρτε υβριδικά δεν έχουν τέλη κυκολοφορίας, πήραν κάποιοι και είδατε τι έπαθαν, πληρώνουν τα μισά.Θυμάστε που λέγαν πάρτε μεγάλα κυβικά εως 50000 ευρώ εργοστασιακή αξία δεν εχει τεκμήριο, πήραν κάποιοι και είδατε τι έπαθαν, πληρώνουν φόρους πολυτελείας, τεκμήρια βάση της δεδομένης οικονομικής συγκυρίας, τέλη υψηλά, ΓΙΑΤΙ;Γιατί αγόρασαν ένα ασφαλέστερο όχημα για την οικογένεια τους, δεν το αγόρασαν για κόντρες στην παραλιακή και στα στέκια της κόντρας, των ντρίφτ και των ντράγκστερ.Αλλά είπαμε εδώ βαλκάνια είναι, και παιδιά σας κάνουμε αμά λάχει να ούμε, δίχως συνουσία και βιασμό, ΜΟΝΟΝ ΕΔΩ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ.Τεχνολογία, αιχμή, ποιότητα, ακάκιε μην ξεχάσεις τα μακαρόνια να είναι ΑΣΠΡΑ, βρε.Να πούμε μήπως πως μέχρι τα 2000 κυβικά και όχι μετά τα 1929 κυβικά δεν πλήρωναν φόρο πολυτελείας, τεκμήρια λόγω 50000 ευρώ, μήπως;Και τώρα όλοι βλέπετε το τι συμβαίνει. Ξέρω κάποιοι γνώστες θα αγοράσουν τα τεχνολογικά θαύματα των 1000 κυβικών επειδή κάποιοι δίνουν κάποιο τρόπαιο, αλλά δεν λέν στα θύματα το πόσα θα πληρώσουν για επισκευές.Κάποιοι μιλούσαν για θαύματα από τα 1400 κυβικά, τώρα μετά από τα πολλά παφ πουφ, και σπασίματα μοτέρ, δεν ακούγονται καλά, βαθιά ακούγονται όσοι ήταν στο μπίρι μπίρι.Καποιοι μιλούσαν για τα τρόπαια των περιστροφικών μοτέρ και είδαμε και εκεί το τι συμβαίνει, ΤΡΙΑ ΜΟΤΕΡ ΣΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ, κάτι άλλο;Να τα αφήσω μάστορα ή πολλά είναι;Να το κάνω και τριρότορο 800 άλογα, τι λες; Αντί λοιπόν να έχουμε όλες αυτές τις τεχνολογικές αλχημείες και όχι τα ξεκάθαρα πράγματα, μήπως είναι η ώρα να φωνάξουμε;Γιατί μετά θα θέλουμε, αλλά δεν θα μπορούμε. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει το όχημα να φορολογείται με τα κυβικά, τους ρύπους, κ.τ.λ.;Τώρα κάποιοι έμαθαν και για αυτές τις παραμέτρους, παλαιότερα είχαν μαύρα μεσάνυχτα, για τα άλογα, το πόσο κοστίζει στην λιανική του, κ.τ.λ.Για κάντε το εξής απλό, όσοι τα λέτε εσείς αυτά.Αγοράστε ένα όχημα, ανεξαρτήτου αξίας, ρύπων, κυβικών, αλόγων και βγείτε στην πιάτσα την ίδια μέρα και πουλήστε το, να δείτε το τι θα πάρετε, ας μην το πω καλύτερα.Για ποιά τιμή λιανική, άλογα, ρύπους, κυβικά, κ.τ.λ. να μιλήσουμε; Τι προτείνω, μέχρι τα 2000 κυβικά για όλους τους Έλληνες, να υπάρχει αφορολόγητο όχημα, ανεξαρτήτου ιπποδύναμης, καυσίμου, ρύπων.Να μην πληρώνουν τίποτα οι φοιτητές, σπουδαστές, οι μεταπτυχιακοί μέχρι να τελειώσουν τις υποχρεώσεις τους, τα ίδια οι στρατεύσιμοι, τα α.μ.ε.α., όπως να μην φορολογούνται οι όποιες μετατροπές για να μπορούν να οδηγούν, να μην υπάρχει φ.π.α. σε αυτούς, στα κράνη των μοτοσυκλετών, και να μειωθεί ο φ.π.α. στα ανταλλακτικά ώστε να γίνεται σωστή συντήρηση προς όφελος της οδικής ασφάλειας. Εως τα 3000 κυβικά να ισχύουν κανόνες οικονομίας, μέχρι κάποιο ποσό τα φθηνά οχήματα να έχουν χαμηλή φορολογία και από κάποιο ποσό και μετά να ανεβαίνουν οι τιμές αναλογικά, αλλά με λογικά ποσά και όχι ότι να ναι, ώστε να πωλούνται όλα τα κυβικά, των οποιονδήποτε κατασκευαστών.Κάποιοι που αγοράζουν πολλά κυβικά πληρώνουν μεγάλο φ.π.α. παντού, είτε σε καύσιμα, είτε σε εργασίες, είτε σε αγορές, κ.τ.λ. οπότε δεν έχει νόημα να τους έχεις κουτοπόνηρα συστήματα φορολόγησης, αφού πάλι βρίσκονται τρόποι ώστε αυτά τα κυβικά να κυκλοφορούν νόμιμα και αφορολόγητα και να πληρώνουν οι έχοντες 1000 κυβικά φόρους. Να σας πω και τι σκέφτονται στο υπουργείο για το νέο σύστημα φορολόγησης.Να πληρώνουμε ανάλογα με την αξία των οχημάτων, αλλά δεν ξεκαθαρίζουν την λιανική ή την χονδρική από τον κατασκευαστή.Υπ όψιν, επειδή τα πολλά κυβικά πλέον κανείς δεν μπορεί να τα έχει στο όνομα του σαν ιδιώτης, υπάρχουν άλλοι τρόποι για να γίνει αυτό.Επειδή όμως σαν ιδιώτης δεν έχεις από καθόλου εως αμελητέα νούμερα οχήματα πολλών κυβικών, θα καλεστούν όσοι έχουν εως 1800 κυβικά να πληρώσουν και για αυτούς που δεν έχουν τα πολλά κυβικά στο όνομα τους, άσχετα από αξία και ρύπους.Και αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους.Γι αυτό ας μην λέμε για φορολογική αξία οχήματος, είτε λιανική, είτε χονδρική, ρύπους, κ.τ.λ.Καλύτερα ας πούμε εως 65000 ευρώ οχήματα εργοστασιακής αξίας και εως 2000 κυβικά να μην πληρώνουν τίποτα, παρά ένα συμβολικό ποσό για τα χαρτιά και υπερ των δρόμων.Αυτό το ποσό μπορεί να είναι και 25 ευρώ το χρόνο.
Κλασσικός Ελληνάρας, δεν καλύπτεται με τίποτα. Θέλει αμάξι με ποιότητα Mercedes, αξίας γύρω στα €15,000 1400 cc, 250 άλογα και να μην φορολογείται. Και όλα αυτά €11,000 εισόδημα το χρόνο (συγνώμη κ. Τάδε αλλά δεν έχω κάτι μαζί σας ούτε βγάζω περισσότερα). Πείτε μου λίγο ένα τέτοια αμάξι πως ακριβώς το συντηρείτε ή απλά το όλο πρόβλημα είναι να γεμίσουμε την γειτονιά ή το parking μας με άλλο ένα ακίνητο αυτοκίνητο, για να χαζεύει ο γείτονας. Αλλά έτσι είναι μετά μας φταίνε τα χαράτσια στην ΔΕΗ, το ακριβό πετρέλαιο θέρμανσης και η λίστα δεν έχει τελειωμό. Πρέπει λίγο να ξυπνήσουμε και να βρούμε την ευτυχία σε άλλες ασχολίες και όχι στις λαμαρίνες και τα γκάζια. Το αυτοκίνητο δεν ήταν δεν είναι και ούτε θα είναι μέσο για να επενδύσεις τα λεφτά σου. Είναι ένα καταναλωτικό προϊόν που φθείρεται και παλιώνει. Συγνώμη αν σας κούρασα αλλά τα ίδια περνάμε όλοι. Ας αλλάξουμε επιτέλους όλοι οι Έλληνες λίγο τα μυαλά μας.
Στην Ολλανδία μέχρι και για το 2013 είχαν απαλλαγή τα οχήματα με εκπομπές CO2 κάτω από 100g/km. Αυτό αλλάζει και από το 2014 απαλλάσονται μόνο τα οχήματα με CO2 κάτω του 50g/km. Υπάρχουν πάντα τρόποι να πληρώσουμε, μην φοβάστε :-)
Η κατασκευή και συντήρηση των δρόμων γίνεται για όλα τα αυτοκίνητα, άσχετα με τα καυσαέρια που εκπέμπουν.
Η άποψή μου είναι ότι είναι λάθος ένα αυτοκίνητο 1.400cc που εκπέμπει 142γρ. να πληρώνει €240 ετήσια τέλη κυκλοφορίας και ένα ίδιο αυτοκίνητο με καυσαέρια κάτω των 100γρ. να απαλλάσσεται.
Αν κάποια στιγμή στο μέλλον αποσυρθούν όλα τα παλιά αυτοκίνητα, τότε πώς θα χρηματοδοτείται η κατασκευή και η συσντήρηση των δρόμων;
Το σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι τελείως άδικο,όπως όλα τα τα φορολογικά μέτρα που έχουν πάρει οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών,που στοχεύουν μόνο στην είσπραξη εσόδων.Ημουν συνταξιούχος των 16.000 ευρώ και το 2007 πήρα ένα BMW 1995 cc μεταχειρισμένο γιατί τότε δεν είχε τεκμήριο και τα τέλη του ήταν 370 ευρώ.Η σύνταξή μου έγινε 11.000 ευρώ και τα τέλη κυκλ.660 και ο φόρος πολυτελείας 330.Η αξία του αυτοκινήτου έπεσε κατακόρυφα και ενώ το είχα ένα χρόνο με παραδομένες τις πινακίδες γιατί αδυνατούσα να πληρώσω τέλη και φόρο πολυτ. το έδωσα πριν 10 ημέρες για 4000 ευρώ.Σκέφτομαι να αγοράσω μικρότερο αυτοκίνητο 1800 cc ή 1600 cc αλλά δεν ξέρω τι θα ισχύει το 2014 και σκέφτομαι να περιμέω αλλά μέχρι πότε να περιμένω και θα ισχύσει ένας νέος νόμος που θα αλλάζει όλα τα δεδομένα ή δεν θα αλλάξει το σημερινό πλαίσιο,ποιός μπορεί να μου απαντήσει σε αυτό;
Είναι τελείως λάθος το σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων στα περισσότερα κράτη μεταξύ αυτών και η Ελλάδα. Όντως τα αυτοκίνητα είναι αναπόσπαστο και συμαντικό κομμάτι των εσόδων ενός κράτους που κατά την άποψη μου φορολογήτε υπερβολικά και πάνω από όλα όχι δίκαια. Ειδικά στην Ελλάδα τα πράγματα αλλάζουν από την μία μέρα στην άλλη και ουδής γνωρίζει το πως θα φορολογηθεί στο μέλλον εάν πάρει σήμερα ένα καινούριο αυτοκίνητο ή το αυτοκίνητο το οποίο έχει ήδη στην διάθεση του. Ουσιαστικά δεν βλέπει κάτι το μόνιμο και σταθερό σε ορίζοντα 5ετίας ειδικά στις μέρες που ζούμε. Προσωπικά θα ήθελα ένα σύστημα φορολόγησης με βάση την τελική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου από την αντιπροσωπία σε συνδιασμό με τις εκπομπές ρύπων του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Σίγουρα στην 5ετία αλλά και στην 10ετία θα πρέπει να συνπολογίζετε και η παλαιότητα (μίωση της τιμής αγοράς του αυτοκίνήτου, άρα και μείωση της φορολογίας) καθώς επίσης και να διασφαλίζεται ο τρόπος αυτός φορολόγησης για τουλάχιστον 12 χρόνια. Μετά το πέρας την 12ετίας θα πρέπει να φορολογήτε το αυτοκίνητο περισσότερο με έναν συντελεστή που να λαμβάνει υπόψην του τις εκπομπές ρύπων, την παλαιότητα (αντίστροφα) κτλ.
Ωραία όλα αυτά που γράφετε, όμως αυτά τα αυτοκίνητα που λέτε
θα πηγαίνουν; Γιατί εάν είναι να πάρω ένα 1.200 με 70 άλογα και να σέρνεται,
τότε ευχαριστώ δε θα πάρω.
Η εφορία μισεί ΟΛΑ τα αυτοκίνητα. Και αν κάποια τα μισεί λιγότερο (βλέπε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), να είστε σίγουροι ότι θα τα μισήσει και αυτά όσο χρειαστεί για να γεμίσει τα άδεια ταμεία του κράτους. Με τη φορολογική παράνοια που υπάρχει στο χώρο του αυτοκινήτου ( και όχι μόνο) η μόνη λογική κίνηση είναι η επιλογή οχημάτων χαμηλού κόστους, κυβικών, κτλ.
Το αυτοκίνητο στην Ελλάδα είναι η αγελάδα, που την αρμέγουν
όλες οι κυβερνήσεις. Τώρα που θα κατατεθούν 1.000.000 πινακίδες να δούμε τι θα
κάνουν. Το μεγαλύτερο σκάνδαλο είναι τότε που έσπρωχναν τον κοσμάκη να αγοράσει
πολλά κυβικά και τώρα του χώνουν φόρο πολυτελείας.
Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Σε όλους αρέσουν τα
πολλά κυβικά και τα γκάζια που έχει ένα αυτοκίνητο. Αν δεν είχαμε τη δαμόκλειο
σπάθη της φορολογίας και η τιμή της βενζίνης ήταν επιπέδου Abu Dhabi, τότε όλοι
θα είχαμε πλήθος κυβικών κάτω από το καπό μας. Τώρα όμως στην Ελλάδα του
σήμερα, τα πράγματα απέχουν πάρα πολύ από το να χαρακτηριστούν φορολογικός
παράδεισος. Κόλαση, ναι. Στην δική μου περίπτωση τώρα. Αν το υπουργείο
οικονομικών μείνει σε αυτά τα μέτρα που έχει ορίσει και δεν επινοήσει κάποιο
άλλο δυσβάσταχτο που θα πλήττει και τα μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητα, τότε όλα
οκ! Αν ήμουν στην φάση αλλαγής του αυτοκινήτου μου, θα προτιμούσα να επενδύσω
λίγο παραπάνω ώστε να καρπωθώ τα οφέλη της ατέλειας και της χαμηλής
κατανάλωσης.
Και για όσους δεν αντιλαμβάνονται τα τεχνολογικά δρώμενα, το downsizing έγινε όχι από εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά από πολιτική επιβολή σε ολόκληρη την Ευρώπη.Βέβαια όταν κάποιοι τα λένε, αλλοι δεν μπορούν να διαβάσουν, γιατί έχουν προσωπικά με τον εαυτό τους.Εκεί φτάσαμε.
Η ανθρώπινη ματαιοδοξία δεν έχει όρια, τα όρια μπαίνουν όταν δεν υπάρχει φαΐ, εκεί να δείτε τι καλό είναι και το να μην έχεις τίποτα το τεχνολογικό.
Ειναι γεγονός ζουμε σε μία απιστευτη μπανανία. Η εφορία, το κράτος, η εκάστοτε κυβέρνηση, οπώς εμείς οι ιδιοι δεν κουνάμε ρουπι απο τη βολεψή μας, ετσι και οι επι των φόρων, καθε 2-3 χρόνια, μας αρμέγουν χωρις να σηκωθούν καν απο τον καναπε τους, δηλαδη μέσω των οχημάτων μας.
Η αλήθεια ειναι οτι και στις υπόλοιπες ...Ευρωπαικές χώρες (ειμαστε?) το αυτοκίνητο ειναι ενα ακριβό σπορ. Στο Ελλαδιστάν βέβαια, είμαστε των άκρων. Μεχρι 5 χρόνια πριν, δεν ήξερες ποιός ειναι επιχειρηματίας και ποιός ο υδραυλικός της γειτονιάς μου, καθώς και οι δυο ηταν κάτοχοι SUV με θηριωδη μοτερ, θηριωδη τιμή αγοράς, και κοστος συντηρησης. Ειμαι περιπου βεβαιος, οτι το επόμενο "αρμεγμα" θα έρθει απο τα 1.6λτ. Κανεις μας δε μπορεί να καταλάβει τι σχέσει έχουν τα 1.8 ή 2000 κυβικά με το εισοσημα. Εχουν ελάχιστη σχέση, έστω πολυ μικρή. Η νέα 320 BMW (τουρμπισμένη - για να μη ξεχνιόμαστε χα-χα!) χαλαρά αγγίζει τα σαράντα χιλιάρικα! με 1-2 εξτρα πραγματάκια και ειναι 1.6 λιτρα. Αν επιλέξεις να αγοράσεις κάποιο απο τα ελάχιστα καινουργια 2λιτρα (ατμοσφαιρα) που πωλουν οι αντιπροσωπίες, π.χ S40 ή τιμή ειναι κάτω απο το 50% !
Αυτό που δεν ισχυει σε καμία περιπτωση ειναι να λέμε οτι μας φταίει η τεχνολογία, ή τα μοτέρ μικρού κυβισμού, ή τα ηλεκρικά, ή οτι απλά δεν μας αρέσει. Ο καθένας εχει τις προτιμήσεις του και τις δικές του ιδέες, αλλά τα πράγματα πανε μπροστα και μονο μπροστα. Και εγώ δεν συμπαθώ τα ντίζελ μικρου κυβισμού, κάνουν θορυβο και υστερουν σε ιπποδυναμη, αλλα αυτό δεν σημαίνει οτι δεν ειναι εξαιρετικά σε αυτό που προσφέρουν.
Σιγουρα ενα οχημα που έχει όλη την τεχνολογια του κόσμου μπορεί να παρουσιασει βλάβη σε σχέση με το toyota hilux του 92 που έχω στο χωρίο, που έχει 4 κυλίνδρους 2 λιτρα (καιει οσο ενα OPC με τα 280 αλογα) και απο τεχνολογία εχει ..αναλογικό ραδιο! Εέ, τι να χαλάσει?
Με αυτή τη λογική το iphone5, Galaxy4 ή οποιοδηποτε άλλο υπερsmart phone ειναι απάτη, γιατι λιγο-πολυ ολο και καποια βλάβη, προβλημα, παρουσιαζουν, και κοστιζουν μια ..μεγάλη περιουσια! Αρα, θα έπρεπε να έχουμε το nokia του 1996, που μπορεί να έχει και διπλή χρήση ως ...γκλοπ!
Δεν ειναι πράγματα αυτά. Μια χαρά ειναι οι νέες τεχνολογίες, και μαλιστα τοσο καλές, που τις επιλέγουν και οι πολυ προσεκτικοί Ιαπωνες - βλεπε τους νέους κινητήρες μικρου κυβισμού με τουρμπο που ανακοινωσε η Honda.
Αλλο πράγμα η κουκουρούκου Ελληνική πραγματικότητα, που όμως μας αξίζει απολυτα, και καλά να πάθουμε και άλλο πράγμα να αρνουμαστε την εξέλιξη της τεχνολογίας, τις επιθυμίες των καταναλωτών αλλά και αγορών, και να πολεμαμε ανεμομυλους αλά Δον Κιχωτες.
Με φοβίζει η φορολόγηση του αυτοκινήτου γιατί το !@$#ΚΡΑΤΟΣ κάθε φορά τα αλλάζει προς το συμφέρον του και όχι προς το τι είναι πιο δίκαιο. Για να έχουμε λοιπόν την τσέπη μας φυλαγμένη, αυτοκίνητα ΜΙΚΡΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ και DIESEL ώστε να μην καίνε τίποτα
Αυτοκίνητο, μισθωτοί και τσιγάρα είναι οι τρεις κυριότερες πηγές του κράτους. Και σκοπός δεν είναι η φορολόγηση στο αυτοκίνητο να είναι δίκαιη, αλλά τέτοια που να αρπάζουν όσο πιο πολλά μπορούν. Και για αυτό φοβάμαι ότι και όλα όσα είπατε παραπάνω ένα αυτοκίνητο να έχει, αυτοί θα βρουν ένα τρόπο να φορολογήσουν το αυτοκίνητο. Όταν πια τα έχουμε όλοι παρκαρισμένα, να αλλάξουν τα τέλη κυκλοφορίας σε τέλη στάθμευσης (που υπάρχουν ήδη βέβαια).
Eυτυχώς που ήρθαν οι μικροί τούρμπο κινητήρες για να προσπερνάμε με ασφάλεια.
Τα αυτοκίνητα δεν τα μισεί η εφορεία. Το αντίθετο μάλιστα. Τα αγαπάει και γιαυτό τα αρμέγει, διότι της δίνουν ζεστό χρήμα. Την εφορεία δεν την ενδιαφέρει τίποτε άλλο, από το να βρει τρόπο να εισπράττει όσο μπορεί περισσότερα. Τα αυτοκίνητα, όπως και τα σπίτια, της δίνουν αυτή τη δυνατότητα, διότι υπάρχουν παντού, τα έχουν όλοι, τα χρειάζονται για να κάνουν τη δουλειά τους και έτσι δεν έχει παρά να τους στείλει ένα σημείωμα να πληρώσουν. Οι κάτοχοι αυτοκινήτων έχουν ένα μειονέκτημα σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους πολίτες. Δεν είναι συνδικαλισμένοι και έτσι δεν μπορούν να αντιδράσουν μαζικά και δυναμικά. Δεν μπορούν να συνεννοηθούν και να κλείσουν δρόμους ή πλατείες, όπως το Σύνταγμα. Οι μόνες αντιδράσεις τους είναι μεμονωμένες όπως η κατάθεση πινακίδων. Αν λοιπόν η κατάσταση δεν αλλάξει, τότε και η εφορεία θα εξακολουθήσει να αρμέγει. Η λύση λοιπόν θα ήταν η ίδρυση ενός φορέα, που θα έχει ως μέλη όλους τους οδηγούς και στη συνέχεια οι κινητοποιήσεις. Αν δεν γίνει αυτό, τότε μην περιμένετε να αλλάξει τίποτα. Οι μεμονωμένες δράσεις των οδηγών, όπως η κατάθεση πινακίδων, είναι μια αντίδραση, αλλά όπως φαίνεται δεν συγκινεί τους αρμόδιους. Θα τους συγκινούσε μια μαζική κατάθεση πινακίδων, έστω για 1 μήνα, αλλά από το μεγαλύτερο μέρος των οδηγών. Να αδειάσουν οι δρόμοι. Τότε κάτι θα γινόταν. Αλλά για να γίνει αυτό χρειάζεται οργάνωση και συντονισμός, που δεν υπάρχει.
Ότι και να λέμε, με το φορολογικό να αλλάζει κάθε χρόνο στην χώρα μας, ανάλογα με την "τρύπα" του προϋπολογισμού που θέλουν να καλύψουν, δεν την γλυτώνει κανένας. Και να την γλυτώσεις φέτος, θα πληρώσεις του χρόνου ή του παραχρόνου. Αυτό είναι και το μεγάλο παράπονο του κόσμου. Κάντε ότι σκατά θέλετε, αλλά τουλάχιστον αφήστε το ΣΤΑΘΕΡΟ! Να ξέρουμε που πατάμε και που βρισκόμαστε επιτέλους σε αυτό το (ο θεός να το κάνει), κράτος.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Όλους και όλα μισεί η εφορία, τι να κάνουμε δηλαδή;Να αυτοκτονήσουμε;Ε όχι έχω σκοπό να ζήσω πολλά χρόνια και θα ζήσω, δεν με ενδιαφέρει για την όποια εφορία και το τι μισεί, εγώ να δούν πως τους μισώ.
Λέτε ότι μέχρι τα 1600 κυβικά δεν επιβαρύνει τη φορολιγική δήλωση με υψηλό τεκμήριο, και άρα με υψηλό φόρο.Με τι κρητήρια το λέτε αυτό;6400 ευρώ είναι το τεκμήριο, φθηνό ή ακριβό το λέτε;Μάλλον υποκειμένικο είναι το ότι πούμε όλοι μας, για άλλους είναι υψηλό, για άλλους χαμηλό, για εμένα προσωπικά εως τα 2000 κυβικά έπρεπε να μην υπήρχε καν τεκμήριο, ανεξάρτητα από την τιμή, τους ρύπους, κ.τ.λ., αλλά ποιός μας ακούει εμάς.Η Ελλάδα έχει πολλές και πολλούς κομπλεξικούς, που το παίζουν δήθεν Ευρωπαίοι τρομάρα τους, αλλά μόνον γέλια προκαλούν.Βέβαια κάποιούς τους φτύνεις και λένε βρέχει.Αλλά είπαμε οι δικολαβίστικοι νόμοι, οδήγησαν και την τεχνολογία σε μία απάτη, για να λένε μερικοί άσχετοι τα όσα άσχετα τους.Είπαμε ζούμε την εποχή της παπάντζας, λέγε λέγε ψέματα και παπάντζες κάποιοι θα πιστέψουν βρε αδερφέ.
Θυμάστε που έλεγαν κάποιοι για τα υβριδικά, πάρτε υβριδικά δεν έχουν τέλη κυκολοφορίας, πήραν κάποιοι και είδατε τι έπαθαν, πληρώνουν τα μισά.Θυμάστε που λέγαν πάρτε μεγάλα κυβικά εως 50000 ευρώ εργοστασιακή αξία δεν εχει τεκμήριο, πήραν κάποιοι και είδατε τι έπαθαν, πληρώνουν φόρους πολυτελείας, τεκμήρια βάση της δεδομένης οικονομικής συγκυρίας, τέλη υψηλά, ΓΙΑΤΙ;Γιατί αγόρασαν ένα ασφαλέστερο όχημα για την οικογένεια τους, δεν το αγόρασαν για κόντρες στην παραλιακή και στα στέκια της κόντρας, των ντρίφτ και των ντράγκστερ.Αλλά είπαμε εδώ βαλκάνια είναι, και παιδιά σας κάνουμε αμά λάχει να ούμε, δίχως συνουσία και βιασμό, ΜΟΝΟΝ ΕΔΩ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ.Τεχνολογία, αιχμή, ποιότητα, ακάκιε μην ξεχάσεις τα μακαρόνια να είναι ΑΣΠΡΑ, βρε.Να πούμε μήπως πως μέχρι τα 2000 κυβικά και όχι μετά τα 1929 κυβικά δεν πλήρωναν φόρο πολυτελείας, τεκμήρια λόγω 50000 ευρώ, μήπως;Και τώρα όλοι βλέπετε το τι συμβαίνει.
Ξέρω κάποιοι γνώστες θα αγοράσουν τα τεχνολογικά θαύματα των 1000 κυβικών επειδή κάποιοι δίνουν κάποιο τρόπαιο, αλλά δεν λέν στα θύματα το πόσα θα πληρώσουν για επισκευές.Κάποιοι μιλούσαν για θαύματα από τα 1400 κυβικά, τώρα μετά από τα πολλά παφ πουφ, και σπασίματα μοτέρ, δεν ακούγονται καλά, βαθιά ακούγονται όσοι ήταν στο μπίρι μπίρι.Καποιοι μιλούσαν για τα τρόπαια των περιστροφικών μοτέρ και είδαμε και εκεί το τι συμβαίνει, ΤΡΙΑ ΜΟΤΕΡ ΣΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ, κάτι άλλο;Να τα αφήσω μάστορα ή πολλά είναι;Να το κάνω και τριρότορο 800 άλογα, τι λες;
Αντί λοιπόν να έχουμε όλες αυτές τις τεχνολογικές αλχημείες και όχι τα ξεκάθαρα πράγματα, μήπως είναι η ώρα να φωνάξουμε;Γιατί μετά θα θέλουμε, αλλά δεν θα μπορούμε.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει το όχημα να φορολογείται με τα κυβικά, τους ρύπους, κ.τ.λ.;Τώρα κάποιοι έμαθαν και για αυτές τις παραμέτρους, παλαιότερα είχαν μαύρα μεσάνυχτα, για τα άλογα, το πόσο κοστίζει στην λιανική του, κ.τ.λ.Για κάντε το εξής απλό, όσοι τα λέτε εσείς αυτά.Αγοράστε ένα όχημα, ανεξαρτήτου αξίας, ρύπων, κυβικών, αλόγων και βγείτε στην πιάτσα την ίδια μέρα και πουλήστε το, να δείτε το τι θα πάρετε, ας μην το πω καλύτερα.Για ποιά τιμή λιανική, άλογα, ρύπους, κυβικά, κ.τ.λ. να μιλήσουμε;
Τι προτείνω, μέχρι τα 2000 κυβικά για όλους τους Έλληνες, να υπάρχει αφορολόγητο όχημα, ανεξαρτήτου ιπποδύναμης, καυσίμου, ρύπων.Να μην πληρώνουν τίποτα οι φοιτητές, σπουδαστές, οι μεταπτυχιακοί μέχρι να τελειώσουν τις υποχρεώσεις τους, τα ίδια οι στρατεύσιμοι, τα α.μ.ε.α., όπως να μην φορολογούνται οι όποιες μετατροπές για να μπορούν να οδηγούν, να μην υπάρχει φ.π.α. σε αυτούς, στα κράνη των μοτοσυκλετών, και να μειωθεί ο φ.π.α. στα ανταλλακτικά ώστε να γίνεται σωστή συντήρηση προς όφελος της οδικής ασφάλειας.
Εως τα 3000 κυβικά να ισχύουν κανόνες οικονομίας, μέχρι κάποιο ποσό τα φθηνά οχήματα να έχουν χαμηλή φορολογία και από κάποιο ποσό και μετά να ανεβαίνουν οι τιμές αναλογικά, αλλά με λογικά ποσά και όχι ότι να ναι, ώστε να πωλούνται όλα τα κυβικά, των οποιονδήποτε κατασκευαστών.Κάποιοι που αγοράζουν πολλά κυβικά πληρώνουν μεγάλο φ.π.α. παντού, είτε σε καύσιμα, είτε σε εργασίες, είτε σε αγορές, κ.τ.λ. οπότε δεν έχει νόημα να τους έχεις κουτοπόνηρα συστήματα φορολόγησης, αφού πάλι βρίσκονται τρόποι ώστε αυτά τα κυβικά να κυκλοφορούν νόμιμα και αφορολόγητα και να πληρώνουν οι έχοντες 1000 κυβικά φόρους.
Να σας πω και τι σκέφτονται στο υπουργείο για το νέο σύστημα φορολόγησης.Να πληρώνουμε ανάλογα με την αξία των οχημάτων, αλλά δεν ξεκαθαρίζουν την λιανική ή την χονδρική από τον κατασκευαστή.Υπ όψιν, επειδή τα πολλά κυβικά πλέον κανείς δεν μπορεί να τα έχει στο όνομα του σαν ιδιώτης, υπάρχουν άλλοι τρόποι για να γίνει αυτό.Επειδή όμως σαν ιδιώτης δεν έχεις από καθόλου εως αμελητέα νούμερα οχήματα πολλών κυβικών, θα καλεστούν όσοι έχουν εως 1800 κυβικά να πληρώσουν και για αυτούς που δεν έχουν τα πολλά κυβικά στο όνομα τους, άσχετα από αξία και ρύπους.Και αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους.Γι αυτό ας μην λέμε για φορολογική αξία οχήματος, είτε λιανική, είτε χονδρική, ρύπους, κ.τ.λ.Καλύτερα ας πούμε εως 65000 ευρώ οχήματα εργοστασιακής αξίας και εως 2000 κυβικά να μην πληρώνουν τίποτα, παρά ένα συμβολικό ποσό για τα χαρτιά και υπερ των δρόμων.Αυτό το ποσό μπορεί να είναι και 25 ευρώ το χρόνο.
Κλασσικός Ελληνάρας, δεν καλύπτεται με τίποτα. Θέλει αμάξι με ποιότητα Mercedes, αξίας γύρω στα €15,000 1400 cc, 250 άλογα και να μην φορολογείται. Και όλα αυτά €11,000 εισόδημα το χρόνο (συγνώμη κ. Τάδε αλλά δεν έχω κάτι μαζί σας ούτε βγάζω περισσότερα). Πείτε μου λίγο ένα τέτοια αμάξι πως ακριβώς το συντηρείτε ή απλά το όλο πρόβλημα είναι να γεμίσουμε την γειτονιά ή το parking μας με άλλο ένα ακίνητο αυτοκίνητο, για να χαζεύει ο γείτονας. Αλλά έτσι είναι μετά μας φταίνε τα χαράτσια στην ΔΕΗ, το ακριβό πετρέλαιο θέρμανσης και η λίστα δεν έχει τελειωμό. Πρέπει λίγο να ξυπνήσουμε και να βρούμε την ευτυχία σε άλλες ασχολίες και όχι στις λαμαρίνες και τα γκάζια. Το αυτοκίνητο δεν ήταν δεν είναι και ούτε θα είναι μέσο για να επενδύσεις τα λεφτά σου. Είναι ένα καταναλωτικό προϊόν που φθείρεται και παλιώνει. Συγνώμη αν σας κούρασα αλλά τα ίδια περνάμε όλοι. Ας αλλάξουμε επιτέλους όλοι οι Έλληνες λίγο τα μυαλά μας.
Στην Ολλανδία μέχρι και για το 2013 είχαν απαλλαγή τα οχήματα με εκπομπές CO2 κάτω από 100g/km. Αυτό αλλάζει και από το 2014 απαλλάσονται μόνο τα οχήματα με CO2 κάτω του 50g/km. Υπάρχουν πάντα τρόποι να πληρώσουμε, μην φοβάστε :-)
Η κατασκευή και συντήρηση των δρόμων γίνεται για όλα τα αυτοκίνητα, άσχετα με τα καυσαέρια που εκπέμπουν.
Το σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι τελείως άδικο,όπως όλα τα τα φορολογικά μέτρα που έχουν πάρει οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών,που στοχεύουν μόνο στην είσπραξη εσόδων.Ημουν συνταξιούχος των 16.000 ευρώ και το 2007 πήρα ένα BMW 1995 cc μεταχειρισμένο γιατί τότε δεν είχε τεκμήριο και τα τέλη του ήταν 370 ευρώ.Η σύνταξή μου έγινε 11.000 ευρώ και τα τέλη κυκλ.660 και ο φόρος πολυτελείας 330.Η αξία του αυτοκινήτου έπεσε κατακόρυφα και ενώ το είχα ένα χρόνο με παραδομένες τις πινακίδες γιατί αδυνατούσα να πληρώσω τέλη και φόρο πολυτ. το έδωσα πριν 10 ημέρες για 4000 ευρώ.Σκέφτομαι να αγοράσω μικρότερο αυτοκίνητο 1800 cc ή 1600 cc αλλά δεν ξέρω τι θα ισχύει το 2014 και σκέφτομαι να περιμέω αλλά μέχρι πότε να περιμένω και θα ισχύσει ένας νέος νόμος που θα αλλάζει όλα τα δεδομένα ή δεν θα αλλάξει το σημερινό πλαίσιο,ποιός μπορεί να μου απαντήσει σε αυτό;
Είναι τελείως λάθος το σύστημα φορολόγησης των αυτοκινήτων στα περισσότερα κράτη μεταξύ αυτών και η Ελλάδα. Όντως τα αυτοκίνητα είναι αναπόσπαστο και συμαντικό κομμάτι των εσόδων ενός κράτους που κατά την άποψη μου φορολογήτε υπερβολικά και πάνω από όλα όχι δίκαια. Ειδικά στην Ελλάδα τα πράγματα αλλάζουν από την μία μέρα στην άλλη και ουδής γνωρίζει το πως θα φορολογηθεί στο μέλλον εάν πάρει σήμερα ένα καινούριο αυτοκίνητο ή το αυτοκίνητο το οποίο έχει ήδη στην διάθεση του. Ουσιαστικά δεν βλέπει κάτι το μόνιμο και σταθερό σε ορίζοντα 5ετίας ειδικά στις μέρες που ζούμε. Προσωπικά θα ήθελα ένα σύστημα φορολόγησης με βάση την τελική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου από την αντιπροσωπία σε συνδιασμό με τις εκπομπές ρύπων του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Σίγουρα στην 5ετία αλλά και στην 10ετία θα πρέπει να συνπολογίζετε και η παλαιότητα (μίωση της τιμής αγοράς του αυτοκίνήτου, άρα και μείωση της φορολογίας) καθώς επίσης και να διασφαλίζεται ο τρόπος αυτός φορολόγησης για τουλάχιστον 12 χρόνια. Μετά το πέρας την 12ετίας θα πρέπει να φορολογήτε το αυτοκίνητο περισσότερο με έναν συντελεστή που να λαμβάνει υπόψην του τις εκπομπές ρύπων, την παλαιότητα (αντίστροφα) κτλ.
Ωραία όλα αυτά που γράφετε, όμως αυτά τα αυτοκίνητα που λέτε θα πηγαίνουν; Γιατί εάν είναι να πάρω ένα 1.200 με 70 άλογα και να σέρνεται, τότε ευχαριστώ δε θα πάρω.
Η εφορία μισεί ΟΛΑ τα αυτοκίνητα. Και αν κάποια τα μισεί λιγότερο (βλέπε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), να είστε σίγουροι ότι θα τα μισήσει και αυτά όσο χρειαστεί για να γεμίσει τα άδεια ταμεία του κράτους. Με τη φορολογική παράνοια που υπάρχει στο χώρο του αυτοκινήτου ( και όχι μόνο) η μόνη λογική κίνηση είναι η επιλογή οχημάτων χαμηλού κόστους, κυβικών, κτλ.
Το αυτοκίνητο στην Ελλάδα είναι η αγελάδα, που την αρμέγουν όλες οι κυβερνήσεις. Τώρα που θα κατατεθούν 1.000.000 πινακίδες να δούμε τι θα κάνουν. Το μεγαλύτερο σκάνδαλο είναι τότε που έσπρωχναν τον κοσμάκη να αγοράσει πολλά κυβικά και τώρα του χώνουν φόρο πολυτελείας.
Σωστά τα λέτε! Λίγα κυβικά και χαμηλές εκπομπές CO2. Άσε που υπάρχουν turbo λύσεις που βάζουν τα γυαλιά σε παλιούς 2λιτρους και 3λιτρους κινητήρες.
Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Σε όλους αρέσουν τα πολλά κυβικά και τα γκάζια που έχει ένα αυτοκίνητο. Αν δεν είχαμε τη δαμόκλειο σπάθη της φορολογίας και η τιμή της βενζίνης ήταν επιπέδου Abu Dhabi, τότε όλοι θα είχαμε πλήθος κυβικών κάτω από το καπό μας. Τώρα όμως στην Ελλάδα του σήμερα, τα πράγματα απέχουν πάρα πολύ από το να χαρακτηριστούν φορολογικός παράδεισος. Κόλαση, ναι. Στην δική μου περίπτωση τώρα. Αν το υπουργείο οικονομικών μείνει σε αυτά τα μέτρα που έχει ορίσει και δεν επινοήσει κάποιο άλλο δυσβάσταχτο που θα πλήττει και τα μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητα, τότε όλα οκ! Αν ήμουν στην φάση αλλαγής του αυτοκινήτου μου, θα προτιμούσα να επενδύσω λίγο παραπάνω ώστε να καρπωθώ τα οφέλη της ατέλειας και της χαμηλής κατανάλωσης.