
Εσείς αν είχατε τη δυνατότητα τί θα επιλέγατε; Αυτόματο κιβώτιο ή χειροκίνητο; Διαβάστε το άρθρο και πείτε μας τη γνώμη σας.
Αυτόματο Vs Μηχανικό
23.116 Επισκέψεις στο άρθρο (28/2/2017)
Τα χειροκίνητα κιβώτια προσφέρουν έλεγχο και συμμετοχή του οδηγού, τα αυτόματα άνεση και ευκολία. Ποιο είναι όμως αποτελεσματικότερο; Εσείς ποιο προτιμάτε;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Χειροκίνητα κιβώτια
Αυτόματα κιβώτια
Τα αυτόματα κιβώτια γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη τελευταία. Τα σύγχρονα αυτόματα διαθέτουν από 6 ως 9 σχέσεις, ενώ αναμένονται οσονούπω και αυτόματα με 10 σχέσεις. Η μεγάλη τους αρετή, είναι η άνεση που προσφέρουν κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές ταχυτήτων που απαιτούνται αν έχεις χειροκίνητο. Ένα άλλο προσόν, είναι με τα ηλεκτρονικά ελέγχου και το λογισμικό που διαθέτουν, επιτρέπουν αρκετά οικονομική οδήγηση και ήπιες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ όταν ο οδηγός επιθυμεί ταχύτερες αλλαγές υπάρχουν οι αντίστοιχες επιλογές. Ο τομέας ταχύτητας αλλαγής των ταχυτήτων, είναι ένας ακόμα που υπερτερούν, αφού στα σύγχρονα αυτόματα, μπορεί να επιτευχθεί αλλαγή ταχύτητας ακόμα και σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου, ενώ στα χειροκίνητα απαιτείται από πενταπλάσιος ως δεκαπλάσιος χρόνος. Αν και η αποτελεσματικότητα είναι καλύτερη στα αυτόματα, εντούτοις στερούν από τον οδηγό τον έλεγχο και την οδηγική απόλαυση, θυμίζοντας ηλεκτρονικό παιχνίδι. Επίσης ο μεγάλος αριθμός σχέσεων που διαθέτουν, σε συνδυασμό με το πλήθος ηλεκτρονικών που διαθέτουν, αυξάνουν την πολυπλοκότητά τους, το κόστος, το βάρος και μειώνουν την αξιοπιστία.
Συμπεράσματα
Τα αυτόματα κιβώτια υπερτερούν των χειροκίνητων στην άνεση και την ταχύτητα αλλαγής σχέσεων, όμως είναι πιο βαριά από τα χειροκίνητα και επηρεάζουν την ισορροπία του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου λόγω βάρους. Τα δε χειροκίνητα, προσφέρουν οδηγική απόλαυση και χαμηλότερο βάρος, όμως χάνουν σε άνεση εντός αστικού περιβάλλοντος, ταχύτητα αλλαγής σχέσεων. Στον τομέα της οικονομίας καυσίμου, δεν μπορεί να υπάρξει προς το παρόν συμπέρασμα, με τα αποτελέσματα να ευνοούν άλλες φορές το χειροκίνητο κιβώτιο και άλλες το αυτόματο, ανάλογα με την περίπτωση.
Εσείς τι λέτε; Τι προτιμάτε; Τις 5 ή 10 φορές ταχύτερα αλλαγές με το αυτόματο ή την απόλαυση της οδήγησης –και ας είμαι πιο αργός- που προσφέρει το χειροκίνητο;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Πρόκειται για τον πιο απλό και συχνά χρησιμοποιούμενο τύπο κιβωτίου. Αυτή η απλότητά τους συνεπάγεται μεγάλη αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος κατασκευής αλλά και χαμηλότερο βάρος. Τα σύγχρονα χειροκίνητα κιβώτια διαθέτουν από 5 ως 7 σχέσεις με την συντριπτική πλειοψηφία αυτών να έχουν 5 ή 6 σχέσεις, ενώ αυτά που διαθέτουν 7, μετρώνται στα δάχτυλα του ενός χεριού (πχ. Porsche 911, Chevrolet Corvette). Το μεγάλο τους προσόν, είναι ο έλεγχος και η συμμετοχή που προσφέρουν στον οδηγό και κατΆεπέκταση η οδηγική απόλαυση που με την τάση που έχει πάρει η αυτοκίνηση, με την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών, πάει να αφαιρεθεί πλήρως από τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, δεν έχει βγει ακόμα συμπέρασμα και εξαρτάται από την περίπτωση, όπου σε άλλες περιπτώσεις υπερτερούν τα αυτόματα και σε άλλες τα χειροκίνητα.Αυτόματα κιβώτια
Τα αυτόματα κιβώτια γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη τελευταία. Τα σύγχρονα αυτόματα διαθέτουν από 6 ως 9 σχέσεις, ενώ αναμένονται οσονούπω και αυτόματα με 10 σχέσεις. Η μεγάλη τους αρετή, είναι η άνεση που προσφέρουν κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές ταχυτήτων που απαιτούνται αν έχεις χειροκίνητο. Ένα άλλο προσόν, είναι με τα ηλεκτρονικά ελέγχου και το λογισμικό που διαθέτουν, επιτρέπουν αρκετά οικονομική οδήγηση και ήπιες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ όταν ο οδηγός επιθυμεί ταχύτερες αλλαγές υπάρχουν οι αντίστοιχες επιλογές. Ο τομέας ταχύτητας αλλαγής των ταχυτήτων, είναι ένας ακόμα που υπερτερούν, αφού στα σύγχρονα αυτόματα, μπορεί να επιτευχθεί αλλαγή ταχύτητας ακόμα και σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου, ενώ στα χειροκίνητα απαιτείται από πενταπλάσιος ως δεκαπλάσιος χρόνος. Αν και η αποτελεσματικότητα είναι καλύτερη στα αυτόματα, εντούτοις στερούν από τον οδηγό τον έλεγχο και την οδηγική απόλαυση, θυμίζοντας ηλεκτρονικό παιχνίδι. Επίσης ο μεγάλος αριθμός σχέσεων που διαθέτουν, σε συνδυασμό με το πλήθος ηλεκτρονικών που διαθέτουν, αυξάνουν την πολυπλοκότητά τους, το κόστος, το βάρος και μειώνουν την αξιοπιστία.
Συμπεράσματα
Τα αυτόματα κιβώτια υπερτερούν των χειροκίνητων στην άνεση και την ταχύτητα αλλαγής σχέσεων, όμως είναι πιο βαριά από τα χειροκίνητα και επηρεάζουν την ισορροπία του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου λόγω βάρους. Τα δε χειροκίνητα, προσφέρουν οδηγική απόλαυση και χαμηλότερο βάρος, όμως χάνουν σε άνεση εντός αστικού περιβάλλοντος, ταχύτητα αλλαγής σχέσεων. Στον τομέα της οικονομίας καυσίμου, δεν μπορεί να υπάρξει προς το παρόν συμπέρασμα, με τα αποτελέσματα να ευνοούν άλλες φορές το χειροκίνητο κιβώτιο και άλλες το αυτόματο, ανάλογα με την περίπτωση.
Εσείς τι λέτε; Τι προτιμάτε; Τις 5 ή 10 φορές ταχύτερα αλλαγές με το αυτόματο ή την απόλαυση της οδήγησης –και ας είμαι πιο αργός- που προσφέρει το χειροκίνητο;
αν χαλασει καποια στιγμη το αυτοματο...λεμε αν....υπαρχει στο ελλαδισταν τεχνογνωσια επιδιορθωσης η σου λενε βαλε καινουριο...?ερωτημα διατυπωνω....
Αγαπητέ Φίλιππε, με όλο το σεβασμό, το κατέβασμα πριν το στροφιλικι δεν είναι παράνομη οδήγηση.
Μηχανικο κιβωτιο δαγκωτο. Ειμαι κατα του αυτοματου γιατι στο μηχανικο ειναι ολη η ουσια της οδηγησης ολος ο ενθουσιασμος. Στις μεγαλες πολεις ας παρουν τα μεσα συγκοινωνιας οσοι δεν μπορουν αλλιως και δεν προκυπτουν αλλοι σοβαροτεροι λογοι. Το περπατημα ετσι κι'αλλιως καλο μας κανει.
Κανένα μηχανικό δεν μπορεί να συναγωνιστεί τα σύγχρονα αυτόματα... η Πόρσε ανακοίνωσε οτι σταματά τα μηχανικά σε όλη την γκάμα της καταρρίπτοντας την δήθεν υπεροχή των μηχανικών στην σπορ οδήγηση...
Περιπου 20 χρονια οδηγουσα μηχανικο. Καποια στιγμη δοκιμασα αυτοματο και εχω αλλαξει ηδη 4 αυτοκινητα με αυτοματο και δε ξαναγυριζω στο μηχανικο για κανεναν λογο!
Εφόσον μιλάμε για ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο των τελευταίων 2-4 ετών, νομίζω δεν υπάρχει κανένα σοβαρό επιχείρημα για να αγοράσει κάνεις χειροκίνητο.....Ααααα και μην αρχίσετε τα επιχειρήματα περί αίσθησης-έλεγχου-επιδόσεων-κλπ, γιατί υποψιάζομαι ότι εννοείτε συμπεριφορές που απέχουν αρκετά από τα όρια που θα χαρακτήριζε κανείς ως "ΝΟΜΙΜΗ" οδήγηση!
Αυτόματα, αλλά όχι CVT.
Με μία απλή ανάγνωση των σχολίων σας,διαπιστώνει κανείς πωςδεν έχετε οδηγήσει αυτοκίνητο με σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο.Τα αυτόματα κιβώτια,όντως είχαν διάφορα προβλήματα παλιότερα (και όχι πολύ παλιά,για να λέμε και την αλήθεια) και δεν ευνοούσαν τη γρήγορη οδήγηση,αποκόπτοντας μάλιστα από τον οδηγό την οποία αίσθηση. Η τεχνολογία εξελίσσεται και προχωρά όμως.Και δεν πρέπει να μένουμε στάσιμοι στις απόψεις μας επειδή ΚΑΠΟΤΕ είδαμε κάτι και δε μας άρεσε.Αλλοι οι υπολογιστές που χειρίζονταν τοτε τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου και άλλοι τωρα.Τωρα το κιβώτιο "ξέρει" από κατεβάσματα κλπ και μάλιστα,καλύτερα από εμας. Γνωριζω επι προσωπικού,πολλά άτομα τα οποία είχαν πανομοιότυπες απόψεις με εσάς και όταν χρησιμοποίησαν κάποια από τα σημερινά,οι απόψεις τους άλλαξαν άρδην! Και δε θα μιλήσω για εξεζητημένα κιβώτια Ferrari & Lamborghini (ώστε να έχει και κάποιο νόημα η κουβέντα),αλλά για απλά κιβώτια,όπως τα DSG των audi-volkswagen,που τοποθετούνται στην όλη γκάμα τους.Ε λοιπόν,όταν χρησιμοποιήθηκανν από τους προαναφερθέντες αυτά τα κιβώτια,ένας προς έναν έλεγαν πως "δεν ξαναγυρνάω σε χειροκίνητο". Τώρα,όσον αφορά το θέμα της αξιοπιστίας,θα επαναλάβω την ίδια φόρμα λογικής (που αποδεικνύεται) με τα παραπάνω:Η τεχνολογία,η ποιότητα και τα υλικά,εξελίσσονται.Αυτο.
Μόνο ....Κουλός θα μπω σ αυτόματο
Λοιπόν παιδιά έχω ένα κοντοσαζμανο 405 και ένα κανονικό 206 δε το συζητάμε ότι κάνεις ότι αλλαγή θέλει οπότε θέλεις όπου και όπως θέλεις και ότι μπορείς να κάνεις και τις καινούριες σου αλλά ποιος σας είπε ότι επειδή δεν έχει συμπλέκτη το αυτόματο δεν μπορείτε να αλλάξετε εσείς σχέση και να κάνετε και τις κατεβασιές σας; Όλα μα όλα τα αυτόματα έχουν θέσει ''manual'' το οποίο είναι συριακό (όσα έχουν λεβγιέ) αλλά και αυτά τύπου formula πίσω από το τιμόνι Εγώ προσωπικά δεν έχω οδηγήσει αυτόματο αλλά παρά το βάρος του και τα συναφή πιστεύω ότι είναι κλάσεις ανώτερο από το μηχανικό Άλλωστε ότι έχει σχέση με αγώνες αυτοκινήτου όλα τα οχήματα έχουν αυτόματο σαζμά!!!!!
Με την καμια δεν θα αγοραζα αυτοματο. Πρωτα απ'ολα, γιατι θελω να κανω τα παντα μονος μου κατα την οδηγηση και πραγματικα απολαμβανω να αλλαζω ο ιδιος τις ταχυτητες. Διοτι ετσι μπορω να ελεγχω απολυτα τις στροφες του κιντηρα μου, και να το λειτουργω αριστα. Επισης, με το χειροκινητο μειωνω κατα πολυ την καταναλωση, αφου γνωριζω ακριβως στις ποσες στροφες πρεπει να αλλαξω σχεση. Επομενως, το αυτοματο σου στερει κατα πολυ τη χαρα της οδηγησης. Δεν ειναι κοπος η καμια αλγεβρικη παρασταση για να χρειαζεσαι βοηθεια στο να αλλαξεις ταχυτητα. Επισης, δεν εμπιστευομαι καθολου τα αυτοματα απο αποψη αξιοπιστιας. Γιατι εχουν πολυπλοκους μηχανισμους και αυτοματισμους, που αν χαλασουν ανα πασα στιγμη μπορουν να σε εκθεσουν ανεπανορθωτα. Μιλαω φυσικα για τους κινδυνους που διατρεχεις. Θα συνεχισω λοιπον στο παραδοσιακο και απολαυστικο χειροκινητο κιβωτιο γιατι αυτο που πραγματικα γουσταρω και λατρευω να οδηγω και δεν ειμαι διατεθειμενος να το αλλαξω για τιποτα στον κοσμο.
ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΕ ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΧΩ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΦΡΕΝΑΡΩ ΚΑΤΕΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ!!!!!
Και τα δύο. Όλες οι σοβαρές εταιρείες ακόμα και αν δεν βγάζουν σε μαζική παραγωγή, κάποιο μοντέλο τους είτε αυτόματο, είτε χειροκίνητο, με κατάλληλη παραγγελία στο βγάζουν και στο παραβγάζουν για πολλούς και διαφόρους λόγους.-