2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η άνετη και με κορυφαία ποιότητα κύλισης BMW X5 μεταμορφώνεται σε ένα εντυπωσιακά ευέλικτο και συμπαγές αυτοκίνητο όταν οι ρυθμοί ανέβουν.
Διαφέρει η οδική τους συμπεριφορά;
30.870 Επισκέψεις στο άρθρο (10/10/2019)
Αισθητά! Η BMW X5 δεν παίζεται και αυτό δεν χρειάζεται πολλή ώρα για να το αντιληφθείς, ειδικά από τη στιγμή που το μοντέλο της δοκιμής διαθέτει (προαιρετική) αερανάρτηση, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τετραδιεύθυνση και το πακέτο off-road, στοιχεία που ανεβάζουν σημαντικά το κόστος, αλλά και την οδηγική ευχαρίστηση και τις δυνατότητές της. Η άνετη και με κορυφαία ποιότητα κύλισης X5 μεταμορφώνεται σε ένα εντυπωσιακά ευέλικτο και συμπαγές αυτοκίνητο όταν οι ρυθμοί ανέβουν, κρύβοντας το αυξημένο βάρος της και προσφέροντας αντίστοιχα σπορ αίσθηση.
Στην πράξη, η τετρακίνηση xDrive all wheel-drive «δίνει» πάντα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς και το μπλοκέ διαφορικό αναλαμβάνει τα περαιτέρω. Αποτέλεσμα είναι στις περισσότερες καταστάσεις να συμπεριφέρεται αρχικά ως πισωκίνητη και εν συνεχεία να εμπλέκεται ο εμπρός άξονας για να την «βιδώσει» στο δρόμο. Στην Sport+ ρύθμιση του Driving Experience Control (σκληραίνει αισθητά την ανάρτηση) που ενδείκνυται για τέτοια χρήση, η Χ5 καθίσταται ιδιαίτερα γρήγορη και ασφαλής σε όλες τις συνθήκες παραμένοντας παράλληλα και πάλι εντυπωσιακά άνετη παρά τις 21 ιντσών ζάντες που φοράει. Αυτές βέβαια αντίθετα δεν προορίζονται για εκτός δρόμου χρήση, με την Χ5 όμως να μπορεί να ανταπεξέλθει αρχικά με την απόσταση από το έδαφος των 214 χλστ. (ρυθμίζεται σε δύο στάδια κατά 80 χλστ.) και το πακέτο off-road που προσφέρει άλλα 4 προγράμματα οδήγησης (για άμμο, χιόνι, πέτρες και χώμα) ρυθμίζοντας ανάλογα την τετρακίνηση, την ανάρτηση, την απόκριση σε κινητήρα και κιβώτιο και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (DSC). Τα συγκλονιστικά σε απόδοση και αντοχή φρένα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο την οδηγική εικόνα της BMW X5.
Στην περίπτωση του Volvo XC90 η ευχαρίστηση δεν έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αντίθεση με την αποτελεσματικότητα, την άνεση και την ασφάλεια. ¶λλωστε από ένα μεγάλο και βαρύ SUV της Volvo, εξ ορισμού δεν περιμένεις την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Με δεδομένη την μεγάλη απόσταση από το έδαφος και παρά την δυνατότητα για ενεργό πλαίσιο Four-C με πνευματική ανάρτηση, η αδράνεια στους απότομους ελιγμούς δεν κρύβεται. Σαφώς και το σύνολο εμπνέει εμπιστοσύνη, ειδικά με επιλεγμένο το Dynamic πρόγραμμα του Drive Mode, σαφώς και το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό, φυσικά είναι ευθύβολο στο ταξίδι, όμως το XC90 σύντομα δείχνει πως δεν έχει και πολλά να πει σε επίπεδο οδηγικού ενδιαφέροντος κάτι που εκφράζεται και από το ακριβές, αλλά ελαφρύ τιμόνι, που σε κάνει να νιώθεις αποκομμένος από τα δρώμενα.
Στην οδήγηση στην πόλη είναι ξεκούραστο και αθόρυβο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, όσο τουλάχιστον αποφεύγεις τις μεγάλες λακούβες και τις έντονες κακοτεχνίες, που δεν φιλτράρονται με τον ίδιο σοφιστικέ τρόπο, όπως στην σκληρότερη σε γενικές γραμμές BMW X5. Και εδώ υπάρχουν προγράμματα για εκτός δρόμου κίνηση με την μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τις καλύτερες γωνίες αναρρίχησης να δίνουν ένα προβάδισμα. Και εδώ φυσικά τα όρια βάζουν ουσιαστικά τα ασφάλτινα ελαστικά και οι μεγάλοι τροχοί.
Στην περίπτωση του Volvo XC90 η ευχαρίστηση δεν έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αντίθεση με την αποτελεσματικότητα, την άνεση και την ασφάλεια.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στην πράξη, η τετρακίνηση xDrive all wheel-drive «δίνει» πάντα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς και το μπλοκέ διαφορικό αναλαμβάνει τα περαιτέρω. Αποτέλεσμα είναι στις περισσότερες καταστάσεις να συμπεριφέρεται αρχικά ως πισωκίνητη και εν συνεχεία να εμπλέκεται ο εμπρός άξονας για να την «βιδώσει» στο δρόμο. Στην Sport+ ρύθμιση του Driving Experience Control (σκληραίνει αισθητά την ανάρτηση) που ενδείκνυται για τέτοια χρήση, η Χ5 καθίσταται ιδιαίτερα γρήγορη και ασφαλής σε όλες τις συνθήκες παραμένοντας παράλληλα και πάλι εντυπωσιακά άνετη παρά τις 21 ιντσών ζάντες που φοράει. Αυτές βέβαια αντίθετα δεν προορίζονται για εκτός δρόμου χρήση, με την Χ5 όμως να μπορεί να ανταπεξέλθει αρχικά με την απόσταση από το έδαφος των 214 χλστ. (ρυθμίζεται σε δύο στάδια κατά 80 χλστ.) και το πακέτο off-road που προσφέρει άλλα 4 προγράμματα οδήγησης (για άμμο, χιόνι, πέτρες και χώμα) ρυθμίζοντας ανάλογα την τετρακίνηση, την ανάρτηση, την απόκριση σε κινητήρα και κιβώτιο και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (DSC). Τα συγκλονιστικά σε απόδοση και αντοχή φρένα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο την οδηγική εικόνα της BMW X5.
Στην περίπτωση του Volvo XC90 η ευχαρίστηση δεν έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αντίθεση με την αποτελεσματικότητα, την άνεση και την ασφάλεια. ¶λλωστε από ένα μεγάλο και βαρύ SUV της Volvo, εξ ορισμού δεν περιμένεις την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Με δεδομένη την μεγάλη απόσταση από το έδαφος και παρά την δυνατότητα για ενεργό πλαίσιο Four-C με πνευματική ανάρτηση, η αδράνεια στους απότομους ελιγμούς δεν κρύβεται. Σαφώς και το σύνολο εμπνέει εμπιστοσύνη, ειδικά με επιλεγμένο το Dynamic πρόγραμμα του Drive Mode, σαφώς και το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό, φυσικά είναι ευθύβολο στο ταξίδι, όμως το XC90 σύντομα δείχνει πως δεν έχει και πολλά να πει σε επίπεδο οδηγικού ενδιαφέροντος κάτι που εκφράζεται και από το ακριβές, αλλά ελαφρύ τιμόνι, που σε κάνει να νιώθεις αποκομμένος από τα δρώμενα.
Στην οδήγηση στην πόλη είναι ξεκούραστο και αθόρυβο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, όσο τουλάχιστον αποφεύγεις τις μεγάλες λακούβες και τις έντονες κακοτεχνίες, που δεν φιλτράρονται με τον ίδιο σοφιστικέ τρόπο, όπως στην σκληρότερη σε γενικές γραμμές BMW X5. Και εδώ υπάρχουν προγράμματα για εκτός δρόμου κίνηση με την μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τις καλύτερες γωνίες αναρρίχησης να δίνουν ένα προβάδισμα. Και εδώ φυσικά τα όρια βάζουν ουσιαστικά τα ασφάλτινα ελαστικά και οι μεγάλοι τροχοί.