2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Συγκρίνουμε 10 δημοφιλή μοντέλα στις πετρελαιοκίνητες και βενζινοκίνητες εκδόσεις τους.
Βενζίνη VS diesel
61.205 Επισκέψεις στο άρθρο (11/9/2016)
Το παραπάνω ερώτημα είναι το πιο καυτό όταν έρθει η ώρα να αγοράσεις νέο αυτοκίνητο. Δίνουμε την απάντηση συγκρίνοντας 10 best sellers της ελληνικής αγοράς στις δημοφιλέστερες σε diesel ή βενζίνη εκδόσεις!
Βενζίνη
Η βενζίνη είναι ένα ελαφρύ υγρό, πτητικό και εύφλεκτο καύσιμο, που προέρχεται κυρίως από την κλασματική απόσταξη του πετρελαίου. Παράγεται από την χημική ένωση 3 κορεσμένων υδρογονανθράκων (εξανίου, επτανίου και οκτανίου). Ανάλογα με την σύστασή της κατηγοριοποιείται σε είδη, τα οποία έχουν άλλη αξία και απόδοση. Η κλίμακα οκτανίου από 0 έως 100 χαρακτηρίζει την κάθε βενζίνη με βάση τα οκτάνια που έχει ως τελικό προϊον. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός οκτανίου, τόσο μεγαλύτερη είναι η απόδοσή της. Για την αύξηση του αριθμού οκτανίου της βενζίνης, υποβάλλεται σε ειδική κατεργασία, ή προστίθενται σε αυτή διάφορες ουσίες, που ονομάζονται αντικτυπικά ή αντικροτικά. Πλέον για την παρασκευή της χρησιμοποιούνται αλκοόλες και αιθέρες, καθώς ο μόλυβδος που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν είναι τοξικός. Η απλή αμόλυβδη έχει αριθμό οκτανίου 95, ενώ η σούπερ αμόλυβδη έχει αριθμό οκτανίου που κυμαίνεται μεταξύ 99 και 100 (σε ορισμένα κράτη υπάρχει και 98 οκτανίων).
Πετρέλαιο κίνησης (diesel)
Το αργό πετρέλαιο είναι υγρό πέτρωμα, μείγμα υδρογονανθράκων το οποίο βρίσκεται μέσα σε πορώδη πετρώματα στα ανώτερα στρώματα μερικών περιοχών τού φλοιού της Γης. Το ορυκτό πετρέλαιο, ή αργό πετρέλαιο όπως λέγεται, μπορεί να ποικίλει στην εμφάνιση, τη σύνθεση, και την καθαρότητα. Το καύσιμο ντίζελ προέρχεται από πειράματα που έκανε ο Γερμανός επιστήμονας και εφευρέτης Ρούντολφ Ντίζελ για τον ντιζελοκινητήρα που ανακάλυψε το 1892. Για την ποιότητα του καυσίμου ντίζελ χρησιμοποιείται ο αριθμός κετανίου. Ένας αριθμός κετανίου είναι το μέτρο της καθυστέρησης της ανάφλεξης ενός καυσίμου ντίζελ. Ένας υψηλότερος αριθμός κετανίου δείχνει ότι το καύσιμο αναφλέγεται πιο εύκολα όταν ψεκάζεται σε ζεστό συμπιεσμένο αέρα. Το ευρωπαϊκό πρότυπο EN 590 ντίζελ κίνησης έχει έναν ελάχιστο αριθμό 51 κετανίων. Όπως και στις βενζίνες, στα περισσότερα πρατήρια διατίθενται diesel καύσιμα με υψηλότερους αριθμούς κετανίου, που θεωρούνται ανώτερης ποιότητας.
Τελικά ποιο είναι το καύσιμο που συμφέρει περισσότερο; Ποιες είναι οι διαφορές τους; Συγκρίνουμε 10 Best Seller για να πάρουμε απαντήσεις.
Έχοντας ένα ντίζελ και ένα με βενζίνη (και τα δύο καινούρια σχετικά, τριετίας) θεωρώ πως το ντίζελ είναι η καλύτερη επιλογή ΥΠΟ την ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ότι γίνονται τουλάχιστον 15.000 κμ/χρόνο. Μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση, ακόμη πιο μεγάλη στην τιμή καυσίμου στο βενζινάδικο (προς το παρόν τουλάχιστον). Λιγότερα CO2 και πλέον λιγότερα σωματίδια από τα βενζινοκίνητα (μόνο ΝΟΧ έχουν τα περισσότερο). Επίσης, κάτι που το είδα στην πράξη, πολύ καλύτερη συνεργασία του ντίζελ με το αυτόματο κιβώτιο. Η ροπή στις χαμηλές στροφές πραγματικά κάνει τη διαφορά δίνοντας την αίσθηση ότι γίνονται πιο γρήγορα οι αλλαγές. Μόνα μείον ο θόρυβος του κινητήρα (ακούγεται σαν ταξί) και το επιπλέον κόστος αγοράς (που εν καιρώ βέβαια αποσβέννυται). Στον τομέα των επιδόσεων (90hp το diesel και 95hp η βενζίνη) δεν έχω δει ουσιαστική διαφορά.
αν δεν εισαι ταξιτζης η επαγγελματίας η πωλητης με δικο σου αμαξι και δικα σου έξοδα..γιατί να παρεις ντιζελ! βενζινη με κινητηρα ατμοσφαιρικό, υπαρχουν ακόμη αμαξια που εχουν τετοιους κινητηρες και αφηστε τους "ευρωπαιους" να κανουν "λιγοτερα" καυσαερια στο περιβαλλον..θα εχουμε αμαξια που δεν θα χαλανε ποτε, θα εχουν φτηδη συντηρηση, δεν θα πηγαινουμε σε εξουσιοδοτημενα σερβισ...και δεν θα ειναι μπουκουμένα....! σε έκθεση αυτοκινητων προχθες στο μολο στην Πατρα,ακουσα τον ηχο μιας τζιουλιας Αλφαρομεο μοντελο 1970, με διπλα βεμπερ και δυο επικεφαλης εκκεντροφορους....ακομη εχω αυτον τον ηχο στα αυτια μου...το αμαξι δεν ηταν πειραγμενο..ετσι κυκλοφορησε...!
Πρόσφατα αγόρασα ένα ΚΙΑ line gt 1.6D 137Hp το αμάξι δεν υπάρχει γενικά αλλά και σαν ντιζελ κινητήρας. Πρίν είχα μια Xantia 1.6 90Hp η οποία η κακομοίρα τα έφτυσε απο μοτέρ στα 320.000χλμ. Η κατανάλωση του ΚΙΑ ειναι γύρω στο 5.5 πετρέλαιο σε μικτό κυκλο πόλης ενω της ξανθιάς ήταν 8-10 βενζίνη. Θα μου πειτε τι συγκρίσεις ειναι αυτές τώρα αλλά αναφέρομαι σε ενα χάος που υπάρχει αναμεσα στα παλιά αγαπησιάρικα αμαξια και στα νέα. Με αυτον τον κινητήρα η ΚΙΑ ξεπέρασε το πρόβλημα ιπποδύναμης που έχουν γενικά τα πετρελαια. Το αμαξι επιταχύνει κυριολεκτικά σαν τρένο! Αλλάζοντας τις 6 ταχύτητες νιώθεις μια διαρκή επιτάχυνση χωρις καμία αυξομείωση ενέργειας όσο φορτωμένο και να ειναι. Εκτός λοιπόν απο την διαφήμιση στο ΚΙΑ (που θα πειτε οτι κάνω και όντως πως να το κανουμε τώρα...) λέω οτι αν οι κινητήρες εξελιχθούν έτσι όπως είναι αυτός και κάποιος κάνει πάνω από 300.000χλμ σε διάστημα 15-20 χρόνια δεν τον συμφέρει η βενζίνη με τίποτε. Είμαστε και λαός συναισθημνατικός....τα αμαξια μας τα κρατάμε πολλά χρόνια.....
DIESEL KAI MONO DIESEL.
Η βενζινη πεθανε λογω καταναλωσης,οι αναγκες αλλαξαν,οι περισσοτεροι κοιτανε την καταναλωση και απλα να εχουν την ροπη του ντιζελ και ας εχουν μονο 90 αλογακια.Η καταναλωση,η μεγαλυτερη αυτονομια στο ρεζερβουαρ,η ροπη απο χαμηλα,η τιμη του ντιζελ,τα αραιοτερα σερβις ειναι μεγαλα πλεονεκτηματα. Με την βενζινη στο >1.45 το λιτρο,την καταναλωση να χτυπαει 7αρια ακομα και σε χιλιαριακια turbo με 90-100 αλογα,ενας θεσσαλονικιος για παραδειγμα για να πεταχτει στην καλλιθεα για ενα μπανιο 85 χιλιομετρα πηγαινε,85 γυρνα,θελει 170-180 χιλ συνολο,θελει για πλακα 15 ευρω,οταν με το ντιζελ πας με λιγοτερα απο ενα 10αρικο.
Λοιπον θελω να μου πει κάποιος αν θα πρεπει να πάρω στο γκολφ το diesel (1.6 110 PS) η την βενζίνη (1.4 125 PS).To diesel είναι 5 ταχυτο η βενζίνη έχει 6 σχέσεις.Κάνω 50 χλιόμετρσ περίπου την ημέρα.
Στην αρχή μας παρουσιάζετε το άρθρο ως ότι το πετρέλαιο ρυπαίνει περισσότερο, είναι βαρύτερο, χειρότερες επιδόσεις κλπ κλπ. Και από τις συγκρίσεις μόνο τα VW έχουν βενζίνα καλύτερη από το πετρέλαιο (που το αναφέρεται ως εξαιρετικούς κινητήρες, αλήθεια γιατί αναρωτιέμαι) ενώ στο Astra απουσιάζουν οι επιδόσεις εν κινήσει και η διαφορά κατανάλωσης. Μήπως να το ξαναγράψετε το άρθρο λίγο καλύτερα;
Θα μου έκανε εντύπωση εάν δεν βάζατε την wv..Στην σύγκριση δεν είδα σε ντίζελ στα μεσαία την peugeot,alfa romeo,volvo που έχουν μακράν τους καλύτερους κινητήρες και βαζεται το golf...Έλα αλλάξτε λιγάκι γιατί είστε για γέλια και ο κόσμος σας έχει πάρει χαμπάρι...Πόσο άλλο κάρβουνο θα μας πλασάρεται ?
Και μη μου πει κανείς για άλλη μάρκα γιατί είμαι και γω σπο τους "κολλημένους"!