SUV για οικογένεια και 1.000άρι γίνεται;
8.829 Επισκέψεις στο άρθρο (26/8/2022)
Πάνε οι εποχές που αν ήθελες SUV έπρεπε να διαλέξεις ανάμεσα σε 2,3 και 2,0 λίτρα και πήγαινε πακέτο με τεκμήρια, τέλη κυκλοφορίας και ένα σωρό έξοδα συντήρησης. Τα SUV έγιναν με το diesel 1.600άρια και με τα βενζινοκίνητα turbo έπεσαν κάτω από τα 1.200 κυβικά. Τα εμπιστεύεσαι ή πιστεύεις ότι σπάνε;
SUV για οικογένεια με 1,0 ή 1,2 λίτρα
Τώρα που έγινε η θάλασσα γιαούρτι, λέει το ρητό, εμείς δεν έχουμε κουτάλι να τη φάμε. Γιατί όσο τα δίλιτρα ήταν απαγορευμένος καρπός, ήταν και ο μόνος τρόπος να αποκτήσουμε SUV. Και ,τώρα, που τα SUV έχουν μικρούς οικονομικούς κινητήρες, η αγορά είναι έτσι λόγω των καταστάσεων που μόνο λίγοι τα χαίρονται, ενώ πολλά τα περιμένουν για μήνες.
Αλήθεια, εσείς πως βλέπετε τον χαμηλό κυβισμό στα SUV; Ένα Qashqai σήμερα προσφέρεται με κινητήρα 1,3 λίτρα turbo και mild hybrid τεχνολογία, ενώ λίγο πιο κάτω στα 1.200 κ.εκ. βρίσκεται και η Peugeot με τα 3008 και 2008. Μπορεί το Vitara να «κρατάει» στα 1,4 λίτρα, όμως το Jeep Renegade και το Dacia Duster, αμφότερα με μεγάλη off-road ιστορία έχουν πλέον κατέβει στα 1.000 κ.εκ.. Ιδιαίτερα όσον αφορά το Duster, έρχεται με 1,0 λίτρο και εργοστασιακό LPG πηγαίνοντας το θέμα οικονομίας καυσίμου σε άλλο επίπεδο, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η μέση τιμή της βενζίνης πλησιάζει τα 2,5 ευρώ/λίτρο! Αρα, παράδεισος...
Όχι μόνο γι΄ αυτό, αλλά και γιατί πλέον αγοράζεις SUV χωρίς να σε απασχολεί ούτε το τεκμήριο, ούτε τα τέλη κυκλοφορίας, ούτε η ασφάλιση, ούτε και η κατανάλωση. Τουλάχιστον «στα χαρτιά», αφού αρκετοί θα σπεύσουν να πουν πως τα SUV με τη μεγάλη μάζα τους και την κακή αεροδυναμική τους, «καίνε» για να επιταχύνουν, «καίνε» και για να ταξιδέψουν με μεγάλες ταχύτητες.
Σαφώς. Όμως «καίνε» λιγότερο από ένα 2λιτρο μοτέρ. Και σίγουρα ρυπαίνουν λιγότερο. Οπότε και πάλι δεν πρέπει να δημιουργείται καμία γκρίνια. Ή όχι; Γιατί υπάρχουν και κάποιοι που θεωρούν πως turbo και SUV δεν ταιριάζουν. Πως ο χαρακτήρας του ενός είναι ασυμβίβαστος με αυτόν του άλλου. Και όμως όχι.
Το turbo πλέον δεν έχει lag, δρα αμέσως και κάνει την απόκριση αντίστοιχη με ατμοσφαιρικού. Από εκεί και πέρα η ροπή αναλαμβάνει να κάνει την κίνηση των SUV αξιοπρεπή, και σίγουρα πιο σβέλτη από τα ατμοσφαιρικά δίλιτρα του πρόσφατου παρελθόντος.
Οπότε τι μένει; Η ανησυχία για την μακροζωία και την αξιοπιστία. Όμως μια δεκαετία μετά το επαναλανσάρισμα του turbo στα επιβατικά αυτοκίνητα, και αυτό έχει λυθεί.
Εσείς όμως το βλέπετε έτσι; Πως σας ακούγονται τα SUV με 1,2 λίτρα ή 1.000 κ.εκ; Είστε ακόμη δύσπιστοι απέναντι στο turbo, ή απλά σας χαλάει ο συνδυασμός του με SUV;
Αλήθεια, εσείς πως βλέπετε τον χαμηλό κυβισμό στα SUV; Ένα Qashqai σήμερα προσφέρεται με κινητήρα 1,3 λίτρα turbo και mild hybrid τεχνολογία, ενώ λίγο πιο κάτω στα 1.200 κ.εκ. βρίσκεται και η Peugeot με τα 3008 και 2008. Μπορεί το Vitara να «κρατάει» στα 1,4 λίτρα, όμως το Jeep Renegade και το Dacia Duster, αμφότερα με μεγάλη off-road ιστορία έχουν πλέον κατέβει στα 1.000 κ.εκ.. Ιδιαίτερα όσον αφορά το Duster, έρχεται με 1,0 λίτρο και εργοστασιακό LPG πηγαίνοντας το θέμα οικονομίας καυσίμου σε άλλο επίπεδο, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η μέση τιμή της βενζίνης πλησιάζει τα 2,5 ευρώ/λίτρο! Αρα, παράδεισος...
Όχι μόνο γι΄ αυτό, αλλά και γιατί πλέον αγοράζεις SUV χωρίς να σε απασχολεί ούτε το τεκμήριο, ούτε τα τέλη κυκλοφορίας, ούτε η ασφάλιση, ούτε και η κατανάλωση. Τουλάχιστον «στα χαρτιά», αφού αρκετοί θα σπεύσουν να πουν πως τα SUV με τη μεγάλη μάζα τους και την κακή αεροδυναμική τους, «καίνε» για να επιταχύνουν, «καίνε» και για να ταξιδέψουν με μεγάλες ταχύτητες.
Σαφώς. Όμως «καίνε» λιγότερο από ένα 2λιτρο μοτέρ. Και σίγουρα ρυπαίνουν λιγότερο. Οπότε και πάλι δεν πρέπει να δημιουργείται καμία γκρίνια. Ή όχι; Γιατί υπάρχουν και κάποιοι που θεωρούν πως turbo και SUV δεν ταιριάζουν. Πως ο χαρακτήρας του ενός είναι ασυμβίβαστος με αυτόν του άλλου. Και όμως όχι.
Το turbo πλέον δεν έχει lag, δρα αμέσως και κάνει την απόκριση αντίστοιχη με ατμοσφαιρικού. Από εκεί και πέρα η ροπή αναλαμβάνει να κάνει την κίνηση των SUV αξιοπρεπή, και σίγουρα πιο σβέλτη από τα ατμοσφαιρικά δίλιτρα του πρόσφατου παρελθόντος.
Οπότε τι μένει; Η ανησυχία για την μακροζωία και την αξιοπιστία. Όμως μια δεκαετία μετά το επαναλανσάρισμα του turbo στα επιβατικά αυτοκίνητα, και αυτό έχει λυθεί.
Εσείς όμως το βλέπετε έτσι; Πως σας ακούγονται τα SUV με 1,2 λίτρα ή 1.000 κ.εκ; Είστε ακόμη δύσπιστοι απέναντι στο turbo, ή απλά σας χαλάει ο συνδυασμός του με SUV;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »