Συγκρίνουμε ένα μικρό SUV με ένα μικρομεσαίο Crossover στα ίδια χρήματα. Το οικονομικό και πιο περιπετειώδες Citroen C3 Aircross με το μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο Fiat Tipo Cross.
Το ερώτημα έχει ως εξής: Με τα ίδια χρήματα θα προτιμούσες ένα μικρό SUV ή θα ανέβαινες κατηγορία επιλέγοντας ένα μικρομεσαίο με crossover χαρακτηριστικά; Και για να το κάνουμε πιο συγκεκριμένο αποφασίσαμε να συγκρίνουμε το βενζινοκίνητο Citroen C3 Aircross των 110 ίππων με το Fiat Tipo Cross των 100 ίππων τα οποία κοστίζουν 19.500 και 19.300 ευρώ αντίστοιχα.
Εκτός από σχεδόν ίδια τιμή, τα δύο μοντέλα στο βασικό τους εξοπλισμό προσφέρουν και αντίστοιχο εξοπλισμό, παρέχοντας όλα τα σημαντικά στοιχεία εξοπλισμού που αναζητά ο μέσος αγοραστής, όπως σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής και ηλεκτρικές ευκολίες. Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά.
Σχεδίαση: Πιο ιδιαίτερο το C3 Aircross, έχει δυναμισμό το Tipo Cross
Αισθητικά έχουμε να κάνουμε με δύο αυτοκίνητα που εκφράζουν διαφορετική φιλοσοφία. Το γαλλικό SUV έχει μια πιο ιδιαίτερη σχεδίαση που το κάνει πιο αναγνωρίσιμο στο μάτι, χάρη στον μπροστινό πρόβολο, με τα λεπτά φώτα που έρχονται ως συνέχεια της γρίλιας και το μεγάλο προφυλαχτήρα και το κάθετο πίσω μέρος.
Το Tipo Cross από την πλευρά του, βασιζόμενο φυσικά στην χάτσμπακ εκδοχή, καταφέρνει να διαμορφώσει ένα περιπετειώδη χαρακτήρα, χάρη στις ποδιές, στα προστατευτικά μαρσπιέ και στις μπάρες οροφής, ενώ συγχρόνως προτάσσει και μοντέρνα στοιχεία, όπως τη μάσκας με το 3D-effect και τα LED φώτα. Από εκεί και πέρα, το πιο είναι ομορφότερο το αφήνουμε στο δικό σας γούστο.
H καμπίνα του C3 Aircross συνεχίζει τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του εξωτερικού μέρους, όντας παράλληλα νικητής στον τομέα της ποιότητας.
Μπαίνοντας τώρα στα ενδότερα, η καμπίνα του C3 Aircross συνεχίζει τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του εξωτερικού μέρους, με τα ελλειπτικά σχήματα στους αεραγωγούς, οι οποίοι εδρεύουν στο πάνω μέρος του «χωρισμένου» στη μέση ταμπλό, να τραβούν την ματιά. Λιτά σχεδιασμένο, αλλά μοντέρνο χάρη στις καμπύλες του, είναι στον αντίποδα το εσωτερικό του Fiat Tipo Cross, το οποίο επίσης χάνει στον τομέα της ποιότητας συγκριτικά με το C3, λόγω των πλαστικών και του φινιρίσματος στο κάτω μέρος του ταμπλό και τις πόρτες. Συνολικά, όμως, αγγίζει τον μ.ο. της C-SUV κατηγορίας και όπως και το γαλλικό μοντέλο παίρνει καλό βαθμό στην εργονομία.
Αρκετά εργονομικό και με όμορφες καμπύλες είναι το εσωτερικό του Tipo Cross.
Έπειτα, από πλευράς χώρων το ιταλικό μικρομεσαίο, είναι πιο γενναιόδωρο, ως μεγαλύτερο, με αρκετά περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και φαρδύτερο πίσω κάθισμα, ικανό να φιλοξενήσει ακόμα και 3 ενήλικους. Όμως οι ψηλότεροι θα βολευτούν καλύτερα στο C3 Aircross, ενώ σχετικά με το χώρο αποσκευών, το Tipo Cross έχει 440 λτ. και το C3 Aircross έχει 410 αντίστοιχα. Επίσης, το C3 Aircross έχει στην πλούσια έκδοσή του και συρόμενο πίσω κάθισμα το οποίο αυξάνει σημαντικά την εργονομία και την πρακτικότητά του.
Το σύνολο του Tipo Cross είναι αρκετά ελαστικό και εύρωστο μέχρι τις μεσαίες στροφές.
Στο πεδίο των κινητήρων, αμφότερα τα μοντέλα εξοπλίζονται από 3κύλινδρους τούρμπο κινητήρες. Ο 1,2 λίτρων Puretech του C3 Aircross είναι πιο ισχυρός (110 ίπποι με 205 Nm ροπής), την ώρα που ο μικρότερος 1.000άρης FireFly, αποδίδει 100 ίππους με 195 Nm ροπής.
Ο 1,2 Puretech του C3 Aircross θα πετύχει συνολικά καλύτερες επιδόσεις και θα εξασφαλίσει σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Παρά το γεγονός πως τα δύο σύνολα αρπάζουν από χαμηλά, στο σύνολο ο 1,2 Puretech του C3 Aircross έχει πιο πολιτισμένη λειτουργία, κάτι που οφείλεται και στη μία παραπάνω σχέση του κιβωτίου που σου δίνει περισσότερη ευκολία να κινείσαι στο ωφέλιμο φάσμα περιστροφών, ασκώντας λιγότερη πίεση στο μοτέρ. Έτσι καταφέρνει και καλύτερες επιδόσεις αλλά και σημαντικά μειωμένη κατανάλωση με 6,6 λτ./100 χλμ. έναντι 8,0 λτ. του FireFly που έχει το Tipo Cross.
Το C3 Aircross τα καταφέρνει καλύτερα στον τομέα της άνεσης και συνολικά είναι πιο ήσυχο, χάρη στο μαλακό set up της ανάρτησης και τις μεγάλες διαδρομές της.
Τα δύο μοντέλα έχουν ένα οικογενειακό προφίλ στο δρόμο και εστιάζουν στην άνεση. Το C3 Aircross τα καταφέρνει καλύτερα σε αυτό τον τομέα και συνολικά είναι πιο ήσυχο, χάρη στο μαλακό set up της ανάρτησης και τις μεγάλες διαδρομές της. Στοιχεία που μαζί με τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, του δίνουν και ένα πλεονέκτημα εκτός δρόμου, όχι τόσο ως προς τις ικανότητες αλλά ως προς την άνεση.
Το Fiat Tipo Cross είναι πιο σταθερό σε πιο γρήγορους ρυθμούς, χωρίς να παρουσιάζει πλαδαρότητα ή τάσεις προς κλίση σε στροφές.
¶νετο οδηγικά βέβαια είναι και το Fiat Tipo Cross, το οποίο παράλληλα είναι πιο σταθερό σε πιο γρήγορους ρυθμούς, χωρίς να παρουσιάζει πλαδαρότητα ή τάσεις προς κλίση σε στροφές και διατηρώντας το στιβαρό του πάτημα χωρίς όμως να ενθουσιάζει με το τιμόνι του. Παράλληλα, παρά το αρκετά μεγαλύτερο μήκος του είναι ευέλικτο για τα δεδομένα του (10,9 μ. κύκλος στροφής, έναντι 10,8 του μοντέλου της Citroen) και μαζί με τη λειτουργία CΙΤΥ που ελαφρύνει το τιμόνι είναι βολικό μέσα στην πόλη. Αξίζει να τονίσουμε και την καλή επίδοση των φρένων του που χρειάστηκαν 36,5 μ. για να το ακινητοποιήσουν από τα 100 χλμ./ώρα..
Το Citroen συνολικά δείχνει πιο σύγχρονο και ποιοτικό κατασκευαστικά, με πιο αποδοτικό κινητήρα και περισσότερη άνεση στο δρόμο. Από εκεί και πέρα αν προτεραιότητά σας είναι οι χώροι, το Tipo Cross έχει το προβάδισμα.