Οι μέρες δόξας της Citroen έχουν επιστρέψει και βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Αν ακόμη περιμένεις να δεις την GS ή την GSA να αναβιώνει, μην περιμένεις άλλο. Το νέο C4 είναι η GS του 2020.
Η Citroen δεν έχει παίξει ποτέ το χαρτί του «ρετρό» και του συναισθηματισμού. Αντίθετα με τη VW ή την Mini ή την Alfa Romeo, οι Γάλλοι έχουν επιμείνει να παρουσιάζουν κάθε φορά κάτι καινούργιο, κάτι διαφορετικό, χωρίς να κοιτούν πίσω και να αντλούν ιδέες από το παρελθόν.
Και έτσι, παρότι θα μπορούσαν άνετα να ταράξουν τα νερά με αναβιώσεις του 2CV, της DS, και φυσικά των GS, Visa και CX, δεν το έκαναν. Χρησιμοποίησαν την παράδοσή τους για να διατηρήσουν, κάποιες φορές, στη μνήμη, κάποιες γραμμές που στο παρελθόν έγραψαν ιστορία, όμως ποτέ δεν έφτιαξαν ένα μοντέλο που να ξεπατικώνει κάποιο παλιό.
Φυσικά είχαμε μοντέλα με σαφείς αναφορές στην κουλτούρα της μάρκας, όπως το C3 Pluriel, και φαίνεται πως οι Γάλλοι για την νέα γενιά του C4, κάνουν το ίδιο, με αναφορά στην GS. To C4 το περιμέναμε καιρό τώρα, αλλά με τα ανεβοκατεβάσματα του μικρομεσαίου της μάρκας τα περασμένα χρόνια, μία στην παραγωγή, μία όχι, δε ήταν ξεκάθαρο το τι ήθελε η Citroen να κάνει.
Τώρα είναι σαφές. Το C4 είναι το μικρομεσαίο της μάρκας, όπως πάντα. Είναι ψηλό, και πολλοί θα το πουν SUV. Κάποιοι θα το πουν κουπέ. Όμως είναι ξεκάθαρο πως η γραμμή του C4 είναι αυτή της GS και της GSA. Κανείς δεν έλεγε κουπέ αυτά τα μοντέλα, παρά το κεκλιμένο πίσω μέρος τους, γιατί απλά ήταν μια σχεδιαστική γραμμή, σήμα κατατεθέν της Citroen. Και οι Γάλλοι επιστρέφουν στην ίδια γραμμή τώρα, και πάλι το νέο C4 δεν είναι κουπέ. Είναι Citroen.
Θα μπορούσαν ίσως να κάνουν τον πίσω θόλο ίσιο ώστε να καλύπτει μέρος του πίσω τροχού, όπως και στην GS, και τότε η ομοιότητα θα ήταν σαφής. Όμως αυτή η λεπτομέρεια δεν ταιριάζει σε ένα ψηλό αυτοκίνητο, ενώ οι Γάλλοι έχουν δείξει ξεκάθαρα πως δεν θέλουν ρετρό αναφορές. Κάθε νέο μοντέλο είναι ακόμη μία διαφορετική προσέγγιση στο αυτοκίνητο. Και το C4 είναι ακριβώς αυτό.
Τι λέτε λοιπόν; Είστε νοσταλγοί των παλιών Citroen; Σας καλύπτει το νέο C4 αυτή τη νοσταλγία; Βλέπετε την αναφορά στην GS στη γραμμή του C4 και τελικά είναι το μικρομεσαίο που περιμένατε από τους Γάλλους; Τι λέτε;
Ενδιαφέρον το σχέδιο της νέας C4, δεν είναι κακό να έχει στοιχεία και από SUV και από την παλιά GS, προσαρμοσμένα στην προσωπικότητα της. Πάντως είναι λιγο ψηλότερη από το XCeed και την X2 που (αυτό)-αποκαλουνται SUV...
Ενδιαφέρον το σχέδιο της νέας C4, δεν είναι κακό να έχει στοιχεία και από SUV και από την παλιά GS, προσαρμοσμένα στην προσωπικότητα της. Πάντως είναι λιγο ψηλότερη από το XCeed και την X2 που (αυτό)-αποκαλουνται SUV...