Η Manhart παρουσίασε το βελτιωτικό πακέτο για το κορυφαίο Cupra Formentor VZ5 που αυξάνει την απόδοση του 5κύλινδρου turbo των 2,5 λίτρων στα 490 άλογα με 630 Nm ροπής.
Η ισχυρότερη έκδοση του Formentor, του πρώτου μοντέλου που εξέλιξε η Cupra από λευκό χαρτί και ακούει στο όνομα VZ5, από το Veloz που σημαίνει ταχύτητα και το 5 λόγω του 5κύλινδρου turbo κινητήρα της Audi, μπήκε στο γκαράζ της Manhart και μετά από το σχετικό «πείραγμα» πήρε 100 άλογα και 150 Nm ροπής παραπάνω. Όχι κι άσχημα για πρώτο στάδιο, έτσι;
Η νέα εξάτμιση της Manhart έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες (σ.σ. κλαπέτα που λέμε στην Ελλάδα). Η επιλογή με δύο οβάλ απολήξεις θυμίζει μοντέλα Audi RS.
Το βελτιωμένο Formentor της Manhart ακούει στο όνομα CP 500 και ανεβάζει την ισχύ του turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2.480 κ.εκ. στα 490 άλογα με 630 Nm ροπής. Το βελτιωτικό πακέτο πρώτου σταδίου του γερμανικού οίκου επιτυγχάνει την αύξηση της ισχύος μέσω του παράλληλου εγκεφάλου MHtronik και βελτιώσεων στην εξάτμιση. Συγκεκριμένα, η νέα εξάτμιση της Manhart διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες (σ.σ. κλαπέτα που λέμε στην Ελλάδα) για ακόμα πιο μπάσο ήχο, που παράλληλα βοηθούν και στις κλαγγές στα «άσε» του γκαζιού και τις αλλαγές, καθώς επίσης και δύο επιλογές για τις απολήξεις: μία με δύο οβάλ που θυμίζουν περισσότερο μοντέλα Audi RS και η δεύτερη με τις δύο εργοστασιακές ασύμμετρες διπλές απολήξεις.
Ο γερμανικός οίκος βελτιώσεων κρατά κλειστά τα χαρτιά του για το αν έχει επέμβει στο σύστημα μετάδοσης. Ως εκ τούτου, πιθανότατα δεν έχει πειραχτεί καθόλου ούτε το DSG 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, ούτε και το σύστημα τετρακίνησης με το Torque Splitter, που κάνει ενεργό, πλήρως μεταβλητό διαμοιρασμό της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών χάρη στον καθένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη που υπάρχει σε κάθε ημιαξόνιο.
Χαμηλωμένο και με 20άρες ζάντες
Αισθητικά τώρα, οι Γερμανοί βελτιωτές έχουν προσθέσει διακριτικές πινελιές στο ήδη επιβλητικό παρουσιαστικό του Cupra Formentor VZ5. Αρχικά, το CP 500 «πατάει» στις ζάντες 20 ιντσών Concave One μέσα στις οποίες φιλοξενούνται οι τέσσερις αεριζόμενοι πελώριοι δίσκοι με 6πίστονες δαγκάνες μπροστά. Για να χαμηλώσει το κέντρο βάρους εφοδιάζεται με ελατήρια της H&R, χωρίς να παρέχονται περισσότερες πληροφορίες, ενώ το πακέτο ολοκληρώνεται με μια χρυσή ματ φάσα που διατρέχει το αμάξωμα από εμπρός μέχρι πίσω και τα λογότυτα «Manhart» και «CP 500» στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Τέλος, υπάρχουν αυτοκόλλητα του ίδιου ματ χρυσού χρώματος σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, σε μια προσπάθεια να τονιστεί η διαφορετικότητα του βελτιωμένου μοντέλου.