DS E-Tense Performance: Το πρώτο αμάξι χωρίς... φρένα!
Το DS E-Tense Performance δεν χρησιμοποιεί δισκόφρενα, δαγκάνες και τακάκια αλλά μπορεί να επιβραδύνει αποκλειστικά με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και τους δύο ηλεκτροκινητήρες του.
Με τα φρένα... απόντα!
Είναι ευρέως γνωστό πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούνται από λιγότερα μέρη σε σχέση με τα συμβατικά. Για παράδειγμα, για ένα μοτέρ βενζίνης χρησιμοποιούνται περίπου 2.000 εξαρτήματα την στιγμή που ένα ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο αποτελείται από λιγότερα από 20 μέρη. Τώρα, φαίνεται πως τα ηλεκτρικά ίσως μπορέσουν να μειώσουν ακόμη περισσότερο τα απαραίτητα εξαρτήματα που χρειάζονται μέσω μιας νέας πρωτοποριακής τεχνολογίας που υπόσχεται πως μπορεί να αντικαταστήσει το παραδοσιακό σύστημα πέδησης που χρησιμοποιούν, έστω και με κάποιες διαφορές, τόσο τα συμβατικά όσο και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Ξέχνα δισκόφρενα, τακάκια και δαγκάνες
Η νέα τεχνολογία αυτή δοκιμάζεται στο νέο DS E-Tense Performance concept που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από τρεις μήνες. Συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο, δεν εξοπλίζεται με κάποιο παραδοσιακό σύστημα πέδησης με δισκόφρενα, δαγκάνες, τακάκια κτλ αλλά κάνει χρήση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας για να επιβραδύνει. Για το φρενάρισμά του δηλαδή, το νέο DS E-Tense Performance χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικά μοτέρ με συνδυαστική ισχύ πέδησης έως και 600kW, τα οποία ανακτούν την χαμένη ενέργεια για να την ξαναχρησιμοποιήσουν όταν χρειαστεί ο οδηγός να επιταχύνει.
Προφανώς, παρόμοια συστήματα είναι διαθέσιμα στα περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αλλά μέχρι τώρα, η τεχνολογία αυτή δρα συμπληρωματικά δίπλα στα συμβατικά φρένα. Στόχος της DS είναι το σύστημα να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον ως η αποκλειστική μέθοδος για την επιβράδυνση τον ηλεκτρικών οχημάτων.
Το DS E-Tense Performance concept είναι η εξέλιξη του πρωτοτύπου E-Tense και ουσιαστικά πρόκειται για ένα μονοθέσιο Formula E (θυμίζουμε πως η DS συμμετέχει στο ηλεκτρικό πρωτάθλημα) με «πολιτική» περιβολή. Είναι λογικό λοιπόν να αξιοποιεί τεχνολογίες που αναπτύσσει μέσα από τη συμμετοχή της αυτή.
Με 815 άλογα, κάνει το 0-100 σε 2 δευτερόλεπτα
Πηγή ισχύος του μοντέλου είναι δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα που προσφέρουν συνολική ισχύ 815 ίππων και κολοσσιαία ροπή που φτάνει τα 8.000 Nm. Η μπαταρία που διαθέτει είναι τοποθετημένη σε κεντρική θέση για βέλτιστη κατανομή βάρους. Όσον αφορά τις επιδόσεις, η μάρκα άφησε να εννοηθεί πως το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 2 δευτερόλεπτα.
Συνέχεια του άρθρου >>>