ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή με το νέο Tesla Model Y Juniper στην Ελλάδα

 Σχολιάστε 
8.624 Επισκέψεις στο άρθρο (19/2/2025)
Πρώτη επαφή με το νέο Tesla Model Y Juniper στην Ελλάδα
16 Φωτογραφίες »

Το πρώτο Tesla Model Y Juniper βρίσκεται στην έκθεση της Tesla στο Μαρούσι.
«Ψαρωτικό» στιλ από Cybertruck μπροστά και πολλαπλές αεροδυναμικές βελτιώσεις σε όλο το αμάξωμα.
Αισθητή αναβάθμιση της ποιότητας στην καμπίνα, η οποία συμβαδίζει με αυτή του Model 3 Highland.
Υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία και καλύτερες επιδόσεις με τα ίδια άλογα και ροπή.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Τι διαφορές έχει το νέο Tesla Model Y από το προηγούμενο

Το Tesla Model Y είναι ένα μοντέλο που πρωταγωνιστεί στην Ευρώπη και την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, όντας Νο.1 σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη ανεξαρτήτως καυσίμου, το 2023 και μέσα στην πρώτη πεντάδα το 2024 (σ.σ. τερμάτισε 4ο με 209.214 ταξινομήσεις, πίσω από τα Dacia Sandero, Renault Clio και VW Golf). Πλέον, το μεσαίο SUV της Tesla δέχεται ένα εκτεταμένο facelift, μετονομάζεται σε Model Y Juniper και το autotriti, προσκεκλημένο της μάρκας, βρέθηκε στην έκθεση της Tesla στο Μαρούσι για να έχει μια πρώτη επαφή με το δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο αλλά και για να διαλευκάνουμε τι διαφορές έχει το καινούργιο από το απερχόμενο.

«Ψαρωτικό» στιλ από Cybertruck μπροστά και πολλαπλές αεροδυναμικές βελτιώσεις σε όλο το αμάξωμα

Οι άνθρωποι της Tesla στην Ελλάδα τοποθέτησαν στρατηγικά το Model Y Juniper Launch Edition των 60.990 ευρώ χρώματος Stealth Gray δίπλα στο Model Y που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή ώστε οι διαφορές να εντοπίζονται αμέσως μετά την είσοδο στο showroom. Αισθητικά, η πρώτη μεγάλη αλλαγή στο εξωτερικό είναι ο πλήρης ανασχεδιασμός των εμπρός και πίσω προβόλων που έχουν πιο αιχμηρά στοιχεία. Μπροστά, ξεχωρίζουν τα ενιαία LED φώτα α λα Cybertruck, ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με την έντονη νεύρωση που δίνει τη θέση του στην πιο οβάλ αισθητική του απερχόμενου, η απουσία του logo της μάρκας στο καπό και η χαμηλά τοποθετημένη κάμερα. Η συγκεκριμένη τοποθετείται για πρώτη φορά στο Model Y ώστε να προβάλλει εικόνα στην οθόνη της καμπίνας, για τη διευκόλυνση του οδηγού, όταν το αυτοκίνητο πλησιάσει στο 1 μέτρο ή λιγότερο κάποιο αντικείμενο.

Το σήμα της Tesla απουσιάζει και στο πίσω μέρος, εκεί όπου πλέον υπάρχει ολογράφως η ονομασίας της μάρκας κάτω από τα νέα ενιαία φώτα με στιλ κρυφού φωτισμού, τα οποία στην αριστερά πλευρά φιλοξενούν την καλά καμουφλαρισμένη θύρα φόρτισης. Οι άνθρωποι της μάρκας είπαν πως αυτή η απόφαση πάρθηκε για λόγους marketing, καθώς το Model Y είναι πλέον αναγνωρίσιμο στο δρόμο, σύμφωνα με τους ίδιους, οπότε το logo είναι περιττό. Στις λεπτομέρειες, παρατηρήσαμε μια μικρή νεύρωση στους πλαϊνούς καθρέπτες που βοηθά στην αεροδυναμική (σ.σ. στην Tesla μας είπαν ότι αυτή η λεπτομέρεια προσφέρει 3-4 χλμ. αυτονομίας), όπως επίσης και ότι η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι πιο τετραγωνισμένη βοηθώντας στη φόρτωση αντικειμένων με μεγάλο πλάτος. Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, το Model Y Juniper είναι περίπου 4 εκατοστά πιο μακρύ (μήκος: 4.790 χιλιοστά), με το πλάτος να ορίζεται στα 1.982 χλστ. και το ύψος στα 1.624 χλστ., ενώ το βάρος του αγγίζει τους 2 τόνους (1.997 κιλά).


Προσεγμένα τα γραφικά της οθόνης αφής 8 ιντσών των πίσω επιβατών.
16 Φωτογραφίες »

Προσεγμένα τα γραφικά της οθόνης αφής 8 ιντσών των πίσω επιβατών.

Αισθητή αναβάθμιση της ποιότητας στην καμπίνα και μοχλός για τα φλας

Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα παραπέμπει σε Model 3 Highland. Το πρώτο πράγμα που παρατηρήσαμε ανοίγοντας την πόρτα είναι ο «κανονικός» μοχλός των φλας στην αριστερή πλευρά της κολόνας του τιμονιού, που δείχνει πως οι μηχανικοί της Tesla αξιολόγησαν τις γνώμες κατόχων και ειδικού Τύπου για τα ενσωματωμένα κουμπιά των φλας στο τιμόνι και προχώρησαν σε αλλαγές. Από εκεί και έπειτα, η υψηλής ευκρίνειας οθόνη των 15,4 ιντσών με την ταχύτατη απόκριση παραμένει στο κέντρο του ταμπλό, πάνω από τις δύο θήκες επαγωγικής φόρτισης για smartphone. Αξίζει να αναφέρουμε πως, παρά το ότι σύμφωνα με την αμερικανική φίρμα χρησιμοποιούνται τα ίδια διακοσμητικά υλικά με πριν, η αναβάθμιση της απτής ποιότητας και της συναρμογής στην καμπίνα είναι αισθητή. Στην Tesla υποστηρίζουν πως τα υλικά σε συνδυασμό με την καλύτερη συναρμολόγηση προσφέρουν λιγότερη ηχορρύπανση στην καμπίνα, αποτρέποντας τους τριγμούς των πλαστικών. Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μια εξίσου καλή σε ευκρίνεια και απόκριση οθόνη αφής 8 ιντσών για να ρυθμίζουν τον κλιματισμό ή να ψυχαγωγούνται, όπως επίσης και 2 θύρες USB-C με παροχή 65 Watt.

Στο πεδίο της πρακτικότητας, το Model Y Juniper γίνεται το πρώτο μοντέλο της Tesla όπου οι πλάτες των πίσω καθισμάτων πέφτουν και σηκώνονται με το πάτημα ενός κουμπιού και, μάλιστα, αν η πορεία της πτώσης των καθισμάτων εμποδίζεται από τα μπροστά καθίσματα, τα οποία είναι πλέον και κλιματιζόμενα πέρα από θερμαινόμενα, τα τελευταία σύρονται αυτόματα για να μην... συγκρουστούν. Στη συζήτησή μας στάθηκαν στο χρόνο που χρειάζεται να πέσει ή να σηκωθεί η πλάτη του καθίσματος (4,5 δλ.), ο οποίος υποστηρίζουν πως είναι περί τα 2 δλ. μικρότερος από το μέσο όρο που χρειάζονται ανταγωνιστικά μοντέλα για να εκτελέσουν αυτή την κίνηση.

Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο μας εξήγησαν οι άνθρωποι της Tesla είναι το 4D radar, το «έξυπνο» σύστημα ασφάλειας με το οποίο εξοπλίζεται η καμπίνα του Model Y Juniper. Στην πράξη, οι αισθητήρες του 4D radar διαβάζουν τη σωματοδομή του κάθε επιβάτη και σε περίπτωση ατυχήματος ανοίγουν με το βέλτιστο δυνατό τρόπο τους αερόσακους για κάθε επιβάτη (σ.σ. αλλιώς θα ανοίξουν για παράδειγμα σε έναν ενήλικα 90 κιλών και αλλιώς σε ένα μικρό παιδί 25 κιλών).

Υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία & καλύτερες επιδόσεις με τα ίδια άλογα και ροπή

Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota
PEUGEOT