5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
To ανανεωμένο Dacia Duster κερδίζει το ενδιαφέρον των περισσοτέρων που το αντικρίζουν.
Dacia Duster 1,5 dCi 4X2
18.394 Επισκέψεις στο άρθρο (19/5/2013)
Το ανανεωμένο Dacia Duster ήρθε με ακόμα πιο προκλητικό value for money, αλλά κυρίως με νέα έκδοση diesel 1,5 dCi, που για πρώτη φορά είναι διαθέσιμη με κίνηση στους δύο τροχούς..
To ανανεωμένο Dacia Duster κερδίζει το ενδιαφέρον των περισσοτέρων που το αντικρίζουν. Διαθέτει έντονο εκτός δρόμου παρουσιαστικό, το οποίο τονίζουν η αυξημένη απόσταση του αμαξώματός του από το έδαφος, τα προστατευτικά τμήματα στους προφυλακτήρες και στα μαρσπιέ και οι (έξτρα) ράγες οροφής. Επίσης, τα εμφανώς φουσκωμένα φτερά και το παραλληλόγραμμο σχήμα της μάσκας, μαζί με τα φωτιστικά σώματα, δημιουργούν ένα αντικειμενικά όμορφο σύνολο.
Το πιο σημαντικό όμως για την εμπορική καριέρα του ανανεωμένου Dacia, είναι πως πλέον η γκάμα του εμπλουτίστηκε με την 4Χ2 πετρελαιοκίνητη έκδοση, που έρχεται για να τοποθετηθεί στο κέντρο των εξελίξεων της κατηγορίας
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος turbodiesel κινητήρας του Duster είναι καταγωγής Renault και αποδίδει 110 ίππους, με 240 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για το πολύ καλό του τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και την άμεση απόκρισή του στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, συνεπικουρούμενο βέβαια και από το σωστά κλιμακούμενο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Στα προτερήματά του και το γεγονός ότι, ο θόρυβος που παράγεται δεν ενοχλεί τους επιβαίνοντες, εκτός φυσικά από το χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο ρελαντί. Η απουσία τετρακίνησης μειώνει το βάρος κατά 89 κιλά γεγονός που κάνει το μοντέλο πιο γρήγορο, τόσο από στάση, όσο και σε ρεπρίζ, σε σχέση με το 4X4. Παράλληλα η κατανάλωση είναι 5,0 λτ./100 χλμ., έναντι 5,3 λτ./100 χλμ. της έκδοσης 4Χ4.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ-ΧΩΡΟΙ
Καμιά ουσιαστική αλλαγή δεν έχει το εσωτερικό του ανανεωμένου Duster, με αποτέλεσμα να παραμένει απλό σε σχεδίαση, κάπως μουντό χρωματικά και με μέτρια στην αφή πλαστικά μέρη, που όμως δείχνουν γερά βιδωμένα χωρίς τριξίματα. Οι νέες επενδύσεις πάντως είναι σαφώς πιο ποιοτικές, ενώ οι κόκκινες ραφές στο δερμάτινο τιμόνι δίνουν μια ευχάριστη νότα.
Τα εργονομικά σφάλματα που προέρχονται από την υιοθέτηση στοιχείων που συναντούσαμε σε παλαιότερα μοντέλα της «μαμάς» Renault, όπως η κόρνα στο μοχλοδιακόπτη των φώτων ή οι κάθετα τοποθετημένοι διακόπτες για τα παράθυρα στην κεντρική κονσόλα δεν έχουν εξαλειφθεί. Θα θέλαμε επίσης να αντιμετωπιζόταν και το θεματάκι με την ποσότητα των θέσεων για μικροαντικείμενα. Κατά τα άλλα, η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και παρότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, γρήγορα ο οδηγός θα βρει αυτή που του ταιριάζει.
Στην καμπίνα του Duster, 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς προβλήματα και με αρκετό χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Ένας πέμπτος επιβάτης δε θα νιώσει ιδιαίτερα στριμωγμένος. Για τις αποσκευές, το αντίστοιχο τμήμα έχει αυξημένη χωρητικότητα 475 λτ. και φτάνει έως τα 1.636 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Όντας αρκούντως σφιχτό για να μην «πλέει», το Duster είναι σε θέση να φιλτράρει με χαρακτηριστική αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Λακούβες, μικρά σαμαράκια, εγκάρσιες κακοτεχνίες και νεροφαγώματα, ουσιαστικά «σιδερώνονται» κάνοντας το Duster να θυμίζει μεγαλύτερο και ακριβότερο crossover.
To καλό είναι πως η άνεση συνδυάζεται και με μια ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Παρά την ομολογουμένως μεγάλη απόσταση από το έδαφος (205 χλστ. στην έκδοση 4Χ2), οι κλίσεις είναι λογικές και παρά την απουσία στάνταρ ESP, η πρόσφυση στις στροφές είναι τονισμένη. Ακόμα και αν το παρακάνεις, το Duster δε θα σε αιφνιδιάσει, αλλά θα υποστρέψει ελεγχόμενα και σε λογικές ποσότητες.
Το μόνο ουσιαστικό σημείο κριτικής είναι το τιμόνι, που αν και έχει σωστό βάρος και σχετική αμεσότητα, προσφέρει ελλιπή πληροφόρηση και εντελώς τεχνητή αίσθηση. Ακόμα και μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο και δε θα κουράσει, ενώ στα θετικά είναι φυσικά η πανοραμική θέση οδήγησης. Στον ανοιχτό δρόμο είναι σταθερό και σχετικά ήσυχο μέχρι τις νόμιμες ταχύτητες κίνησης. Πάνω όμως από τα 120 χλμ./ώρα τα επίπεδα, αεροδυναμικών κυρίως, θορύβων αυξάνονται, επικαλύπτοντας ακόμα και τον κινητήρα.
Παρά την απουσία τετρακίνησης, το δικίνητο Duster δεν δείχνει να νιώθει άβολα εκτός δρόμου. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (205 χλστ.), οι μικροί πρόβολοι, οι τονισμένες γωνίες διέλευσης και τα πολύ καλά ελαστικά του (Continental Cross Contact) γίνονται πολύτιμοι αρωγοί του. Στις εκτός δρόμου διαδρομές συμβάλλει και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, με την ιδιαίτερα κοντή 1η σχέση μετάδοσης, για τα δύσβατα κομμάτια.
ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Τρία αστέρια στις δοκιμές του EuroNCAP έχει λάβει το Dacia Duster, το οποίο διαθέτει στον εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας τα εξής:
Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού: Σ/Σ
Αερόσακοι πλευρικοί/οροφής: Σ/-
Αερόσακος γονάτων οδηγού: -
ESP: Π
Βαθμολογία EuroNCAP: 3/5
ΤΙΜΗ –ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Το Dacia Duster 2013 εκτοξεύει το Value for Money με την αναδιαμορφωμένη γκάμα των εκδόσεών του και τον πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό. Η δικίνητη έκδοση 1,5 dCi προσφέρεται προς το παρόν με βασική τη νέα έκδοση Sportive, που κοστίζει 17.950 ευρώ (16.590 ευρώ με απόσυρση) και προσφέρει στάνταρ μεταξύ άλλων: 4 ηλεκτρικά παράθυρα και λοιπές ηλεκτρικές ευκολίες, ηχοσύστημα, air condition, νέες επενδύσεις καθισμάτων με κόκκινες ραφές, γκρι Fussil χρώμα σε διάφορα τμήματα του εσωτερικού, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, καθώς και μια σειρά από χρωμιωμένα τμήματα του αμαξώματος (πλαϊνά μαρσπιέ, ποδιές προφυλακτήρων, μπάρες οροφής κ.λπ.). Το ESP και το ASR χρεώνονται 500 ευρώ, αλλά είναι στάνταρ στην κορυφαία έκδοση Exclusive (18.850 ευρώ), που τονίζει την πολυτέλεια διαθέτοντας και δερμάτινο σαλόνι.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το ανανεωμένο Dacia Duster χάρη στην προσφορά έκδοσης 4Χ2 και για την πετρελαιοκίνητη έκδοσή του έρχεται για να τοποθετηθεί στο κέντρο των εξελίξεων. Βασισμένο στο εξαιρετικό Value for Money, αλλά και σε στοιχεία όπως η εξωτερική εμφάνιση, η ευρυχωρία, η χαρισματική λειτουργία της ανάρτησης, οι ικανότητές του στο χώμα και ο πολύ καλός πετρελαιοκινητήρας είναι σε θέση να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές να συμβιβαστούν με το λιτό εσωτερικό.
Κακά τα ψέματα όμως, η διαφορά τιμής με την «βασική» έκδοση 4Χ4 με την αυτόματη και κατ επιλογή τετρακίνηση δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη (1.100 ευρώ με ταυτόχρονη υπεροχή σε εξοπλισμό του 4Χ2) και δε θα είναι λίγοι θα σκεφτούν το 4Χ4, το οποίο διαθέτει επιλεκτική τετρακίνηση και μπορεί να κινηθεί και σαν 4X2.
200 διαθέσιμα στοιχεία για DACIA DUSTER(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
Στην καμπίνα του Duster, 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς προβλήματα και με αρκετό χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους.