Δακτύλιος: Έχει νόημα σήμερα ή ένα ακόμα μέτρο 20ετίας;
Πώς σε επηρεάζει ο δακτύλιος; Σε βολεύει γιατί μπαίνεις πιο εύκολα στο κέντρο ή σε δυσκολεύει γιατί δεν μπαίνεις ποτέ; Και τελικά, εκτός από το να δυσκολεύει είτε εντός είτε εκτός δακτυλίου, έχει αποτέλεσμα στη ρύπανση;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Στόχος να μειώσει τη ρύπανση. Το καταφέρνει όμως;
Θυμάται κανείς γιατί υπάρχει ο δακτύλιος; Και ξέρει κανείς αν η εφαρμογή του ικανοποίησε τους στόχους που έπρεπε να πετύχει; Ή μήπως μείναμε και με την πίτα φαγωμένη και τον σκύλο πεινασμένο;
Ο δακτύλιος υπάρχει για να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση. Απλή υπενθύμιση, γιατί συχνά ξεχνάμε και γιατί υπάρχει. Χρειάζεται όμως; Εδώ η ερώτηση είναι λάθος. Η σωστή ερώτηση είναι αν χρειαζόμαστε όντως μέτρα για τη μείωση της ρύπανσης, και η απάντηση είναι σίγουρα ναι. Το θέμα είναι, πετυχαίνει ο δακτύλιος μείωση των ρύπων; Ποιός ξέρει...
Αυτό που πετυχαίνει σίγουρα είναι να ταλαιπωρεί πολύ κόσμο. Ίσως όχι όλους όμως. Βλέπεις όταν ο δακτύλιος επανέρχεται μετά το «διάλειμμα» του καλοκαιριού, η κίνηση στο κέντρο και γύρω από αυτό αλλάζει. Από τη μία στο κέντρο μπορούν τώρα να μπαίνουν μόνο μονά-ζυγά. Εντάξει, και τα Euro 6 με ρύπους CO2 μέχρι 120 γρ./χλμ. Εντάξει, και τα εκ κατασκευής αυτοκίνητα υγραερίου και φυσικού αερίου. Α, ναι. Και τα ηλεκτρικά. Και τα υβριδικά. Και τέλος όποιος μπορεί να αποδείξει ότι μένει στο κέντρο. Και αν αυτό είναι δύσκολο, όποιος φιλοξενείται σε σπίτι στο κέντρο. Α, και όσοι μπορούν να πάρουν εξαίρεση.
Δηλαδή όλοι εκτός από εσένα. Παρόλα αυτά ακόμη και έτσι η κίνηση στον δακτύλιο όταν είναι σε εφαρμογή, είναι μειωμένη σε σχέση με όταν ο δακτύλιος είναι... διακοπές. Που σημαίνει πως για όποιον κινείται κάθε μέρα εντός δακτυλίου, ο δακτύλιος διευκολύνει. Εκτός και αν μιλάμε για κάποιον που δεν ανήκει στις παραπάνω άπειρες κατηγορίες, και έτσι διευκολύνει μόνο τις μέρες που κυκλοφορεί. Τι άλλες μέρες όμως;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Και εδώ είναι το ζουμί. Γιατί όταν δεν κυκλοφορείς, το πας γύρω-γύρω. Κάνεις τα 5 χιλιόμετρα να είναι 10. Την μισή ώρα την κάνεις μία, και αντί να ρυπαίνεις στο κέντρο, ρυπαίνεις διπλάσια απ’έξω. Και φυσικά αυτο ισχύει και για όσους δεν μπαίνουν ποτέ, και απλά υποχρεώνονται να «τρώνε στη μάπα» την κίνηση που δημιουργούν όσοι απλά δε κυκλοφορούν εκείνη τη μέρα, και πάνε «γύρω γύρω». Οπότε ρυπαίνουν παραπάνω και αυτοί.
Ποιός ξέρει, κάποιος θα μετράει, και θα μετράει σωστά. Δηλαδή θα θεωρεί ότι ο δακτύλιος μειώνει τη ρύπανση και όχι το ότι στην Αθήνα σήμερα, και σε σχέση με τη δεκαετία του 80 όταν και εφαρμόστηκε, τα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο καινούργια και λιγότερο ρυπογόνα. Ναι, ακόμη και ο αρχαίος στόλος μας σήμερα, είναι 100 φορές λιγότερο ρυπογόνος από αυτόν του 1990.
Κάνει, δεν κάνει δουλειά όμως, ο δακτύλιος κάνει σε κάποιους διαφορά. Σε εσένα; Σε διευκολύνει; Σε ταλαιπωρεί; Τι διαφορά βλέπεις; Και τελικά, αφήνεις το αυτοκίνητο να πάρεις συγκοινωνία;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »