Το νέο SEAT Ibiza απέναντι στο ολοκαίνουργιο VW Polo. Φοράνε τον ίδιο χιλιάρη turbo με τους 115 ίππους, φτιάχνονται στο ίδιο εργοστάσιο στην Ισπανία αλλά έχουν διαφορετική φιλοσοφία και τιμή. Aλλωστε και μεταξύ αδερφών δεν παρατηρείται αυτό;
Πριν λίγους μήνες οδηγήσαμε για πρώτη φορά το νέο Ibiza και κάναμε τρεις ερωτήσεις στη SEAT. Πρώτον, γιατί τα πλαστικά στην καμπίνα είναι τόσο σκληρά; Η απάντηση σε αυτό ήταν πως έπρεπε να είναι έτσι για να πετύχουμε την επιθυμητή στιβαρότητα. Δεύτερον, γιατί το σύστημα πλοήγησης είναι τόσο μικρό στην οθόνη; Η SEAT μας είπε πως ήταν θέμα σχεδίασης. Τρίτον, γιατί δεν τοποθετήθηκε η κάμερα οπισθοπορείας πίσω από το έμβλημα έτσι ώστε να εμφανίζεται μόνο όταν επιλέγεται η όπισθεν από τον οδηγό και να μην βρέχεται/λερώνεται όντας εκτεθειμένη; Αποστομωτικά η SEAT είπε πως μια τέτοια επιλογή θα ανέβαζε το κόστος τουλάχιστον κατά 40 ευρώ. Κατόπιν, μέσα στο καλοκαίρι, οδηγήσαμε το νέο Polo και στις ίδιες ερωτήσεις, είχαμε νέες απαντήσεις. Αναφορικά με τα πλαστικά της καμπίνας, είναι όλα μαλακά και φιλικά στην επαφή με τους επιβάτες. Για το σύστημα πλοήγησης η οθόνη είναι μεγάλη και τοποθετημένη πιο ψηλά για να φαίνεται καλύτερα ότι προβάλλεται εκεί, ενώ και η κάμερα οπισθοπορείας είναι “κρυμμένη” πίσω από το έμβλημα. Έτσι όλα έγιναν πιο ξεκάθαρα στα μάτια μας. Το ένα μοντέλο «συγκρατήθηκε» σε όλους τους τομείς, προκειμένου το άλλο να “λάμψει. Και τώρα τα έχουμε δίπλα- δίπλα για μια “αδερφική” σύγκριση.
Το SEAT που παρουσιάστηκε πρώτο ανάμεσα στα δύο, ήταν και αυτό που έκανε για πρώτη φορά χρήση της νέας πλατφόρμας του Ομίλου VW. Με αυτό το εφόδιο, σε όλα τα συγκριτικά, διακρινόταν. Τώρα που παρουσιάστηκε το Polo προκύπτει πως χρησιμοποιεί τις ίδιες τεχνικές λύσεις αλλά το συνολικό αποτέλεσμα είναι πολύ διαφορετικό. Το Ibiza είναι ένα εκατοστό πιο μακρύ σε μήκος από το Polo και αυτή η διαφορά έχει φέρει καλύτερους χώρους ακόμα και για τις αποσκευές: από 355 έως 1.165 λίτρα για το SEAT, ενώ το VW προσφέρει 351 έως 1.125 λίτρα αντίστοιχα. Το Polo προσφέρει λίγο καλύτερους χώρους για τα κεφάλια των επιβατών, ειδικά των πίσω, εκεί που το Ibiza με τη χαμηλότερη γραμμή της οροφής αποδεικνύεται λίγο πιο άβολο για τα μεγάλα αναστήματα. Η αλήθεια βέβαια είναι πως με τα 5θυρα αμαξώματα και τα δύο μοντέλα είναι πολύ πρακτικά και φιλόξενα για τους επιβάτες. Αμφότερα τα αυτοκίνητα του συγκριτικού, εφοδιάζονται με τον τρικύλινδρο χιλιάρη βενζινοκινητήρα που αποδίδει 115 ίππους. Και στις δύο περιπτώσεις, είναι αξιοπρόσεκτη η μόνωση που κρατάει μακριά από την καμπίνα το θόρυβο του κινητήρα, ο οποίος αποκαλύπτεται πως είναι τρικύλινδρος μόνο στις υψηλές στροφές λειτουργίας παράγοντας το χαρακτηριστικό ήχο των κινητήρων του είδους. Σε αυτές τις συνθήκες, αυξάνει και η κατανάλωση. Το Ibiza «έγραψε» 6 λίτρα μέση κατανάλωση για ένα κύκλο 155 χιλιομέτρων που κάναμε στη διάρκεια της δοκιμής- αυτό είναι 1,3 λίτρα παραπάνω από την εργοστασιακή μέτρηση. Στην οδήγηση και τα δύο αυτοκίνητα είναι πολύ καλά ρυθμισμένα και ξεχωρίζουν στην μικρή κατηγορία. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ευαίσθητο, ενώ στις στροφές υπό πίεση, οι κλίσεις είναι περιορισμένες. Και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, μια και δεν συνεπάγεται κουραστικά σκληρή ανάρτηση. Είναι και στις δύο περιπτώσεις σφιχτή η ανάρτηση αλλά επιτυγχάνεται ο συνδυασμός του ιδανικού ελέγχου του αμαξώματος με το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες. Είτε είσαι στην πόλη, είτε στον ανοιχτό δρόμο και τα δύο αυτοκίνητα είναι απολαυστικά, έως και διασκεδαστικά. Κι αν αναρωτιέται κανείς, που είναι οι διαφορές, αρκεί να δει από κοντά το νέο Polo. Με το επαναστατικό και πρωτοεμφανιζόμενο για τη μικρή κατηγορία ψηφιακό πίνακα οργάνων, που χρεώνεται επιπλέον αλλά δίνει άλλον αέρα στο μικρό VW. To SEAT είναι φθηνότερο και το δείχνει αλλά έχει ένα πολύ καλό πακέτο βασικού εξοπλισμού, που στην πράξη αποδεικνύεται πως δεν έχει τίποτα ουσιαστικό να ζηλέψει. Εντάξει, εκτός ίσως από το ψηφιακό πίνακα των οργάνων που είπαμε: μόνο το Polo τον διαθέτει στην κατηγορία.
Volkswagen Polo Αμάξωμα
Με μήκος 4.05 μέτρα και χώρο αποσκευών λίγο μικρότερο από του Ibiza, από 351 έως 1.125 λίτρα. Υπερέχει στην πρόσβαση των πίσω επιβατών αλλά και το διαθέσιμο ύψος για τα κεφάλια τους.
Επιδόσεις
Σε 9.5 δευτερόλεπτα πιάνει τα 100 χλμ./ώρα και η τελική του είναι 200 χλμ./ώρα. Η μέγιστη τιμή της ροπής είναι 200 Nm.
Οδήγηση
Μπορείς να γίνεις επιθετικός με το γκάζι, σε υποστηρίζει το σύνολο αλλά έχει και πολύ καλή ποιότητα κύλισης για να απολαύσεις την ήσυχη καμπίνα.
Συνδεσιμότητα
Ακριβή επιλογή αυτή με τη μεγάλη οθόνη αφής, ενώ έξτρα κόστος έχει και ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων. Αυτά είναι όμως που το κάνουν να ξεχωρίζει στην κατηγορία.
Περιβάλλον
Σύμφωνα με τη VW, τα 4.6 λίτρα είναι η μέση κατανάλωση του μοντέλου. Στην πραγματικότητα είναι λίγο πιο υψηλή. Όπως και στο Ibiza, ο χιλιάρης TSI δεν έχει φίλτρο σωματιδίων.
`Aνεση
Η ηχομόνωση και τα καθίσματα είναι εξαιρετικά για τα δεδομένα της κατηγορίας. Της ίδιας φιλοσοφίας είναι και τα μαλακά πλαστικά στην καμπίνα.
SEAT Ibiza Αμάξωμα
Στα 4,06 μέτρα το μήκος του, με τεράστιο χώρο αποσκευών από 355 έως 1.165 λίτρα. Η είσοδος των πίσω επιβατών, είναι λίγο πιο δύσκολη από ότι στο Polo.
Επιδόσεις
Λίγο πιο γρήγορο για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, που ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 9,3 δευτερόλεπτα αλλά και με λίγο μικρότερη τελική ταχύτητα σε σχέση με το Polo.
Οδήγηση
Είναι σαφώς πιο σφιχτό σε ανάρτηση από το Polo και έτσι κρίνεται λίγο πιο sport.
Συνδεσιμότητα
Το κόστος για να εφοδιαστεί το Ibiza με σύστημα πλοήγησης και χάρτες της Ευρώπης σε κάρτα SD, είναι πιο λογικό. Δεν υπάρχει ούτε στα έξτρα όμως η επιλογή του ψηφιακού πίνακα των οργάνων.
Περιβάλλον
Στην κατανάλωση, μετά τον κύκλο των 155 χιλιομέτρων που κάναμε στη δοκιμή,εμφανίστηκε 28% απόκλιση από την εργοστασιακή μέτρηση: 6,0 λίτρα είδαμε εμείς, 4,7 λέει μέση κατανάλωση η SEAT.
`Aνεση
Ανετα είναι τα καθίσματα και γενικότερα η φιλοξενία των επιβατών. Η ηχομόνωση από το χώρο του κινητήρα είναι πολύ καλή. Οι 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, περιορίζουν λίγο την άνεση από την ανάρτηση.
Κόστη: 6 χιλιάρικα ακριβότερο το Polo από το Ibiza;
Στην Ελλάδα οι τιμές συγκριτικά είναι: SEAT Ibiza: Από 13.550 ευρώ VW Polo: Στη Γερμανία η έκδοση Beats έχει 24.175 ευρώ, οπότε η αντίστοιχη με το SEAT αρχική έκδοση θα κοστίζει περί τις 21.000 ευρώ. Ελπίζουμε βέβαια στην Ελλάδα να έρθει κάτω από τις 20.000 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
SEAT Ibiza 1.0 TSI FR
VW Polo 1.0 TSI BMT Beats
Κινητήρας
3-κύλινδρος, turbo, τοποθ. εμπρός
3-κύλινδρος, turbo, τοποθ. εμπρός
Κυβισμός
999 κ.εκ.
999 κ.εκ.
Ισχύς
85 kW (115 hp) στις 5000 σ.α.λ.
85 kW (115 hp) στις 5000 σ.α.λ.
Ροπή
200 Nm στις 2000 σ.α.λ.
200 Nm στις 2000 σ.α.λ.
Κίνηση
Εμπρός/ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο
Εμπρός/ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο
ΜxΠxΥ
4.059x1.780x1.440 χιλ.
4.053x1.751x1.446 χιλ.
Χώρος αποσκευών
355-1.165 λίτρα
351-1.125 λίτρα
Τελική ταχύτητα
195 χλμ./ώρα
200 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα
9,3 δλ.
9,5 δλ.
Κατανάλωση
4,7 λτ./100 χλμ.
4,6 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2
108 γρ./χλμ.
105 γρ./χλμ.
Τιμή
Από 13.550 ευρώ
Στη Γερμανία η έκδοση Beats έχει 24.175 ευρώ, οπότε η αντίστοιχη με το SEAT αρχική έκδοση θα κοστίζει περί τις 21.000 ευρώ.
Κανενα απο τα δυο.. Σε αυτη την κατηγορία μόνο Citroen C3 γιατί είναι άνετο, ξεκούραστο, ξεχωριστό, μοναδικό, με πολλές δυνατότητες διαμόρφωσεις και πλούσιο εξοπλισμό
Συναναγνώστες, 21.000 χιλιάδες για το polo; Είμαστε σοβαροί, εγώ αγόρασα crossover diesel με full εξοπλισμό κάμερα κλπ κλπ και μου κόστισε 22.000.
Και μιλάμε για φθηνά μοντέλα των αντίστοιχων εταιρειών ούτε leon είναι ούτε golf. Τουλάχιστον η seat σου λέει ένα φθηνό αυτοκίνητο...και όσο και όπως ..πηγαίνει αλλά το polo 21.000 δεν..τα αξίζει!
21 χιλ. για mini αυτοκίνητο, ούτε με τούμπες. Να χέσω κ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Όποιος πληρώνει ψηφιακό καντράν στην κατηγορία μάλλον βλαμμένος ειναι. Το seat τίμιο κ θα το έπαιρνα εαν (ποτέ) κοιτούσα να αγοράσω αυτοκίνητο της κατηγορίας. Με νέο κ ελαφρύ πλαίσιο δεν του λείπει τίποτα, εάν εξαιρέσουμε την ποιότητα κατασκευής που για την κατηγορία δεν ειναι κ το πρώτο ζητούμενο. Κακά τα ψέματα, τεσσερα στοιχεία προσδιορίζουν την κατηγορία : επιδόσεις, εμφάνιση, κατανάλωση κ κυρίως τιμή. Ούτε το επίπεδο εξοπλισμού, ούτε η ποιότητα κατασκευής που ειναι ούτως ή άλλως χαμηλά, ούτε καν η αξιοπιστία αφού όλα πλέον ειναι turbo...
Το απολυτο value for money της κατηγοριας το ibiza!To νεο polo οπως και το fiesta πολυ καλα αλλα πανακριβα (το fiesta στην εκδοση με τα 125hp ειναι λιγο πιο αργο απο το ibiza καιει λιγο παραπανω και εχει πολυ μικροτερο χωρο αποσκευων και κοστιζει κοντα 17.000€)Απο τις ολοκληρωμενες προτασεις της κατηγοριας και το ανανεωμενο I20 1.0 120hp.Σιγουρα ενα μεγαλο συγκριτικο με νεο ibiza,polo,fiesta,corsa,clio,c3,i20 θα ειχε τρομερο ενδιαφερον διοτι η κατηγορια ειναι στα καλυτερα της με μεγαλο πλεον πελατολογιο.
Fiesta νομίζω καλύτερο value for Money. Πάρα πολύ καλό είναι και το Micra αλλά ο εισαγωγέας της Nissan μάλλον δεν έχει πάρει χαμπάρι ότι ο ανταγωνισμός είναι πολύ δυνατός και πουλάει σε εξωφρενικές τιμές...
21 για το Ίμπιζα και 25 για το χιλιάρι το polo?Καλά είναι, μόνο μη σπρώχνεστε μη πέσει κανείς κάτω και θαχουμε ..κι άλλα
Υ.Γ Σβήστε γρήγορα την είδηση μη τη δει ο ... Σαρακάκης και δε θα μπορούμε να αγοράσουμε ούτε...παπί
Πιο ομορφο το Σεατ τελικά, αλλά θα αγόραζα το Πόλο γιατι ακόμα κουβαλάω την εικόνα του καγκουρα με το λαχανί Ιμπιζάκι στα '90ζ-00ζ και λιγο πιο μετά το φακλανο-Λεον με τις μπούκες.
Αν και το πορηγούμενο Πολο, άκρως πιο ισορροπημένο
Κανενα απο τα δυο.. Σε αυτη την κατηγορία μόνο Citroen C3 γιατί είναι άνετο, ξεκούραστο, ξεχωριστό, μοναδικό, με πολλές δυνατότητες διαμόρφωσεις και πλούσιο εξοπλισμό
Συναναγνώστες, 21.000 χιλιάδες για το polo; Είμαστε σοβαροί, εγώ αγόρασα crossover diesel με full εξοπλισμό κάμερα κλπ κλπ και μου κόστισε 22.000. Και μιλάμε για φθηνά μοντέλα των αντίστοιχων εταιρειών ούτε leon είναι ούτε golf. Τουλάχιστον η seat σου λέει ένα φθηνό αυτοκίνητο...και όσο και όπως ..πηγαίνει αλλά το polo 21.000 δεν..τα αξίζει!
21 χιλ. για mini αυτοκίνητο, ούτε με τούμπες. Να χέσω κ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Όποιος πληρώνει ψηφιακό καντράν στην κατηγορία μάλλον βλαμμένος ειναι. Το seat τίμιο κ θα το έπαιρνα εαν (ποτέ) κοιτούσα να αγοράσω αυτοκίνητο της κατηγορίας. Με νέο κ ελαφρύ πλαίσιο δεν του λείπει τίποτα, εάν εξαιρέσουμε την ποιότητα κατασκευής που για την κατηγορία δεν ειναι κ το πρώτο ζητούμενο. Κακά τα ψέματα, τεσσερα στοιχεία προσδιορίζουν την κατηγορία : επιδόσεις, εμφάνιση, κατανάλωση κ κυρίως τιμή. Ούτε το επίπεδο εξοπλισμού, ούτε η ποιότητα κατασκευής που ειναι ούτως ή άλλως χαμηλά, ούτε καν η αξιοπιστία αφού όλα πλέον ειναι turbo...
Το απολυτο value for money της κατηγοριας το ibiza!To νεο polo οπως και το fiesta πολυ καλα αλλα πανακριβα (το fiesta στην εκδοση με τα 125hp ειναι λιγο πιο αργο απο το ibiza καιει λιγο παραπανω και εχει πολυ μικροτερο χωρο αποσκευων και κοστιζει κοντα 17.000€)Απο τις ολοκληρωμενες προτασεις της κατηγοριας και το ανανεωμενο I20 1.0 120hp.Σιγουρα ενα μεγαλο συγκριτικο με νεο ibiza,polo,fiesta,corsa,clio,c3,i20 θα ειχε τρομερο ενδιαφερον διοτι η κατηγορια ειναι στα καλυτερα της με μεγαλο πλεον πελατολογιο.
Fiesta νομίζω καλύτερο value for Money. Πάρα πολύ καλό είναι και το Micra αλλά ο εισαγωγέας της Nissan μάλλον δεν έχει πάρει χαμπάρι ότι ο ανταγωνισμός είναι πολύ δυνατός και πουλάει σε εξωφρενικές τιμές...
21 για το Ίμπιζα και 25 για το χιλιάρι το polo?Καλά είναι, μόνο μη σπρώχνεστε μη πέσει κανείς κάτω και θαχουμε ..κι άλλα Υ.Γ Σβήστε γρήγορα την είδηση μη τη δει ο ... Σαρακάκης και δε θα μπορούμε να αγοράσουμε ούτε...παπί
Πιο ομορφο το Σεατ τελικά, αλλά θα αγόραζα το Πόλο γιατι ακόμα κουβαλάω την εικόνα του καγκουρα με το λαχανί Ιμπιζάκι στα '90ζ-00ζ και λιγο πιο μετά το φακλανο-Λεον με τις μπούκες. Αν και το πορηγούμενο Πολο, άκρως πιο ισορροπημένο