Κινητήρες: Διπλάσια αυτονομία έχει το Opel Grandland, «τίμιο» range για ηλεκτρικό & 153 παραπάνω άλογα έχει το Skoda Enyaq
Το Skoda Enyaq, όπως και κάθε ηλεκτρικό, υπερτερεί σε επιδόσεις έναντι εντός συμβατικού μοντέλου. Η άμεσα διαθέσιμη ροπή του, με την πρώτη γκαζιά (545 Nm) εξασφαλίζει άμεσο... τίναγμα, και καλύτερες επιταχύνσεις.
Και φτάνουμε στην ερώτηση του ενός εκατομμυρίου: Μπορεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο να κερδίσει ένα diesel; Θα βάλουμε τα δεδομένα κάτω και ο καθένας μπορεί να αποφασίσει, τι μπορεί να το βολέψει περισσότερο.
Πέραν του ρεζερβουάρ (53 λτ.), ο 1.500άρης BlueHDi των 130 ίππων είναι εξαιρετικά «φειδωλός», τουλάχιστον σύμφωνα με όσα αναφέρει η Opel (5,1 λτ./100 χλμ. η μέση εργοστασιακή κατανάλωση).
Όπως είπαμε νωρίτερα, το πετρελαιοκίνητο Opel Grandland έχει νο1 ατού την μεγάλη αυτονομία. Πέραν του ρεζερβουάρ (53 λτ.), ο 1.500άρης BlueHDi των 130 ίππων είναι εξαιρετικά «φειδωλός», τουλάχιστον σύμφωνα με όσα αναφέρει η Opel (5,1 λτ./100 χλμ. η μέση εργοστασιακή κατανάλωση). Και ο συνδυασμός αυτός δίνει θεωρητική αυτονομία πάνω από 1.000 χλμ.. Φυσικά, μιλάμε για μηχανικό σύνολο που επενδύει στην οικονομία καυσίμου (8-9 ευρώ ανά 100 χλμ. με τιμή πετρελαίου 1,7¤/λτ.), με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 να εξυπηρετεί στην ευκολία στις εντός πόλης μετακινήσεις, με τα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα.
Αν μιλήσουμε καθαρά με αριθμούς, το Skoda Enyaq iV 85 (των 286 ίππων) λίγο παραπάνω από την μισή αυτονομία (566 χλμ. range «λέει» η Skoda). Βέβαια, αυτό το 566 χλμ. έχει σημασία ως προς πού γίνεται η οδήγηση. Διότι εντός πόλης το αμάξι κάνει ανάκτηση, δηλαδή φορτίζει την μπαταρία και πάει περισσότερα χλμ., ενώ σε ένα ταξίδι με πιο ψηλές ταχύτητες η μπαταρία αδειάζει πιο γρήγορα. Μία μπαταρία που έχει συνολική χωρητικότητα 82 κιλοβατώρων, ίδια δηλαδή με το προηγούμενο Enyaq iV, αλλά παρουσιάζει βελτιστοποιημένη απόδοση και πιο προηγμένη διαχείριση θερμότητας. Ενδεικτικά να πούμε ότι το προηγούμενο Skoda Enyaq iV 80, στο Mega Test αυτονομίας με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα «έκαψε» το 82% της μπαταρίας του για 320 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο.
Και πόσο κοστίζουν κάθε 100 χλμ. οδήγησης με το Skoda Enyaq; Η αλήθεια είναι πως αναλόγως του παρόχου και του χρώματος τιμολογίου, η κιλοβατώρα έχει διαφορετική τιμή (διαβάστε περισσότερα για τις τιμές του Μαρτίου ΕΔΩ). Αντιθέτως, σταθερή είναι η τιμή φόρτισης σε έναν ταχυφορτιστή 135 kW (0-80% μπαταρίας σε 25 λεπτά). Εκεί, με μέση κατανάλωση 15,3 kWh/100 χλμ. και τιμή κιλοβατώρας 0,64 λεπτά του ευρώ, για κάθε 100 χλμ. οδήγησης θα πληρώσεις 9-10 ευρώ.
Τέλος, να πούμε δύο λόγια και για τις επιδόσεις. Το Skoda Enyaq, όπως και κάθε ηλεκτρικό, υπερτερεί σε επιδόσεις έναντι εντός συμβατικού μοντέλου. Η άμεσα διαθέσιμη ροπή του, με την πρώτη γκαζιά (545 Nm) εξασφαλίζει άμεσο... τίναγμα, και καλύτερες επιταχύνσεις, από στάση και σε ενδιάμεσες ρεπρίζ. Για παράδειγμα, το Skoda Enyaq με τα +153 άλογα θέλει σχεδόν 5 δλ. λιγότερα για το 0-100 χλμ./ώρα, συγκριτικά με το αυτόματο πετρελαιοκίνητο Opel Grandland.
Σελίδα 1 | Diesel Opel Grandland με 130 PS ή ηλεκτρικό Skoda Enyaq με διπλά άλογα; |
Σελίδα 2 | Εσωτερικό & Χώροι: «Φωνάζει» η ποιότητα κατασκευής του Enyaq, super ψηφιακό με Pure Panel ταμπλό το Grandland |
Σελίδα 3 | Κινητήρες: Διπλάσια αυτονομία έχει το Opel Grandland, «τίμιο» range για ηλεκτρικό & 153 παραπάνω άλογα έχει το Skoda Enyaq |
Σελίδα 4 | Η γνώμη μας, μετρήσεις, τιμές & τεχνικά χαρακτηριστικά |