Όπως όλα τα στοιχεία δείχνουν η βενζίνη έχει πιο λαμπρό μέλλον από το diesel.
Βενζίνη: Το diesel του μέλλοντος
8.118 Επισκέψεις στο άρθρο (27/9/2016)
Με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πριν 5 χρόνια, όλοι μας τρέξαμε να αγοράσουμε diesel. Είτε καινούρια, είτε μεταχειρισμένα. Diesel να `ναι και ότι να `ναι… Όμως τα δεδομένα άλλαξαν και είναι υπέρ της βενζίνης πλέον!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
το 2014, έκτοτε όμως παρουσιάζουν πτωτική πορεία
Μέσα σε αυτήν την 5ετία όμως, ενώ το diesel έγινε ο απόλυτος πρωταγωνιστής στην Ελλάδα, στην Ευρώπη τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Η Ευρωπαϊκή Ένωση βάζει στον κρόταφο των κατασκευαστών το πιστόλι και τους αναγκάζει να ρίξουν τους -καρκινογόνους- ρύπους NOx σε επίπεδα που είναι άπιαστα! Οι κατασκευαστές, όμως δεν έχουν ούτε το χρόνο -τα νέα όρια θα ανακοινωθούν τον Απρίλιο του 2017- ούτε το χρήμα, για να το επιτύχουν, μιας και έχουν ήδη επιδοθεί στην εξέλιξη νέων, χαμηλού κυβισμού βενζινοκινητήρων, ή σε εναλλακτικές μορφές κίνησης.
Διαβάστε εδώ: 10 βενζινοκινητήρες καλύτεροι από diesel
Απόδειξη την εξέλιξης των σύγχρονων βενζινοκινητήρων από τη μεριά των κατασκευαστών, είναι τόσο ότι η μέση κατανάλωση στην πράξη έχει πέσει σημαντικά (ένας mainstream βενζινοκινητήρας πριν 6 χρόνια έκαιγε 9-10 λτ./100 χλμ., σήμερα η κατανάλωση ενός αντίστοιχου είναι στην πράξη 6 λτ./100 χλμ.), όσο και το γεγονός, ότι στον αυτοκινητόδρομο, πλέον υπάρχουν βενζινοκινητήρες που καίνε σαν diesel.
Διαβάστε εδώ: Οι πραγματικές καταναλώσεις για 32 best seller μοντέλα
Αλλωστε, στο παρακάτω διάγραμμα κατανάλωσης του Peugeot 308, φαίνεται πως η διαφορά στην κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο σύμφωνα με της μετρήσεις του AutoΤρίτη είναι περίπου ένα λίτρο/100 χλμ. μεταξύ της έκδοσης βενζίνης και diesel. Βέβαια, οφείλουμε να σημειώσουμε πως πάνω από αυτήν την ταχύτητα η ψαλίδα μεταξύ βενζίνης και diesel μεγαλώνει και το δεύτερο είναι πιο οικονομικό.
Το ΟΧΙ της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Μέχρι πρότινος, οι κατασκευαστές είχαν την ελπίδα πως η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ήταν λίγο πιο ελαστική, αν όχι με τα όρια, με τον τρόπο υπολογισμού της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Ενώ δηλαδή έως τώρα τα νούμερα έβγαιναν ύστερα από μετρήσεις στο εργαστήριο, από το 2017 η μέτρηση θα γίνεται στο δρόμο, με φορητές συσκευές και όχι στον πάγκο ενός εργαστηρίου.
Απεναντίας όμως, στις 5 Σεπτεμβρίου η Ειδική Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κα. Vera Jourova ήρθε σε επαφή με τις Γ.Γ. Προστασίας των Καταναλωτών σε 20 ευρωπαϊκές χώρες προαναγγέλλοντας σκληρά πρόστιμα για τις εταιρείες που θα πιάνονται να ρυπαίνουν.
Με λίγα λόγια δηλαδή, η E.E. τα έχει βάλει για τα καλά με τους diesel κινητήρες και το καρκινογόνο NOx. Ευτυχώς όμως, οι κάτοχοι μέχρι και σήμερα δεν έχουν να φοβούνται κάτι, αφού δεν επηρεάζονται κάπου. Για το μέλλον όμως τίποτα δεν είναι σίγουρο.
Η αντίδραση των κατασκευαστών
Οι κατασκευαστές έχουν λάβει το μήνυμα πως η Ε.Ε. δεν… «αστειεύεται» με τους ρύπους με αποτέλεσμα να επαναπροσαρμόζουν την στρατηγική τους. Η Renault για παράδειγμα ανακοίνωσε πρόσφατα πως με τα νέα δεδομένα εγκαταλείπει την εξέλιξη των diesel για τα καθημερινά αυτοκίνητα (μικρά-μικρομεσαία) και πως μετά το 2020 θα έχει diesel κινητήρες μόνο στα πολύ ακριβά και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (διαβάστε εδώ τη σχετική είδηση). Η Toyota επενδύει στα υβριδικά, η VW βάζει και τα ηλεκτρικά στο παιχνίδι, ενώ από όλους υπάρχει κινητικότητα σε αντίθετη κατεύθυνση από το diesel.
Θα επιμείνουμε στο diesel ή θα στραφούμε στη βενζίνη για να… κοιμόμαστε ήσυχοι;
Τέλος, σε όλα τα παραπάνω τα οποία δείχνουν πως οι κατασκευαστές από τη μεριά τους απομακρύνονται από το diesel, προσθέστε ότι η τιμή του πετρελαίου κίνησης πιθανόν να ανέβει (διαβάστε εδώ τις σχετικές δηλώσεις του Υπ. Περιβάλλοντος Π. Σκουρλέτη), αλλά το γεγονός ότι σε κάποιες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες θα απαγορευτεί η κίνηση των diesel από το κέντρο (διαβάστε τη σχετική είδηση)
Το ερώτημα λοιπόν μετά από όλα τα παραπάνω είναι εύκολο. Θα επιμείνουμε στο diesel ή θα στραφούμε στη βενζίνη για να… κοιμόμαστε ήσυχοι;
Έχετε φίλους που δεν το πήρανε είδηση ακόμα και εξακολουθούν να ψάχνουν για ένα dieselάκι; |
Διαβάστε επίσης:
- Τα diesel είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης κατά 2 με 3 χιλιάδες ευρώ
- Το πρόβλημα των diesel είναι τα NOx
Χωρίς να έχω ντιζελ δεν πιστεύω λέξη περι κατάργησης των ντιζελ...και σαχλαμάρες περί καρκινογόνων καυσαερίων λες κι όλα τάλλα είναι υγεία...τακτικες των εταιρειών είναι αυτές γιατι οταν σου βγαλει ενας ντιζελ 800 χιλιαδες χιλ. πότε θα πουλήσουν αυτές οι εταιρείες τα βενζινοκίνητα τους,δεν είναι καλύτερα να βγάζουμε χιλιάρια και με 200 άλογα να τα πετάς μόλις λήγει ή εγγύηση και να πας για καινούργιο;Εδώ οι κολοσσοί αυτοκινήτων ρίχνουν κυβερνήσεις και δεν μπορούν να θεσπίσουν όρια καυσαερίων;Μα τι λέτε αφού οι ...ίδιοι υπάλληλοι των εταιρειών θεσπίζουν τα όρια καυσαερίων... ευχαριστώ γυαλιά φοράω ..ήδη
Η Toyota και άλλες ιαπωνικές μάρκες καλως έχουν στραφεί στα υβριδικά.... αλλά η ενδεχόμενη αλλαγή μπαταρίας θα κοστίζει ακριβά. και στην ουσία συμφέρουν σε διαδρομές εντός πόλης ... Ηλεκτρικά της vw ... μικρή αυτοναυτονομία αλλά και πως μπορεί να περπατήσει στην Ελλάδα που ο καθένας παρκάρει το αμάξι του στο δρόμο... (που θα το φορτίζει) . Βενζίνη με μικρούς κινητήρες και τούρμπο.... δε ξέρω τι θα χαλάσει πρώτο... ξέρετε προφανώς πόσο πάει μια αλλαγή τουρμπινας .... Προσωπικά Η λύση είναι το lpg ή cng.... ( με οτι προβληματα συνεπαγονται αυτά) Αλλά ποιος θα βάλει μυαλό σε Ελλάδα κ Ευρώπη που συνεχίζουν να βλέπουν αυτές τις λύσεις σαν πατέντα....
ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ Η ΤΟΥΟΤΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΙΑΣΕΙ ΤΑ ΟΡΙΑ, ΠΟΥ ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ ΘΑ ΜΠΟΥΝ. ΝΑ ΔΩ ΠΟΥ ΘΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΡΥΦΤΟΥΝ ΟΛΟΙ !! Κ ΚΑΤΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ, ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΞΕΡΕΤΕ ΟΛΑ !!! ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΤΟΥΣ ΑΡ. ΤΟΥ ΤΖΟΚΕΡ ΠΕΙΤΕ Κ ΣΕ ΜΑΣ ΤΙΠΟΤΑ !!
Μπράβο ρε μάγκες για τον τίτλο! Μπας και σταματήσει αυτή η υστερία με το ντήζελ.
γ Προσπαθώ να καταλάβω τι έπιασε ξαφνικά το auto triti και τελευταία κάνει πόλεμο στα diesel , την στιγμή που ήταν υπέρμαχος αυτών κάποιους μήνες πριν ! Απογοητεύομαι και σας αφαιρώ από την news list μου... :(