Σε μία εκτός δρόμου διαδρομή το Tiguan αποδεικνύεται εξαιρετικό με έμφαση στην ποιότητα κύλισης και την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας.
Το Volkswagen Tiguan Allspace έχει λόγω διαστάσεων ένα handicap ως προς την ευελιξία και την ευκολία εντός πόλης. Ο κύκλος στροφής δεν είναι αμελητέος (12 μέτρα), με την κάμερα όπισθεν να εξυπηρετεί σημαντικά. Συν τοις άλλοις, η ανάρτησή του μοιάζει ελαφρώς σκληρή, τουλάχιστον πάνω από τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Από εκεί και πέρα, μιλάμε για ένα μοντέλο με πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, το οποίο δείχνει περισσότερες από τις αρετές του εκτός πόλης. Σε ένα ταξίδι και σε μία εκτός δρόμου βόλτα. Με παρέα...
Αρχικά, είναι εντυπωσιακά αθόρυβο σε υψηλές ταχύτητες. Το ντεσιμπελόμετρό μας κατέγραψε μόλις 68 dB στα 120 χλμ./ώρα, με την καμπίνα αρκετά αποκομμένη από κάθε εξωτερικό αεροδυναμικό θόρυβο. Σε τέτοιες συνθήκες είναι που ξεχωρίζει οδηγικά το VW Tiguan, κινούμενο σταθερά και ευθύβολα. Εκτός δρόμου, τώρα, είναι οι πολύ καλές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής που βοηθούν, αλλά η 4κίνηση 4MOTION είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Σε σαθρά εδάφη, σε πάγο ή σε ανώμαλες επιφάνειες, το συγκεκριμένο σύστημα φροντίζει να κατανέμει την ισχύ του κινητήρα και στους 4 τροχούς, ελαχιστοποιώντας το σπινιάρισμα. Μάλιστα, υπάρχουν 3 διαφορετικά ηλεκτρονικά προφίλ:
Χιόνι
Off-road auto
Off-road expert με ακόμη περισσότερες ρυθμίσεις
Το ιδιαίτερο οδηγικό πακέτο του VW Tiguan Allspace ολοκληρώνει η υψηλή δυνατότητα μεταφοράς. Αναγκαίος για τέτοιες περιστάσεις είναι ο προαιρετικός κοτσαδόρος (750 ευρώ). που αποθηκεύεται, χωρίς να φαίνεται, κάτω από το πίσω μέρος του οχήματος και, όταν χρειαστεί, διπλώνει προς τα κάτω ημιαυτόματα, με το πάτημα ενός κουμπιού. Σε αυτόν «δένεις» ένα ρυμουλκούμενο τροχόσπιτο, μία βάρκα ή ένα τρέιλερ μεταφοράς αλόγων, ακόμη κι αν το βάρος του είναι στους 2,5 τόνους. Επιλέγοντας, τέλος, το προαιρετικό και σύστημα trailer assist (270 ευρώ) η οδήγηση trailer με όπισθεν γίνεται ακόμη πιο εύκολη, με το Tiguan Allspace να κινείται... μόνο του (εφόσον έχει ενεργοποιηθεί ο διακόπτης στάθμευσης και έχει εισαχθεί η επιθυμητή κατεύθυνση πορείας του ρυμουλκούμενου).