Το σημαντικότερο νέο στοιχείο του 500Χ, όπως αναφέραμε είναι ο νέος τούρμπο τρικύλινδρος κινητήρας αλουμινίου 999 κ.εκ., με βάρος μόλις 93 κιλά, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους με 190 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ..
Στην πράξη ο κινητήρας έχει πολύ καλή ελαστικότητα από χαμηλά και είναι αρκετά εύρωστος στις μεσαίες στροφές, κάτι που επιβεβαιώνεται από τις ρεπρίζ του, όπου χρειάστηκε 8,3 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα με τέταρτη σχέση και 11,9 δλ. για το 80-120 με πέμπτη αντίστοιχα, νούμερα που το κατατάσσουν άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.
Μάλιστα συγκριτικά με τον 1,4 MultiAir 2 που αντικαθιστά δεν έχει μεγάλες διαφορές σε ρεπρίζ και το 0-100 χλμ./ώρα, παρά τα 20 λιγότερα άλογα και τα 40 Nm ροπής, κάτι που εν πολλοίς οφείλεται και στο κοντό κιβώτιο 6 σχέσεων, με την πολύ θετική αίσθηση που αφήνει ο επιλογέας του. Βέβαια από την άλλη το κοντό κιβώτιο δημιουργεί περισσότερες απαιτήσεις σε καύσιμο, με τη μέση κατανάλωση να βρίσκεται στα 7,8 λτ,/100 χλμ.
Τέλος καλή δουλειά έχει γίνει και στην ηχομόνωση της καμπίνας, καθώς η τρικύλινδρη φύση του κινητήρα θα γίνει αντιληπτή –αλλά όχι ενοχλητική- μόνο σε υψηλές στροφές.