Το ανανεωμένο Arona έφθασε με φρεσκαρισμένη αισθητική, τις τελευταίες τεχνολογίες του ομίλου και αναβαθμισμένο εσωτερικό, διατηρώντας το σπιρτόζο του ταπεραμέντο, ειδικά στην έκδοση των 110 ίππων που δοκιμάζουμε εδώ.
Το Arona facelift έγινε πιο κυριλέ & hi-tech στην καμπίνα
Το Arona μετά από μία τετραετία στις ευρωπαϊκές αγορές και όντας στο μέσο της εμπορικής του καριέρας δέχτηκε την απαραίτητη και καθιερωμένη ανανέωση από τη SEAT, με σκοπό να συμβαδίσει με τις σύγχρονες ανάγκες των αγοραστών της κατηγορίας. Μια αναβάθμιση που εστιάστηκε κυρίως στο τεχνολογικό υπόβαθρο και την ποιοτική αναβάθμιση, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητά του απέναντι στα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας.
Πιο μοντέρνο αισθητικά
Φυσικά οι αλλαγές επεκτάθηκαν και στη σχεδίαση του ισπανικού SUV, το οποίο διατηρώντας τις compact διαστάσεις του (μήκος 4,14 μ.), φρεσκάρισε κατά κύριο λόγο το μπροστινό τμήμα του, δείχνοντας πιο μοντέρνο και στιλάτο, διατηρώντας το νεανικό του χαρακτήρα.
Πιο μοντέρνο αισθητικά και με περισσότερο δυναμισμό το Arona μετά το facelift.
Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στα κυκλικά φώτα ομίχλης κάτω από τους κύριους προβολείς, ενώ ο ανασχεδιασμένος πρόβολος με την πιο πλατιά μάσκα και τον διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, προσδίδει περισσότερο δυναμισμό. Κλείνοντας με τις αλλαγές, πλέον στο πίσω μέρος το κέντρο της πόρτας κοσμεί η επιγραφή «Arona» για την οποία χρησιμοποιήθηκε καλλιτεχνική γραμματοσειρά, ενώ στην έκδοση X-Perience είναι πιο έντονος ο off road χαρακτήρας του.
Η σημαντικότερη αλλαγή της καμπίνας αφορά στην προσθήκη μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό, αναβαθμίζοντας το συνολικό ποιοτικό επίπεδο.
Με μαλακό ταμπλό & αναβαθμισμένο infotainment
Οι εντυπωσιακότερες αλλαγές βρίσκονται ωστόσο στην καμπίνα του Arona, η οποία έχει αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς. Σημαντικότερο νέο στοιχείο είναι πως το πάνω μέρος του ταμπλό πλέον καλύπτεται από μαλακό υλικό, με το νέο εργονομικό τιμόνι, τις νέες επενδύσεις και τους επανασχεδιασμένους αεραγωγούς να συμπληρώνουν την εικόνα.
Αναβαθμισμένο είναι και το τεχνολογικό υπόβαθρο της καμπίνας, όπου ξεχωρίζει η νέα οθόνη των 8,25 ιντσών, με πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης.
Αναβαθμισμένο είναι και το τεχνολογικό υπόβαθρο της καμπίνας, όπου ξεχωρίζει η νέα οθόνη των 8,25 ιντσών, η οποία ενσωματώνει το ασύρματο σύστημα συνδεσιμότητας Full Link και δυνατότητες φωνητικού χειρισμού. Χωραταξικές αλλαγές δεν υπάρχουν, με το Arona να μπορεί να φιλοξενήσει έως και 5 ενήλικες και το χώρο αποσκευών να διαμορφώνεται στα 400 λτ..
Ο 1.000άρης TSΙ τραβάει καλά μετά τις 1.800 σ.α.λ. και διατηρεί τη ζωντάνια του μέχρι αρκετά ψηλά στο στροφόμετρο, αποκαλύπτοντας ωστόσο ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του, όχι όμως σε ενοχλητικό βαθμό.
Η έκδοση με τα 110 άλογα του βενζινοκίνητου SEAT Arona 1,0 TSI προσδίδει στον ευχάριστο και νεανικό χαρακτήρα του Arona μπρίο και αναδεικνύει τις οδηγικές του αρετές. Οι 110 ίπποι απόδοσης με τα 200 Nm ροπής, σε συνάρτηση με το χαμηλό βάρος του μοντέλου, χαρίζουν επιδόσεις άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.
Ο 1.000άρης TSΙ τραβάει καλά μετά τις 1.800 σ.α.λ. και διατηρεί τη ζωντάνια του μέχρι αρκετά ψηλά στο στροφόμετρο, αποκαλύπτοντας ωστόσο ηχητικά την τρικύλινδρη φύση του, όχι όμως σε ενοχλητικό βαθμό. Μας άρεσε και η συνεργασία με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο σε ευχαριστεί με την αίσθηση και έχει σωστή κλιμάκωση, βοηθώντας την κατανάλωση να συγκρατηθεί στα 7,4 λτ./100 χλμ.. Συγχρόνως οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται στα 120 γρ./χλμ. (για τη συγκεκριμένη έκδοση), συνεπώς το Arona απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Στο δρόμο το Arona δείχνει αρκετά ώριμο, με πολύ προσεγμένη κύλιση και πολύ καλή άνεση από πλευράς ανάρτησης. Δεν φέρνει πολύ θόρυβο από την άσφαλτο -ακόμα και κακή-, περνά με άνεση πάνω από λακκούβες και γενικά έχει έναν πιο πολιτισμένο χαρακτήρα στις αστικές του υποχρεώσεις. Βγαίνοντας παραέξω θα αποκαλύψει την σπορτίφ πλευρά του, όντας ένα από τα οδηγοκεντρικά και ευχάριστα SUV, με ανάλαφρο πάτημα και σύστημα διεύθυνσης που μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού του στο δρόμο. Το κράτημα είναι καλό -ειδικά η πλευρική πρόσφυση- και η υποστροφή έρχεται πολύ φυσιολογικά και προοδευτικά, ενώ παρά τα 190 χλστ. απόστασης από το έδαφος, τα οποία ευνοούν τις off-road διαδρομές, έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι πιο χαμηλά, αφού οι κλίσεις λάμπουν δια της απουσίας τους.
To Arona αποτελεί ένα από τα οδηγοκεντρικά και ευχάριστα SUV, με ανάλαφρο πάτημα και σύστημα διεύθυνσης που μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού του στο δρόμο.
Η επιγραφή «Arona» που κοσμεί το πίσω μέρος θυμίζει χειρόγραφη καλλιγραφία.
Από 19.090 ευρώ με καλό εξοπλισμό
Στο δια ταύτα λοιπόν επειδή τα πάντα κρίνονται βάσει κόστους, το ανανεωμένο Arona με τους 110 ίππους είναι διαθέσιμο από 19.090 ευρώ στο επίπεδο Style. Δεδομένου πως το συγκεκριμένο επίπεδο είναι αρκετά πλούσιο, έχοντας μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου, οθόνη αφής 8,2ΆΆ και μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων, η τιμή κρίνεται ανταγωνιστική ανάμεσα στα μοντέλα της κλάσης.
Η γνώμη μας
Το SEAT Arona των 110 ίππων είναι ένα πλήρες B-SUV, με αρκετά νεανικό χαρακτήρα και κύριο προσόν του την οδηγική συμπεριφορά και αίσθηση. Μετά την ανανέωσή του αναβαθμίστηκε αισθητά σε καίρια σημεία, ενώ παράλληλα διαθέτει και σχετικά ανταγωνιστική τιμή.
+ Εμφάνιση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, χώροι, δεν πληρώνει τέλη - Ραθυμία κινητήρα σε χαμηλές στροφές, θόρυβος κινητήρα