- Θέλεις τώρα 19.000 ευρώ για τα 95 άλογα & 23.000 για τα 110 άλογα - Ερωτηματικό τα (κακά) φρένα του. Θα επανέλθουμε μόλις ξανακάνουμε την δοκιμή Εσείς τι λέτε; Αξίζει τα πάνω από 20.000 ή σας προβληματίζουν τα φρένα του;
&&&&
Το VW Polo διαχρονικά αποτελεί το πιο δημοφιλές μοντέλο της VW στην Ελλάδα, παρόλο που φέτος το έχουν υποσκελίσει στην εσωτερική κούρσα των πωλήσεων τα δύο μικρά SUV της φίρμας, τα T-Roc και T-Cross. «Προσπέραση» που δικαιολογείται από το γεγονός ότι είχε αποσυρθεί από την αγορά τους τελευταίους μήνες, εν όψει της έλευσης του ανανεωμένου μοντέλου. Ετσι δικαιολογείται και το ενδιαφέρον για να διαπιστώσουμε τι νέο φέρνει η ανανεωμένη εκδοχή του γερμανικού μικρού.
Με αλμυρή τιμή από 17.750 ευρώ και πλούσιο εξοπλισμό
Το κόστος αγοράς του ανανεωμένου Polo ανέβηκε αισθητά, με το μικρό της VW να πωλείται πλέον από 17.750 ευρώ με τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 80 ίππων. Το μοντέλο της δοκιμής μας με τον τούρμπο TSI κινητήρα των 95 ίππων είναι διαθέσιμο από 19.250 ευρώ στο μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού, ενώ η πιο ισχυρή έκδοση του TSI κινητήρα με τους 110 ίππους σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο (DSG) κοστίζει από 23.900 ευρώ στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού. Τέλος, παρούσα είναι και μία TGI έκδοση φυσικού αερίου (CNG) με 90 ίππους και 160 Nm ροπής με αρχική τιμή τα 20.400 ευρώ. Πάντως το Polo από τη βασική του έκδοση είναι αρκετά πλούσιο, με στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, LED προβολείς, αυτόνομο φρένο, αυτόματο κλιματισμό και οθόνη αφής 6,5΄΄ μεταξύ άλλων.
Σχεδίαση: Πιο μοντέρνο, στα χνάρια του Golf
Το ανανεωμένο Polo μεγάλωσε κατά δύο πόντους σε μήκος και ακολουθεί τα χνάρια του μεγαλύτερου Golf στον τομέα της σχεδίασης, υιοθετώντας τη φωτιζόμενη LED μπάρα που ενώνει τους ανασχεδιασμένους LED προβολείς (IQ.LIGHT LED matrix προαιρετικά). Ταυτόχρονα οι προβολείς συνοδεύονται από νέα λεπτά μπούμερανγκ LED φώτα ημέρας, ενώ νέο σχεδιασμό έχει και ο προφυλακτήρας που φιλοξενεί ένα μεγάλο αεραγωγό τονίζοντας έτσι περισσότερο το δυναμισμό του μοντέλου. Συνολικά το Polo έχει αποκτήσει μια πιο σύγχρονη εμφάνιση με αρκετά μοντέρνα στοιχεία, όπως τη γραμματοσειρά «Polo» ολογράφως στο πίσω μέρος και τα μεγαλύτερα LED πίσω φώτα που εφάπτονται στα φτερά.
Η εικόνα στο εσωτερικό του ανανεωμένου Polo είναι γνώριμη, καθώς ελάχιστα έχουν αλλάξει συγκριτικά με πριν. Σχεδιαστικά έχουν αντικατασταθεί οι περιστροφικοί διακόπτες του κλιματισμού από νέα πιο καλαίσθητα μπουτόν, ωστόσο η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στο νέο ψηφιακό κα διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων. Έτσι σε συνδυασμό με την οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, διαμορφώνει ένα πιο digital διάκοσμο, ενώ η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή είναι από τις κορυφαίες που θα συναντήσουμε στην κλάση, με μαλακό υλικό να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό.
Όσον αφορά στους χώρους, δε διαφοροποιείται κάτι, έχοντας αρκετό αέρα για τα γόνατα (12 εκ.) και το κεφάλι και φάρδος πίσω καθίσματος ικανό να φιλοξενήσει 2 ενήλικους και ένα παιδί. Τέλος το πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα 351 λίτρα ανήκει στα κορυφαία της κλάσης.
Κάτω από το καπό του Volkswagen Polo της δοκιμής βρισκόταν ο γνωστός 1.000άρης TSI κινητήρας του γκρουπ στην έκδοση με τα 95 άλογα. Ο εν λόγω κινητήρας αποδείχθηκε αποτελεσματικός σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης, αφού παρά τη μικρή ραθυμία του στις χαμηλές στροφές, από τις 1.500 με 1.700 σ.α.λ.. τραβάει δυνατά και παρόλο που καίει περισσότερο συγκριτικά με το προ-ανανέωσης μοντέλο, εξακολουθεί να είναι οικονομικός, με πραγματική μέση τιμή τα 6,5 λτ./100 χλμ.. Έχει ελαστικότητα και δύναμη ως τον κόφτη, με τις ρεπρίζ να βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, αν και στην πίεση θα ακουστεί η χαρακτηριστική τρικύλινδρη χροιά του. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και ωραία αίσθηση, ωστόσο ένα εξάρι κιβώτιο θα μπορούσε να αναδείξει καλύτερα τα χαρακτηριστικά του συνόλου, όπως έχουμε δει σε άλλα μοντέλα του ομίλου.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε πιθανότατα πρόβλημα στα φρένα, καθώς για να σταματήσει χρειάστηκε αρκετά μέτρα παραπάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.
Ζητήσαμε λοιπόν από τη Volkswagen να επαναλάβουμε τη δοκιμή και με άλλο αυτοκίνητο, κάτι που θα γίνει μόλις περάσει η κακοκαιρία και σταματήσουν οι βροχές. Θα επανέλθουμε.
Βέβαια να θυμίσουμε ότι και το προ-ανανέωσης μοντέλο, που επίσης εφοδιαζόταν με ταμπούρα πίσω, είχε προβληματίσει με την επίδοση στα φρένα του, καθώς είχε χρειαστεί 39,5 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα.
Κατά τα άλλα το Polo παρουσίασε το γνωστό άνετο οδηγικό προφίλ του, όπως προκύπτει από την καλή λειτουργία της ανάρτησης και την ποιοτική του κύλιση. Αναλυτικότερα η ανάρτηση είχε πολύ καλή απορροφητικότητα στις αναταράξεις που προέκυπταν από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, κυρίως χάρη στο καλό bound-rebound της, με αποτέλεσμα να μην περνούν θόρυβοι και δονήσεις στην καμπίνα. Αντίστοιχα στον ανοιχτό δρόμο μακριά από την καμπίνα θα μείνουν και οι θόρυβοι από την κύλιση ή τον αέρα, όπου σε συνδυασμό με το στιβαρό του πάτημα θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο.
Σε πιο γρήγορους ρυθμούς, το τιμόνι παρέχει σωστή πληροφόρηση και το Polo καθίσταται ικανοποιητικά αποτελεσματικό, όχι όμως και εξίσου απολαυστικό όπως π.χ. ένα Ford Fiesta.
Η γνώμη μας
Το ανανεωμένο Polo απέκτησε ένα πιο digital περιβάλλον ωστόσο δεν έλυσε το πρόβλημα της απόδοσης των φρένων. Ίσα-ίσα που η επίδοσή τους ήταν ακόμη χειρότερη, με την επισήμανση πάντα πως θα επανέλθουμε στο θέμα. Σε συνδυασμό με τη μικρή αύξηση στην κατανάλωση και την μεγάλη αύξηση της τιμής του σχεδόν κατά τέσσερις χιλιάδες ευρώ, η αλήθεια είναι πως περιορίζεται η ελκυστικότητά του.