Και εγένετο Q4. Αυτό είναι το νέο premium μικρομεσαίο SUV δια χειρός Audi. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πως το 4.588 χιλιοστών Q4 ήρθε για να μπει ανάμεσα σε Q3 (4.484 χλστ.) και Q5 (4.682 χλστ.), κυρίως όμως ήρθε ως ένα 100% ηλεκτρικό μοντέλο λιγότερο εξεζητημένο και πιο… προσιτό από το θηριώδες e-tron και το φουτουριστικό Grand Tourer e-tron GT, που προηγηθήκαν το περασμένο χρονικό διάστημα.
Το Q4 είναι το τελευταίο σκέλος της ηλεκτρικής τριλογίας του ομίλου VW μετά τα VW ID.4 και Skoda Enyaq που δοκιμάσαμε στο πρόσφατο παρελθόν και με τα οποία το μοντέλο της Audi μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη. Σε μια εντελώς διαφορετική υλοποίηση φυσικά, τόσο σε ό,τι αφορά στην εξωτερική σχεδίαση, όσο και στην καμπίνα των επιβατών.
Το Q4 κάνει μπαμ από μακριά πως είναι ένα Audi. Είναι εντυπωσιακό, οι γραμμές του έχουν μια ξεχωριστή αρμονία και διαθέτει τα στοιχεία που δηλώνουν το μη συμβατικό σύστημα κίνησής του, όπως η κλειστή μάσκα μπροστά που πάντως με τον χρωματισμό που έχει δείχνει «φθηνή». Μπορεί το ID.4 και το Enyaq να δείχνουν λιγότερο συμβατικά, το Q4 όμως έχει μια ξεχωριστή αύρα, που κερδίζει το αισθητικό ενδιαφέρον του κοινού.
Κάτω από το περιτύλιγμα, το Q4 e-tron χρησιμοποιεί φυσικά την ίδια MEB πλατφόρμα με το ID.4 και το Enyaq, με πίσω κίνηση φυσικά. Το Q4 e-tron της δοκιμής χρησιμοποιεί ένα ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου μεταξύ των δύο αξόνων με χωρητικότητα 82 kWh (76,6 κWh ωφέλιμη). Σύμφωνα με την Audi, η μπαταρία αυτή είναι αρκετή για έως 521 χλμ. με μία μόνο φόρτιση. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται φυσικά από τον τρόπο οδήγησης. Ο on-board φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να υποστηρίξει Wallbox μέχρι και 11 kW, κάτι που σημαίνει πλήρη φόρτιση σε 7,5 ώρες. Φυσικά υπάρχει και συμβατότητα με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 125 kW, κάτι που ισοδυναμεί με πλήρωση από το 10% στο 80% σε μόλις 38 λεπτά της ώρας. Η φόρτιση όμως σε απλή πρίζα απαιτεί σχεδόν 40 ώρες…
Εντυπωσιακό σε ποιότητα, φινίρισμα, αλλά και συνολική εικόνα το ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό του Audi Q4 e-tron. «Καθαρές» γραμμές για το οδηγοκεντρικό ταμπλό.
Και πόσο κοστίζει; Το Audi Q4 είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις απόδοσης κινητήρα συνδυασμένες με ανάλογες μπαταρίες. Η βασική έκδοση e-tron 35 έχει κινητήρα 170 ίππων με μπαταρία 55 kWh και με την κρατική επιδότηση είναι διαθέσιμη από 39.469 ευρώ – ναι, ναι 100% ηλεκτρικό Audi με κάτω από 40.000 ευρώ – με κρατική επιδότηση (44.900 ευρώ κανονική τιμή). Η έκδοση της δοκιμής e-tron 40 κοστίζει 46.100 ευρώ (52.100 ευρώ κανονικά). Αναμένεται και τετρακίνητη έκδοση του συγκεκριμένου μοτέρ. Η top και τετρακίνητη έκδοση e-tron 50 quattro έχει μπαταρία 82 kWh και 299 άλογα με την τιμή να διαμορφώνεται στα 52.450 ευρώ (58.450 ευρώ χωρίς επιδότηση).
Ο μικρός by wire επιλογέας του κιβωτίου είναι πάνω σε μια αιωρούμενη θαρρείς βάση. Πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα χαρακτηρίζουν την καμπίνα.
Eσωτερικό-Χώροι: Topποιότητα και super πρακτικότητα Η premium υλοποίηση, η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα στην καμπίνα του νέου Q4 έχουν φυσικά τη σφραγίδα της Audi. Το σύνολο χαρακτηρίζεται από τις «καθαρές» γραμμές του οδηγοκεντρικού ταμπλό, αλλά και την κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών για το χειρισμό του infotainment (καμία σχέση με τη στάνταρ 13 ιντσών του Enyaq). Η εξοικείωση έρχεται γρήγορα, ενώ σχεδόν όλες οι λειτουργίες ελέγχονται και από το τιμόνι που διαθέτει κυρίως κουμπιά αφής. Αλλα στοιχεία που τραβούν την προσοχή είναι φυσικά o ψηφιακός και διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων, ο μικρός by wire επιλογέας του κιβωτίου μιας σχέσης, η αιωρούμενη κονσόλα, οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και ο ξεχωριστός κλιματισμός για τους πίσω επιβάτες.
Εξυπηρετεί απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας Μεγάλο ατού του Q4 είναι η ευκολία με την οποία η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και 5 ενήλικες, που έχουν πρόσβαση στο όχημα μέσω θυρών, που έχουν μεγάλο άνοιγμα. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με το Q4 να προσφέρει 520 λτ. (έναντι 585 λτ. του Enyaq και 543 λτ. του ID.4) και ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα και μάλιστα με τηλεχειρισμό. Αν και θα θέλαμε το πίσω κάθισμα να είναι συρόμενο, το σχήμα του χώρου αποσκευών είναι κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο, με λογικό κατώφλι φόρτωσης, ενώ υπάρχει ειδική διαρρύθμιση για την αποθήκευση του φορτιστή και των καλωδίων.
Με 204 άλογα και 310 Nm ροπής οι επιδόσεις του Audi Q4 e-tron 40 είναι αρκετά ζωηρές παρά τα 2.050 κιλά μάζας.
Κάνει έως και 465 χλμ. με μία φόρτιση Με 204 ίππους και 310 Nm από το… μηδέν, το 2.050 κιλών Audi Q4 επιταχύνει ζωηρά μέχρι και την περιορισμένη τελική ταχύτητα των 160 χλμ./ώρα. Στις μετρήσεις μας, κατάφερε το κλασικό 0-100 σε 8,3 δλ (8,5 δλ. υπόσχεται η Audi) με μια ευχάριστη αίσθηση δυναμικού τραβήγματος και έναν… μάλλον αδιάφορο ήχο στις χαμηλές ταχύτητες για να γίνεται αντιληπτή η παρουσία του οχήματος.
Αυτό όμως που απασχολεί κυρίως σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι φυσικά η αυτονομία: Η Audi για τη συγκεκριμένη έκδοση υπόσχεται έως 521 χλμ. με μια μόνο φόρτιση. Εμείς καταφέραμε έως και 465 χλμ. προσπαθώντας επί τούτου, το οποίο μεταφράζεται σε επιλεγμένο πρόγραμμα Eco και προσεκτική οδήγηση χωρίς συχνή χρήση κλιματισμού. Ωστόσο με νορμάλ οδήγηση, η μέση αυτονομία κυμάνθηκε μεταξύ 420 και 440 χλμ. με μέση κατανάλωση στις 18,5 kWh/100 χλμ..
Αυτό που κρατάμε είναι και το αξιόλογο σύστημα για την ανάκτηση ενέργειας, το οποίο εκτός από την αυτόματη λειτουργία ρυθμίζεται και σε 3 επίπεδα μέσω των paddles στο τιμόνι, ενώ υπάρχει και επιλογή B στο κιβώτιο που αντιστοιχεί στη μόνιμη εμπλοκή του 3ου επιπέδου.
Tα 2.050 κιλά του Audi Q4 θα φανούν μόνο αν το παρακάνεις σε πολύ κλειστές και γλιστερές στροφές. Η μικρή υποστροφή όμως είναι απόλυτα ελεγχόμενη αν με το γκάζι πλασάρεις το πίσω μέρος και επαναφέρεις την ισορροπία.
Οδική συμπεριφορά: Σταθερό και ήσυχο, χωρίς να είναι μαγικό χαλί Όπως και στα άλλα δύο ηλεκτρικά μικρομεσαία ηλεκτρικά SUV του ομίλου VW, το ID.4 και το Enyaq, η πισωκίνητη διάταξη του Q4 ευνοεί την ευελιξία και την ευκινησία του κάθε άλλο παρά ελαφριού SUV (2.125 κιλά με οδηγό). Σε καλή άσφαλτο δεν μπορεί παρά να μείνεις εντυπωσιασμένος από την ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα, την ποιότητα στην κύλιση και το χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο. Στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες όμως, η σφιχτή ανάρτηση δυσανασχετεί και μεταφέρει κραδασμό στην καμπίνα. Από την άλλη, όμως η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) συγκρατεί την κλίση και προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σε συνδυασμό πάντα με τους τροχούς των 20 ιντσών.
Χαμηλός είναι ο θόρυβος του αέρα χάρη στη προσεγμένη αεροδυναμική, με το σχετικό συντελεστή να είναι στο 0,28.
Η εικόνα του Q4 σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς είναι εξαιρετική καθώς δε νιώθεις έντονα την αδράνεια να σε τραβά προς την υποστροφή. Σε συνδυασμό με την ακρίβεια του τιμονιού και το χαμηλό κέντρο βάρους (η μπαταρία είναι μέσα στο πάτωμα), το Q4 ακολουθεί πιστά την οδηγική γραμμή που έχεις επιλέξει με συγκρατημένη κλίση και χαρακτηριστική ουδετερότητα. Στον ανοιχτό δρόμο η σταθερότητα είναι συγκλονιστική σε συνδυασμό πάντα με το χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο, την αυξημένη αυτονομία και τα δυνατά φρένα (πίσω με ταμπούρα). Από την άλλη, με 180 χλστ. από το έδαφος, το Audi Q4 μπορεί να τα βγάλει εύκολα πέρα με τις κακοτοπιές της καθημερινότητας.
Η γνώμη μας Το Audi Q4 e-tron, μπορεί να δείχνει «τσιμπημένο» σε σχέση με τον εσωτερικό του ανταγωνισμό, συνδυάζει όμως την ηλεκτροκίνηση με τον premium χαρακτήρα και τις αρετές ενός οικογενειακού SUV. Ευχάριστο στο μάτι, ποιοτικό, ευρύχωρο, πρακτικό και ασφαλές έχει τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα στον ηλεκτρικό SUV κόσμο που δημιουργείται.
+Εικόνα-τεχνολογία, ποιότητα κατασκευής και φινίρισμα, ευρυχωρία, αυτονομία, ηχομόνωση, οδική συμπεριφορά, ευελιξία, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, -Ανεση ανάρτησης, χρόνος φόρτισης σε απλή πρίζα, μικρή κεντρική οθόνη