Η BMW i8 Roadster δεν είναι τίποτε λιγότερο από την ακριβή υλοποίηση των ονείρων μας του `80 με στοιχεία και τεχνολογία του σήμερα. Θα άντεχες να μην την χαζέψεις;
What is new
- Η i8 με υφασμάτινη οροφή
- Διθέσια καμπίνα
- Αναβαθμισμένη ηλεκτρική λειτουργία
- 0-100 σε 4,9 δλ.
- Καίει 9,5 λτ./100 χλμ. ή και… μηδέν
- Με 185.200 ευρώ
Μια από τις λατρεμένες μου διαδρομές είναι η θρυλική παραλιακή προς το Σούνιο και καλύτερη ευκαιρία να την τιμήσω δεν μπόρεσα να σκεφτώ την ώρα που το high-tech κλειδί της i8 Roadster έμπαινε στην τσέπη μου.
Λίγο παρακάτω περίμενε η νέα extravaganza των Βαυαρών και το μόνο που έμενε ήταν η εκκίνηση της ιεροτελεστίας εισόδου στην καμπίνα με την πόρτα να «κοιτάει» σχεδόν οριζοντιωμένη τον ουρανό: Μετά από ένα επιδέξιο -αλά Νίκος Γκάλης- σπάσιμο της μέσης άφησα το υπέρβαρο σώμα μου να «καβαλήσει» το θεόρατο μαρσπιέ και να πέσει σαν ώριμο σύκο στο μπάκετ της διαστημικής BMW i8 Roadster.
Στο πρώτο κιόλας χιλιόμετρο διαπίστωσα πως το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν έφερε το πιο απαραίτητο ίσως αξεσουάρ: Ένα ματόχαντρο, μια αρμαθιά σκόρδα, κάτι για το μάτι βρε αδερφέ! Περνάς και οι κάμερες των κινητών παίρνουν φωτιά, στις στάσεις ακόμη και ηλικιωμένα ζευγάρια αλληλοσκουντιούνται, διάφοροι άγνωστοι σε ακολουθούν, γενικά τα σαγόνια πέφτουν σαν να έφαγαν ντιρέκτ από τον Τάισον και οι σβέρκοι σπάνε τα άλατα από το απότομο γύρισμα. Όχι άδικα. Αυτό το σχεδιαστικό χαστούκι είναι τόσο δυνατό, που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν το γλυπτό που βλέπεις είναι πραγματικό ή πρωτότυπο που ξέφυγε από κάποια έκθεση.
O άλλος στο «ποτάμι» ακούμπησε (ανώδυνα) τον μπροστινό του με τον τελευταίο να τον ρωτάει αν χάζευε το διαστημόπλοιο για να εισπράξει θετική απάντηση και η ιστορία να τελειώνει με selfie και φόντο, τι άλλο; Την i8 Roadster. Μιλάμε για παράνοια, για παραλήρημα, που από κάποιο σημείο και πέρα σε κάνει να νιώσεις έως και άβολα. Δεν είναι εύκολο να συνηθίσεις τόσα πολλά μάτια να εστιάζουν τόσο έντονα πάνω σου. Ειδικά στην Ελλάδα του σήμερα…
Πόσο είπαμε κοστίζει;
H Roadster έκδοση του i8 δεν ήταν στα πλάνα της BMW από την αρχή, γι αυτό δεν ήταν απλή υπόθεση η υλοποίησή της. Για παράδειγμα η BMW εξέλιξε καινούργιες, χωρίς πλαίσιο, πόρτες, μίκρυνε τα ανοίγματα στο εμπρός καπό και έστειλε στο πλάι και προς τα κάτω το ζεστό αέρα, που θα έβγαινε από εκεί και θα ταλαιπωρούσε τους επιβάτες στην καμπίνα, ανασχεδίασε τον πίσω διαχύτη και φυσικά ενίσχυσε τα ανθρακονήματα γύρω από κομβικά για την ακαμψία σημεία, όπως το παρμπρίζ και τα μαρσπιέ.
Παράλληλα πρόσθεσε δεσίματα στο πάτωμα και ανασχεδίασε τα γόνατα. Αν και τροποποιημένη, η σχεδίαση του πίσω μέρους διατηρεί σε ένα μεγάλο βαθμό την δυναμική του κλειστού αμαξώματος, αλλά τη θέση του κεκλιμένου παρμπρίζ έχει πάρει ένα μικρό κάθετο και με ηλεκτρική λειτουργία τζάμι-ανεμοθραύστης. Υπάρχει και ένα μαύρο επίπεδο κάλυμμα για τον κινητήρα. Γενικά η εικόνα είναι άκρως «ψαρωτική» μέσω και των νέων προφυλακτήρων με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα ειδικά στο εμπρός μέρος, ενώ υπάρχουν και νέες σε σχεδίαση 20ιντσες ζάντες.
Στις μεσαίες κολώνες υπάρχει το λογότυπο Roadster, ενώ το συνολικό ύψος είναι ίδιο με αυτό της κουπέ. Όχι όμως και ο αεροδυναμικός συντελεστής, που από το 0,26 ανέβηκε στο 0,28, ενώ οι ενισχύσεις του αμαξώματος και ο μηχανισμός της οροφής «φόρτωσαν» 60 κιλά στο συνολικό βάρος, που πλέον είναι στα 1.595 κιλά (χωρίς οδηγό). Θα μπορούσαν να γραφούν πολλές σελίδες για τη σχεδίαση της i8 Roadster, αλλά και να ειπωθεί μία λέξη: Διαστημόπλοιο...
Διαστημική είναι όμως και η τιμή της BMW i8 Roadster, η οποία είναι διαθέσιμη με 185.200 ευρώ. Μάλιστα αγαπητέ αναγνώστη εκατόν ογδόντα πέντε χιλιάδες διακόσια ευρώ και αν είσαι ανάμεσα στους ελάχιστους που μπορούν να διαθέτουν αυτό το ποσό, προφανώς και θα μπεις στη διαδικασία σύγκρισης με παραδοσιακές sport προτάσεις ακόμη και μέσα από το M Division της BMW. Κάτι τέτοιο όμως θα ήταν άδικο τόσο για την σοφιστικέ κατασκευή της i8 Roadster, όσο και για τις προθέσεις της φίρμας που τείνουν να καταδείξουν το μοναδικό αυτό μοντέλο περισσότερο ως σύνδεσμο με το τεχνολογικό αύριο, παρά ως ένα ακόμα εξωτικό αυτοκίνητο.