Στο δρόμο: Απολαυστική και ευχάριστη παντού και πάντα
30.110 Επισκέψεις στο άρθρο (14/11/2018)
Αν υπάρχει φυσικά ηλεκτρική ενέργεια στις μπαταρίες, μόλις πατήσεις το κουμπί εκκίνησης μην περιμένεις να ακούσεις κάτι: Η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα και ο βενζινοκινητήρας εμπλέκεται μόνο σε βίαιο πάτημα του γκαζιού. Στα προγράμματα Comfort και Eco Pro, το επίπεδο της άνεσης και της ποιότητας κύλισης, που εξασφαλίζουν τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, είναι εξαιρετικό και γρήγορα βρίσκεσαι να απολαμβάνεις την ακαριαία απόκριση και το γερό τράβηγμα του ηλεκτροκινητήρα. Η μαγεία μεγαλώνει με την οροφή κάτω, αφού η αφιλτράριστη επαφή με τη φύση τσιτώνει τις αισθήσεις χωρίς μάλιστα ενόχληση από στροβιλισμούς του αέρα: Με σηκωμένα τα πλευρικά παράθυρα και τον πίσω γυάλινο ανεμοθραύστη ταξιδεύεις με 140 χλμ./ώρα και μετά δεν χρειάζεσαι καν χτένισμα.
Όπως και να έχει, το οδηγικό ενδιαφέρον εκτοξεύεται μόλις ο επιλογέας του κιβωτίου κινηθεί αριστερά στη θέση Sport. Τότε ο ψηφιακός πίνακας οργάνων κοκκινίζει, το οικονομόμετρο δίνει τη θέση στο στροφόμετρο, οι αναρτήσεις, σφίγγουν, το τιμόνι βαραίνει, η άνεση περνάει σε δεύτερο ρόλο και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ολόκληρο το ιπποφορβείο του υβριδικού συστήματος κίνησης. Παράλληλα ο ήχος μεταπλάθεται τεχνητά, θυμίζοντας «αγριεμένο» πολυκύλινδρο μοτέρ, οπότε γρήγορα πιάνεις τον εαυτό σου να ανεβοκατεβάζει σχέσεις μόνο και μόνο για να τσιγκλάς τα αυτιά με τις μπάσες νότες στο πάτημα του γκαζιού και με το εθιστικό «ξερόγκαζο» στα κατεβάσματα. Όπως και να έχει, η i8 Roadster στο ανοιχτό δρόμο είναι συγκλονιστικά σταθερή και ευθύβολη με πλαίσιο, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αυτό της κλειστής. Ακόμη και αν πέσεις σε… κρατήρα δεν θα νιώθεις τράνταγμα στο τιμόνι ή στο παρμπρίζ. Με κλειστή την οροφή πάντως ο θόρυβος από την κύλιση και τον αέρα γίνεται αισθητός.
Αυτό που έχει σημασία όμως είναι ο πειστικός τρόπος, που η ανοιχτή i8 λειτουργεί και στις στροφές, δίνοντας ένα εμφατικό «ναι» ως απάντηση στο ερώτημα αν «στρίβει». Θεόφαρδη, με τέρμα κάτω το κέντρο βάρους και τεράστιο πίσω μετατρόχιο, με άμεσο μπροστινό και σπουδαίο πλαίσιο, η i8 Roadster έχει τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο να κερδίζει τις μάχες με τις στροφές.
Με μηδενική σχεδόν κλίση προσφέρει τετρακίνητη πρόσφυση με τους εμπρός τροχούς να κινούνται από τον ηλεκτροκινητήρα και τους πίσω από τον 3κύλινδρο 1.500άρι. Πού να γυρίσει; Πώς; Με τίποτα! Μπορείς απλά να τοποθετηθείς με τιμονιά και χωρίς γκάζι στην κορυφή της στροφής. Σε αντίθετη περίπτωση, η αρχική ουδετερότητα θα δώσει τη θέση στην υποστροφή, που δεν παίρνει μεγάλη έκταση και σίγουρα έρχεται αργότερα σε σχέση με την πρώτη κουπέ. Αυτό δεν είναι τυχαίο φυσικά μιας και έχουν γίνει κατάλληλες βελτιώσεις στην ανάρτηση, τη στιγμή που το τιμόνι πείθει περισσότερο και το μπροστινό «ακούει» καλύτερα.
Το θέμα στην BMW i8 Roadster είναι να βρεις το σημείο ισορροπίας της. Κάτι τα 1.595 κιλά, κάτι το βασικό μοτέρ που έχεις στην πλάτη, κάπως οι αρνήσεις του κιβωτίου να κατεβάσει εκεί που θες, χρειάζεται να ψάξεις λίγο παραπάνω για να ανακαλύψεις τον σωστό τρόπο που θα φρενάρεις ακαριαία – δεν παίζονται σε δύναμη τα 4 αεριζόμενα δισκόφρενα-«ταψιά»-, ώστε να βγεις ουδέτερα από τη στροφή και να εκτοξευθείς στη συνέχεια μπροστά. Όχι δεν είναι τόσο πωρωτική όσο καθαρόαιμα supercars, όχι δεν είναι όσο διασκεδαστική θα περίμενες από μία BMW, όχι δεν έχει την τέλεια γραμμικότητα με το ESP βγαλμένο, είναι όμως άκρως αποτελεσματική και ικανή σε κάθε διαδρομή της καθημερινότητας, την οποία μπορεί να χρωματίσει με ένα ιδιαίτερο, δικό της τρόπο. Και αυτό είναι που αφορά την πλειοψηφία των εν δυνάμει αγοραστών της.