
Το plug-in υβριδικό σύστημα έχει μπαταρία 19,4 kWh και απόδοση 272 ίππων. Πέρα από τις ζωηρές επιδόσεις σημασία έχει η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χλμ. σε μικτές συνθήκες.
Το υβριδικό σύστημα πρίζας του Terramar είναι φυσικά ίδιο με αυτό του Formentor και προέρχεται από το πάνω ράφι του ομίλου VW: Στη βάση υπάρχει ένας 1,5 TSI βενζινοκινητήρας με turbo μεταβλητής γεωμετρίας (πρώτη φορά σε βενζίνη είχε εμφανιστεί στην Porsche 911 Turbo) που αντικατέστησε τον 1,4 TSI και από την άλλη η μεγαλύτερη μπαταρία με την ωφέλιμη χωρητικότητα των 19,7 kWh (από 12,8 kWh).
Με 272 άλογα και 400 Nm ροπής, οι μετρήσεις μας έδειξαν επιδόσεις GTi (0-100 σε 7,5 δλ. και προσπέρασμα με επιτάχυνση 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα σε 3,3 και 4,0 δλ. αντίστοιχα. Κάπου εδώ να θυμίσω πως το κατά 150 κιλά ελαφρύτερο και πιο εκρηκτικό, τετρακίνητο Terramar των 265 ίππων κάνει το 0-100 σε 5,9 δλ. και προσπερνάει σε 3,4 και 3,5 δλ. με μέση κατανάλωση γύρω στα 12,5 λτ./100 χλμ.. Ε, λοιπόν το plug-in ακόμα και χωρίς μπαταρία, λειτουργώντας σαν αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, καίει τα μισά (μέση κατανάλωση 6,8 λτ./100 χλμ.), ενώ στην πόλη καίει τα μισά του μισού (3,5 λτ./100 χλμ.). Με φορτισμένη τη μπαταρία τα πράγματα αλλάζουν, αφού η ηλεκτρική αυτονομία είναι μεγάλη: 120 χλμ. υπόσχεται η CUPRA σε μικτές συνθήκες, γύρω στα 105 είδαμε εμείς, ενώ σε αστική χρήση οι μετρήσεις μας έδειξαν και πάνω από 120 χλμ…
Συνολικά το σύστημα δουλεύει εξαιρετικά, με την εναλλαγή λειτουργίας των κινητήρων να γίνεται ανεπαίσθητα και δυνατότητα κίνησης ηλεκτρικά μέχρι και την ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα. Και έχεις πολλές επιλογές: Μπορείς να «κλειδώσεις» την ηλεκτροκίνηση (θα συνιστούσα πάντως την αυτόματη, υβριδική επιλογή), να επιλέξεις πρόγραμμα λειτουργίας από το σχετικό κουμπί στο τιμόνι (Comfort, Performance, CUPRA και εξατομικευμένο) ακόμα και να ρυθμίσεις την ένταση ανάκτησης ενέργειας όταν αφήνεις το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού (και αυτόματη επιλογή). Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μπορεί να μην έχει την σπιρτάδα τoυ Terramar με τα 265 άλογα, είναι όμως ομαλό και προσφέρει άνεση και ευκολία στην πόλη.
Ευπρόσδεκτη φυσικά η δυνατότητα ταχυφόρτισης (σπάνιο χαρακτηριστικό για τα υβριδικά που φορτίζουν και από την πρίζα) έως 50 kW, το οποίο στην πράξη σημαίνει φόρτιση σε 26 λεπτά. Ακόμα και σε οικιακή φόρτιση όμως η υποδοχή των 11 kW εξασφαλίζει πλήρη φόρτιση σε 2,5 ώρες (με παροχή 11 kW φυσικά).
Σελίδα 1 | Δοκιμή: CUPRA Τerramar plug-in | Σπορ SUV με 272 PS |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση, διαστάσεις & εσωτερικό-χώροι |
Σελίδα 3 | Κινητήρας-Αυτονομία: Με επιδόσεις GTi και ηλεκτρική αυτονομία 105 χλμ. |
Σελίδα 4 | Στο δρόμο: Οικογενειακό SUV με… ταμπεραμέντο |
Σελίδα 5 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |