Ένας ηλεκτροκινητήρας 125 ίππων αναλαμβάνει την κίνηση του Transit Custom PHEV με μέγιστη εργοστασιακή αυτονομία από 50 χλμ. (με μηδενικές εκπομπές ρύπων) έως και 500 χλμ..
Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
21.071 Επισκέψεις στο άρθρο (11/1/2021)
Υβριδικό ή μήπως ηλεκτρικό;
Σας προϊδεάσαμε από την αρχή λέγοντας για την ιδιαίτερη λειτουργία του Plug-In συνόλου. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός πως ναι μεν έχουμε δύο κινητήρες, έναν 1.000άρη EcoBoost 120 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 125 ίππων, ωστόσο μόνο ο δεύτερος κινεί τους –μπροστά- τροχούς, δηλαδή το αυτοκίνητο τροφοδοτείται μόνο με ρεύμα, αποθηκευμένο σε μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13,6 kWh. Ο EcoBoost λειτουργεί αποκλειστικά ως range extender αναλαμβάνοντας την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα με την απαιτούμενη ενέργεια (μέσω του εναλλάκτη) και τη φόρτιση των μπαταριών.
Από την πλευρά του, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων λειτουργιών ως προς τη λειτουργία:
Το «EV Auto», που αναλαμβάνει αυτόματα την επιλογή ή όχι της ενεργοποίησης του κινητήρα εσωτερικής καύσης προκειμένου να διασφαλίσει την βέλτιστη αυτονομία του οχήματος, με όσο το δυνατόν περισσότερη κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το «EV Now», που διακόπτει αυτόματα την λειτουργία του βενζινοκινητήρα, διασφαλίζοντας πως το όχημα κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα έως ότου το φορτίο των μπαταριών μειωθεί στο ελάχιστο επιτρεπόμενο.
Το «EV Later»: που ενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα, προκειμένου να διαφυλάξει το φορτίο των μπαταριών.
Το «EV Charge», που ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει τόσο τη φόρτιση των μπαταριών (μέχρι την πλήρη φόρτιση τους) όσο και την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα.
Παράλληλα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα μέσω του αυτόματου κιβωτίου μίας σχέσης να επιλέξει τον βαθμό απόδοσης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, καθώς στη θέση «L» (επιπλέον της θέσης «D»), επιτυγχάνεται η μέγιστη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος.
Σε χαλαρούς ρυθμούς και πολύ χαμηλή κατανάλωση
Επειδή όλα κρίνονται στην πράξη το υβριδικό σύστημα του Tourneo Custom εν τέλει καταφέρνει να περιορίσει σημαντικά την κατανάλωση, η οποία σε μικτές συνθήκες δεν θα ξεπεράσει τα 6,5 λτ./100 χλμ., νούμερο εξαιρετικό αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για αμάξωμα 2,7 τόνων. Αν πάλι η μπαταρία είναι άδεια, η κατανάλωση ανεβαίνει περίπου στα 10,5 λτ./100 χλμ.. Με φορτισμένη μπαταρία πάντως η κατανάλωση μηδενίζεται και ανάλογα το στυλ οδήγησης μπορεί και να πλησιάσετε τα 50 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας που υπόσχεται η Ford, αρκεί να κάνετε συνετή χρήση του δεξιού πεντάλ. Βέβαια στο συγκεκριμένο μοντέλο δεν έχεις και λόγο να είσαι επιθετικός με το γκάζι, δεν είναι στη φύση του αυτοκινήτου. ¶λλωστε στα 120 χλμ./ώρα υπάρχει κόφτης, ενώ όσο και αν το πιέζεις, η επιτάχυνση έρχεται απόλυτα γραμμικά και με χαλαρούς ρυθμούς…
Με την ίδια φιλοσοφία ανταποκρίνεται και στο δρόμο το Tourneo Custom, διατηρώντας την άνεση σε υψηλά επίπεδα και τους επιβαίνοντες ήρεμους. Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στην απορροφητική ανάρτηση, όπου στον πίσω άξονα θα συναντήσουμε αμορτισέρ αέρα, με αυτόματη ρύθμιση, ώστε να διατηρείται ένα συνεχές ύψος ελατηρίων, ανεξαρτήτως του πόσο φορτωμένο είναι το όχημα. Εντός πόλης το μοντέλο της Ford είναι πολύ πιο ευέλικτο απΆ αυτό που σε προδιαθέτει ο όγκος του. Τα συστήματα περιμετρικής επιτήρησης θα διευκολύνουν σε συνθήκες κίνησης και παρκαρίσματος, ενώ παράλληλα το άμεσο τιμόνι του θα σας διευκολύνει να αλλάζετε γρήγορα λωρίδα όταν εντοπίζετε το κενό.
Η γνώμη μας
Η πολύπλευρη προσωπικότητα του Tourneo Custom και ο οικονομικός του χαρακτήρας, το καθιστούν μια πολύ καλή επιλογή ανάμεσα στα μοντέλα του είδους του. Σημαντικό ότι κινείται και σε περιοχές που επιτρέπονται οχήματα μηδενικών ρύπων. Σίγουρα ως επαγγελματικό θα γράψει τις περισσότερες πωλήσεις, ωστόσο θα μπορούσε να αποτελέσει λύση για πολύτεκνους ή roadtripers.