Από εκφραστής της ανεμελιάς, της ελευθερίας και του αντικομφορτισμού, τo Bulli, η «κλούβα» της VW, μετεξελίχθηκε σε ένα «προχώ» ρετρομοντέρνο, hi-tech ηλεκτρικό και ακριβό, super πρακτικό όχημα με το όνομα ID.Buzz.
Τι σχέση μπορεί να έχει το ID.Buzz με το θρυλικό Bulli, την «κλούβα» της VW; Τι σχέση μπορεί να έχει το «κάποτε» με το «σήμερα»; Η απάντηση είναι όποια σχέση μπορεί να έχει ένα μοντέρνο smartphone με ένα τηλέφωνο των 60’s, μια επίπεδη HD τηλεόραση με ένα ασπρόμαυρο «μπαούλο» λυχνιών ή στο κάτω-κάτω της γραφής ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με ένα μοντέλο 60 χρόνια πίσω: Καμία και τα πάντα! Γιατί όπως η ultra HD TV είναι ο απόγονος του μπαούλου του παρελθόντος, έτσι και το ID.Buzz είναι ο απόγονος του Bulli.
Στη VW δηλαδή θέλουν το ID.Buzz να συνεχίσει την παράδοση του εμβληματικού Bulli, της πρακτικής «κλούβας» που αποτέλεσε το σύμβολο ενός ολόκληρου κινήματος ανεμελιάς, ελευθερίας, μινιμαλισμού και αντικομφορτισμού. Και να γίνει το Iconic αυτοκίνητο της μάρκας.
Το ID. Buzz είναι ο συνεχιστής του «κάποτε». Είναι όμως φτιαγμένο με τις επιταγές του σήμερα. Είναι φορτωμένο με τεχνολογίες διαστημοπλοίου, είναι φτιαγμένο με πράσινους/οικολογικούς κανόνες, είναι ακριβό και ηλεκτρικό, με τα δύο τελευταία χαρακτηριστικά να θέτουν εκ προϊμίου όρια στην ελευθερία και στην ανεμελιά. Έτσι, εκτός των λίγων πασιφανών κοινών χαρακτηριστικών με το αρχέτυπο όπως η πίσω κίνηση, ο πίσω τοποθετημένος κινητήρας, οι συρόμενες πλαϊνές πόρτες και τα καθίσματα κοντά στο παρμπρίζ, τι άλλο κοινό υπάρχει;
Προφανώς η πρακτικότητα για αυτό και η VW σχεδίασε ένα μεγάλο ηλεκτρικό van, που αποτελεί ωδή στο ρετρο-μοντέρνο design είναι full στα γκάτζετ και στους αυτοματισμούς και που φυσικά ξεχωρίζει. Τόσο, που η εικαστική διάσταση του ξεπερνάει τη μηχανολογική του, μιας και η βάση και το κινητήριο ηλεκτρικό σύστημα δεν είναι κάτι καινούργιο ή wow.
Mας είναι ήδη γνωστά από την εφαρμογή τους στα μικρομεσαίο ID.3 και στο οικογενειακό SUV, ID.4: Πλατφόρμα MEB, πίσω τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων, πίσω κίνηση και εν προκειμένω μια μπαταρία 77 kWh. Το μήκος και το μεταξόνιο φυσικά έχουν ξεχειλώσει στα 4.712 και στα 2.988 χλστ. αντίστοιχα (στο μέλλον θα υπάρξει έκδοση με ακόμα μακρύτερο μεταξόνιο και πιθανότατα 7θέσια διάταξη) έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι ένα μακρύ, ψηλό και φαρδύ ηλεκτρικό επιβατικό βαν με εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους αφήνοντας υποσχέσεις για ευχάριστες εξορμήσεις.
Ξεκινώντας το σχολιασμό με την εμφάνιση, θα επιμείνω στην εικόνα του ID.Buzz γιατί από κοντά είναι ακόμα πιο ωραίο από ό,τι στις φωτογραφίες. Είναι αλήθεια πως είχε περάσει καιρός από τότε που καθισμένος πίσω από ένα τιμόνι είχα την αίσθηση πως με κοιτούν όλοι. Και να φανταστείτε δεν οδηγούσα το ID.Buzz βαμμένο σε κάποια ξεχωριστή διχρωμία με βασικό χρώμα ένα πορτοκαλί ή ένα χρυσαφί για παράδειγμα. Εποχούμενοι και μη, όλοι γύριζαν το κεφάλι, σήκωναν το κινητό, ζητούσαν πληροφορίες. Βέβαια τα χαμόγελα κοβόντουσαν μαχαίρι στο άκουσμα του «από 58.500 ευρώ»...
«Προχώ», αλλά ακριβό
Ναι, καλά διαβάσατε. Το νέο VW ID. Buzz κοστίζει από 66.500 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ) στην εισαγωγική έκδοση και την 82άρα μπαταρία (σσ. δηλαδή αυτό με την επικείμενη μπαταρία των 111 kWh πόσο θα έχει;).
Υπάρχει και σε ακριβότερη εξοπλιστική έκδοση, την Plus, που ανεβαίνει στα 70.500 ευρώ, προσφέροντας όπως και η φθηνότερη έκδοση, 7 χρόνια δωρεάν service (αν και πάντως τα ηλεκτρικά σύμφωνα με αυτά που λένε οι εταιρείες δεν έχουν ακριβά service).