e-nfluencer! Το Honda e έχει όλα όσα χρειάζεται για να μπει στο πάνθεον των εμβληματικών μοντέλων της αυτοκίνησης. Εμφάνιση που συναρπάζει, φουτουριστική τεχνολογία και τις απαραίτητες ρετρό αναφορές.
Αν με ρωτήσετε ποιο αυτοκίνητο δοκιμής θα τραβήξει τα περισσότερα βλέμματα μέσα στο 2021, μπορώ να σας πω από τώρα την απάντηση. Τη βίωσα για την ακρίβεια κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης του νέου Honda e, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της ιαπωνικής εταιρείας, σε κεντρικά σημεία της Αθήνας. Ελάχιστα αυτοκίνητα –και εξωτικά- έχουν δημιουργήσει τέτοιο «wow-effect» στους περαστικούς, όσο το Honda e. Δίχως υπερβολή, δεν υπήρξε ούτε ένας περαστικός που να μην «σκαλώσει» το βλέμμα του. Δεν το συζητάμε πόσα «ωωω κοίτα» ακούστηκαν μέσα σε παρέες…
Δικαιολογημένες πάντως ήταν αυτές οι αντιδράσεις, καθώς το Honda e σε ιντριγκάρει με τη σχεδίασή του. Βέβαια ανακαλύπτοντας το καλύτερα, καταλαβαίνεις ότι έχεις πολλούς περισσότερους λόγους να ενθουσιαστείς. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Honda φρόντισαν να πρωτοπορήσουν σε αρκετά σημεία και εν τέλει να δημιουργήσουν ένα σύνολο που θα τιμάει τον τίτλο του «πρώτου ηλεκτρικού Honda».
Σχεδίαση: Είναι μίνι, είναι fashion icon
Το νέο Honda e σχεδιάστηκε και διαμορφώθηκε από την ιαπωνική φίρμα σύμφωνα με το σύγχρονο τρόπο ζωής των ανθρώπων στην πόλη. Ως εκ τούτου έχει τις compact διαστάσεις ενός μίνι οχήματος με μήκος 3.894 χλστ., πλάτος 1.752 χλστ. και ύψος 1.512 χλστ., οι οποίες σε συνδυασμό με το minimal και ρετρομοντέρνο σχεδιασμό διαμορφώνουν ένα άκρως γοητευτικό και παιχνιδιάρικο σύνολο, το οποίο καταφέρνει να έχει το δικό του χαρακτήρα. Το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από τις καθαρές γραμμές και επιφάνειες, την στάνταρ γυάλινη πανοραμική οροφή, καθώς επίσης και τις στρογγυλεμένες ακμές, ενώ κοιτώντας πανοραμικά το Honda e, οι θόλοι των τροχών προεξέχουν, βάζοντας έτσι και το δυναμισμό στο παιχνίδι. Το αδιαμφισβήτητο highlight βέβαια, είναι οι στάνταρ κάμερες αντί των εξωτερικών καθρεπτών, ενώ τις εντυπώσεις κερδίζουν και τα στρογγυλά LED σώματα που είναι τοποθετημένα στις άκρες της piano black κλειστής μάσκας. Μια μάσκα που μεταφέρεται αυτούσια (μαζί με τα LED φώτα) και στο πίσω μέρος. Ευπρόσδεκτη λεπτομέρεια οι pop-out χειρολαβές στις τέσσερις πόρτες, καθώς επίσης και η απουσία πλαισίου γύρω από τα τζάμια τους.
Τιμές-εξοπλισμός: Από 29.935 ευρώ με φουλ-έξτρα εξοπλισμό
Το Honda e διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τη βασική η οποία αποδίδει 136 ίππους και την ισχυρότερη Advance με 154 ίππους, το μοντέλο που δοκιμάσαμε. Η τιμή εκκίνησης για το ηλεκτρικό μίνι είναι τα 35.740 ευρώ, η οποία μειώνεται στα 29.935 μετά την υπάρχουσα επιδότηση. Αντίστοιχα οι τιμές της ισχυρότερης έκδοσης ορίζονται στα 38.740 ευρώ (χωρίς επιδότηση) και περίπου 34.000 ευρώ με επιδότηση, ποσό που είναι μεν αξιοσέβαστο για mini, όμως το Honda e συνολικά προσφέρει ποιοτικά και οδηγικά χαρακτηριστικά αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ έρχεται και με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.
Πιο συγκεκριμένα από τη βασική έκδοση θα συναντήσουμε το Honda SENSING, μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων ασφαλείας, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει αυτόνομη πέδηση με εντοπισμό πεζών και ποδηλατών, adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας, έξυπνο περιοριστή ταχύτητας και σύστημα έκτακτης κλήσης e-call. Στάνταρ είναι οι ζάντες αλουμινίου 16``.
Αντίστοιχα πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός άνεσης, με προεξάρχον σημείο το σύστημα side mirror, με κάμερες αντί καθρεπτών. Επιπλέον θα συναντήσουμε ηλεκτρικό χειρόφρενο, LED φώτα μπρος-πίσω και προβολείς ομίχλης, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό, εκκίνηση με κουμπί καθώς και θερμαινόμενα μπροστά καθίσματα.
Από εκεί και πέρα η έκδοση Advance της δοκιμής μας πέραν των παραπάνω, διαθέτει σύστημα κεντρικού καθρέπτη με κάμερα, το σύστημα Honda Parking Pilot, που παρκάρει αντί για εσάς, σύστημα κάμερας πολλαπλών προβολών και οπισθοπορείας, αναβαθμισμενο σύστημα ήχου, θερμαινόμενο τιμόνι, καθώς και ζάντες αλουμινίου 17``.
Ο μινιμαλιστικός διάκοσμος συνδυάζει εξαιρετικά τον ψηφιακό χαρακτήρα των πέντε οθονών, με μια vintage αισθητική.
Τι προκαλεί ακόμα περισσότερο «wow-effect» από την εξωτερική εμφάνιση του Honda e; Το εσωτερικό του! Νομίζεις πως βρίσκεσαι σε κάποιο monitor-room, καθώς μπροστά σου βρίσκεται ένα ψηφιακό ταμπλό πλήρους πλάτους, το οποίο φιλοξενεί 5 οθόνες.
Σε υψηλά επίπεδα η ποιότητα των υλικών και του φινιρίσματος που θυμίζει επένδυση ξύλου. Old fashioned λεπτομέρεια οι κατακόρυφα τοποθετημένοι φυσικοί διακόπτες.
Πριν αναλύσουμε περαιτέρω τα τεχνολογικά κατορθώματα της καμπίνας, ας σταθούμε λίγο στην σχεδίαση της. Ο μινιμαλιστικός διάκοσμος συνδυάζει εξαιρετικά το hi-tech και φουτουριστικό στοιχείο, με μια vintage αισθητική, όπως εκφράζεται από το φινίρισμα που θυμίζει επένδυση ξύλου και τους κατακόρυφα τοποθετημένους φυσικούς διακόπτες στο πάνω μέρος του ταμπλό. Το τελευταίο επίσης διακρίνεται για την ποιότητα των υλικών του, με αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του και στιβαρή συναρμογή, στοιχεία που εκπλήσσουν θετικά για μοντέλο αυτής της κατηγορίας.
Εμπειρία home cinema Επιστρέφοντας στο ταμπλό, κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι δύο ενωμένες LCD οθόνες αφής 12,3`` η καθεμιά (οι γεννημένοι στα 80`s βλέπαμε σε 14άρα TV) του infotainment. Το περιεχόμενο μπορεί να εναλλάσσεται εύκολα στις δύο οθόνες, για μεγαλύτερη ευχρηστία και καθώς η ρύθμιση δύο οθονών επιτρέπει την απεικόνιση δύο εφαρμογών δίπλα-δίπλα, ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να επιλέγουν ανεξάρτητα και να βλέπουν διαφορετικές εφαρμογές. Ζωντανή η εικόνα και οι χρωματισμοί, ωστόσο το πολλών δυνατοτήτων software απαιτεί αρκετό χρόνο για εξοικείωση. Στη συνέχεια των κεντρικών οθονών προς την πλευρά του οδηγού βρίσκεται ο TFT ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,8``, ενώ στις δύο άκρες του ταμπλό θα συναντήσουμε από μία οθόνη 6 ιντσών που προβάλει την εικόνα από τις πλαϊνές κάμερες-καθρέπτες. Η συγκεκριμένη διάταξη μάλιστα βοηθά τον οδηγό να μην αποσπάται, στρέφοντας το βλέμμα του.
Αξίζει να κάνουμε μια αναφορά στην ποιότητα της εικόνας, με τις κάμερες να είναι ευκρινέστατες ακόμα και στο σκοτάδι και χωρίς παραμόρφωση ή καθυστέρηση, χάρη στον γρήγορο ρυθμό ανανέωσης της εικόνας. Στην έκδοση advance υπάρχει και μια έκτη οθόνη, αντί του κεντρικού καθρέπτη, όπου αντίστοιχα προβάλλει την εικόνα της πίσω κάμερας, ενώ σε όλα αυτά προσθέστε και το εξελιγμένο ηχοσύστημα της έκδοσης με ισχύ 376 W και subwoofer.
Τεχνολογία: «OK Honda», το e είναι tech-freak Περνώντας στο κομμάτι της συνδεσιμότητας, το infotainment προσφέρει mirroring για το smartphone σας, μέσω Apple CarPlay ή Android Auto, με τον κάθε επιβάτη να έχει και από μία θυρά USB στη διάθεση του. Όταν το όχημα είναι σταθμευμένο – ή φορτίζεται – οι επιβάτες μπορούν επίσης να παρακολουθούν περιεχόμενο βίντεο.
Από εκεί και πέρα, η πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες και εφαρμογές μπορεί να γίνεται επίσης με φωνητικές εντολές μέσω του Honda Personal Assistant, λέγοντας «OK Honda». Πρόκειται για μια υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης (AI) που μπορεί να πραγματοποιήσει μια φυσική συνομιλία μαζί σας, χρησιμοποιώντας κατανόηση βάσει περιεχομένου (contextual understanding) για να μάθει πώς να σας προσφέρει σχετικές συστάσεις και να σας δίνει πρόσβαση σε μία σειρά online υπηρεσιών.
Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να παραμείνουν συνδεδεμένοι στο όχημά τους εξ αποστάσεως μέσω της εφαρμογής My Honda +. Η εφαρμογή μεταξύ άλλων σας επιτρέπει να προγραμματίζετε τους χρόνους φόρτισης, να κλείνετε τα παράθυρα του αυτοκινήτου ή να προθερμαίνετε το εσωτερικό. Μπορείτε ακόμη να χρησιμοποιείτε το smartphone σας ως ψηφιακό κλειδί για να κλειδώνετε, να ξεκλειδώνετε, ακόμα και να εκκινείτε το αυτοκίνητο.
Χώροι: Ευρύχωρο για μίνι, με περιορισμένο πορτ-μπαγκάζ Στο πεδίο των χώρων, οι πίσω καθήμενοι διαθέτουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, για τα δεδομένα της κατηγορίας με 95 χλστ. απόσταση από το μπροστινό κάθισμα, νούμερο οριακά μικρότερο από του i10 και 31 χλστ. αέρα για το κεφάλι τους. Συγχρόνως το Honda e διαθέτει ένα από τα φαρδύτερα πίσω καθίσματα στην κλάση του με τα 1.295 χλστ. πλάτους. Σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ, επιτρέπουν τη φιλοξενία ενηλίκων και ενός παιδιού χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις.
Από την άλλη, η κίνηση στους πίσω τροχούς και η τοποθέτηση εκεί του κινητήρα περιορίζει το χώρο αποσκευών στα 171 λίτρα. Ωστόσο το πίσω κάθισμα αναδιπλώνεται με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 571 λτ., ενώ στα αξεσουάρ του μοντέλου υπάρχει βάση μεταφοράς ποδηλάτου.
Μέσα στην πόλη το Honda e διαθέτει τρομερή ευελιξία, ενώ η ανάρτηση θα απορροφήσει τις αναταράξεις από τις κακοτεχνίες.
Κινητήρας & Μπαταρία: Όλα γυροφέρνουν στο 150…
Tο Honda e είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος στην έκδοση της δοκιμής μας αποδίδει 154 ίππους με 315 Nm ροπής.
Σε ότι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές, το Honda e είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος στην έκδοση της δοκιμής μας αποδίδει 154 ίππους (υπάρχει και έκδοση 136 ίππων όπως είπαμε) και ροπή της τάξης των 315 Nm, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα. Η αίσθηση της άμεσης επιτάχυνσης πίσω από το τιμόνι του Honda e είναι αναμενόμενη, αν και συγκριτικά με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα έρχεται πιο «γλυκά», αλλά και πάλι ιδιαίτερα δυναμικά, ειδικά όσον αφορά στις ρεπρίζ. Αλλωστε το αποδεικνύουν τα νούμερα των 4,5 και 6,1 δλ. για το 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα. Πάντως αν θέλετε να τονίσετε την αίσθηση της απόκρισης, υπάρχει και η επιλογή του Sport οδηγικού προφίλ γι αυτό το σκοπό, που μεταβάλλει τη ροπή.
Την ενέργεια για την κίνηση το μοτέρ την παίρνει από μια μπαταρία ιόντων λιθίου συνολικής χωρητικότητας 35,5 kWh, με σύστημα διατήρησης θερμοκρασίας στο βέλτιστο σημείο λειτουργίας της. Η αλήθεια είναι πως η μικρή μπαταρία δεν αφήνει περιθώρια για μεγάλες διαδρομές, καθώς η συνολική αυτονομία περιορίζεται γύρω στα 160 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, ίσως και το μοναδικό ψεγάδι του Honda e. Εντός πόλης πάντως η αυτονομία αυξάνεται αρκετά, καθώς και οι ανάγκες είναι λιγότερες, αλλά και η μπαταρία συμπληρώνει μικρά φορτία μέσω της ανάκτησης, το ποσοστό της οποίας μπορείτε να ρυθμίσετε με paddle πίσω από το τιμόνι.
Μικρότερη μπαταρία πάντως σημαίνει και λιγότερος χρόνος φόρτισης, με το e να θέλει 31 λεπτά σε ταχυφορτιστή για πλήρωση 80%, 4,1 ώρες για το 100% σε Wallbox 7,4 kW και 18,8 σε απλή οικιακή πρίζα.
Οδική συμπεριφορά: Ευέλικτο και fun to drive Το Honda e βασίστηκε πάνω σε μια νέα πλατφόρμα που εξελίχθηκε ειδικά για την κατασκευή του, με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς . Έτσι τοποθέτησαν την μπαταρία στο σημείο που ήθελαν, ώστε να μοιράσουν ισομερώς το βάρος ανάμεσα στους δύο άξονες και να κρατήσουν χαμηλά το κέντρο βάρους. Αυτό σε συνδυασμό με αρχιτεκτονική ανεξάρτητης ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον σε όλους τους τροχούς και τα αυξημένα μετατρόχια αναλογικά των διαστάσεών του, χαρίζουν μια σπορτίφ οδική συμπεριφορά και εξαιρετική πρόσφυση, με μοναδικό μείον τον αυξημένο αεροδυναμικό θόρυβο σε μεγάλες ταχύτητες. Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση και αμεσότητα, με το μπροστινό μέρος να ακολουθεί πιστά τις εντολές και τα φαρδύτερα πίσω ελαστικά να εξυπηρετούν ακόμα περισσότερο στον ακριβή και ασφαλή έλεγχο του οχήματος, με τα αποτελεσματικότατα φρένα να ενισχύουν το ασφαλές προφίλ. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το Honda e έχει μια απολαυστική σαν καρτ αίσθηση στο δρόμο...
Σε κάθε περίπτωση πάντως, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης, το οποίο φέρνει εις πέρας μια χαρά το σκοπό του. Οι τροχοί κόβουν πολύ, χαρίζοντας τρομερή ευελιξία, με κύκλο στροφής μόλις 9,2 μ., ενώ η σχετικά σφιχτή ανάρτηση θα απορροφήσει τις αναταράξεις από τις κακοτεχνίες πριν αυτές εισέλθουν στην καμπίνα. Η άνεση και η ευκολία χρήσης τονίζονται ακόμα περισσότερο από το Single Pedal Control, με το οποίο μπορείτε να οδηγείτε χρησιμοποιώντας μόνο ένα πεντάλ. Επιταχύνετε πιέζοντας το πεντάλ προς τα κάτω και αφήνοντάς το επιβραδύνετε μέχρι να ακινητοποιηθείτε.
Η γνώμη μας Το Honda e είναι ιδανικό για μέσα στην πόλη και ικανό να σου ανεβάσει την αδρεναλίνη όποτε το θελήσεις, με τους όποιους περιορισμούς τίθενται από την αυτονομία του. Ανευ προηγουμένου οι τεχνολογίες που φέρει, οι οποίες βέβαια έχουν και το ανάλογο κόστος. Εν κατά κλείδι το Honda e είναι ένα αυτοκίνητο με πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα και εξαιρετικές αρετές, με το οποίο θα κάνεις και τη «λεζάντα» σου.
+ Εμφάνιση μέσα-έξω, χαρακτήρας, τεχνολογικό προφίλ, διπλή οθόνη, ποιότητα καμπίνας, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά και αίσθηση fun to drive, ευελιξία, επιδόσεις, απόδοση φρένων, ευρυχωρία πίσω επιβατών - Αυτονομία, χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ, αεροδυναμικός θόρυβος σε υψηλές ταχύτητες, εξοικείωση με infotainment
Πανάκριβο, περιορισμένη αυτονομία, και με τόσες οθόνες στο εσωτερικά είναι συνταγή για απόσπαση τις προσοχής του οδηγού (και εάν αναλογιστούμε ότι είναι μόνο για την πόλη) τα ατυχήματα είναι σίγουρα με μαθηματική ακρίβεια!!!!!!!!
Ευτυχώς φίλε tasos βρίσκεται και κανένας σαν εσένα και γελάμε λίγο!! Ειδικά στο σχεδιασμό πολύ μπροστά η honda από την Peugeot !! Ξεκίνησαν τις αντιγραφές ήδη οι Γάλλοι χαχαα !!!
Πανάκριβο με ελάχιστη αυτονομία
Να ήταν με βενζίνη και στη μισή τιμή θα είχε ελπίδες πώλησης
Πανάκριβο, περιορισμένη αυτονομία, και με τόσες οθόνες στο εσωτερικά είναι συνταγή για απόσπαση τις προσοχής του οδηγού (και εάν αναλογιστούμε ότι είναι μόνο για την πόλη) τα ατυχήματα είναι σίγουρα με μαθηματική ακρίβεια!!!!!!!!
Ευτυχώς φίλε tasos βρίσκεται και κανένας σαν εσένα και γελάμε λίγο!! Ειδικά στο σχεδιασμό πολύ μπροστά η honda από την Peugeot !! Ξεκίνησαν τις αντιγραφές ήδη οι Γάλλοι χαχαα !!!
Ωραίο εξωτερικά, σαν δωμάτιο των Security μέσα, αλλά 40000 για... αυτοκίνητο πόλης;!!!
Επιτέλους ένα πανέμορφο ηλεκτρικό θα πάει πιστεύω πολύ καλά σε πωλήσεις,τί Peugeot και Corsa αυτό είναι το κάτι άλλο.