New age Jeep: Η Jeep κάνει πράξη τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της με την plug-in έκδοση του Compass, το οποίο καταφέρνει να μπει με τον καλύτερο τρόπο μέσα στο πνεύμα της νέας εποχής.
What is new - H Plug-in έκδοση του Compass - 190 άλογα, 0-100 σε 8,1 δλ. - 38-40 χλμ. πραγματικής ηλ. αυτονομίας - «Καίει» 0-5,5 λτ./100 χλμ. - Από 44.500 ευρώ (με Eco Bonus)
Είναι γεγονός πως περιμέναμε νωρίτερα μια plug-in υβριδική πρόταση από την Jeep, την εταιρεία το όνομα της οποίας χαρακτήρισε μια ολόκληρη κατηγορία οχημάτων. Από την άλλη, το καλό πράγμα αργεί να γίνει. Όπως και να έχει, η εμβληματική αμερικάνικη φίρμα ανοίγει το παράθυρο του εξηλεκτρισμού της γκάμας της με τις plug-in εκδόσεις του μικρού Renegade και του μικρομεσαίου Compass, που είναι πλέον διαθέσιμα στην ελληνική αγορά με τα διακριτικά 4xe και που χρησιμοποιούν τον ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης. To Auto Τρίτη δοκιμάζει πρώτο το πιο «πράσινο» Jeep Compass στην εκδοχή με τα 190 άλογα και την ηλεκτρική τετρακίνηση. Κατ` αρχήν, να κάνουμε τις συστάσεις. Το Jeep Compass το γνωρίζετε ήδη και σε αυτή τη γενιά του μας έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις με το συνολικό του «ύφος» και το σωστό SUV χαρακτήρα, ειδικά στην τρέχουσα ανανεωμένη εκδοχή του. Η Plug-in υβριδική έκδοση ελάχιστα διαφέρει σε εμφάνιση. Βασικά δε διαφέρει σε τίποτα, αφού χρειάζεται να είναι πολύ παρατηρητικός για να πιάσεις το μήνυμα του λογότυπου 4xe στο πίσω αριστερό μέρος και το μπλε φόντο στο όνομα της μάρκας και του μοντέλου. Έτσι το «πράσινο» Compass είναι το ίδιο καλοσχεδιασμένο και επιβλητικό και με τις συμβατικές εκδόσεις, τιμώντας τη θρυλική μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες.
Και πόσο κοστίζει; Όπως όλα τα plug-in υβριδικά, έτσι και το Jeep Compass δεν το λες προσιτό. Η τιμή αγοράς των 44.500 ευρώ για τη έκδοση Limited των 190 ίππων προκύπτει μετά από 1.400 ευρώ έκπτωσης από το πρόγραμμα Eco Bonus, το οποίο συνοδεύεται από δωρεάν μεταλλικό χρώμα, δωρεάν easyWallbox, 4 χρόνια ή 160.000 χλμ. εργοστασιακή εγγύηση (8 χρόνια για τη μπαταρία) και 4 χρόνια οδική βοήθεια. Η «βασική» έκδοση Limited προσφέρει ένα πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που περιλαμβάνει εκτός των άλλων σύστημα αυτόνομης πέδησης και ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας. Παράλληλα στο εσωτερικό εκτός από τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες, η έκδοση Limited προσφέρει πλήρες πακέτο αυτοματισμών (φώτα, καθαριστήρες, μεγάλη σκάλα φώτων), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αλλά και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 8,4 ιντσών που διαθέτει δυνατότητα mirroring μέσω των εφαρμογών Apple Car Play και Android Auto. Με απόδοση 240 ίππων προσφέρεται η έκδοση S (με 48.500 ευρώ τιμή καταλόγου) με πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά και η Trailhawk (49.600 ευρώ τιμή καταλόγου), που έχει πιστοποίηση «Trail Rated», μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, καλύτερες γωνίες αναρρίχησης και μεταλλικές ποδιές αποτελώντας την απόλυτη off-road επιλογή. Πάντως όλες οι εκδόσεις του Jeep Compass 4xe (και το αντίστοιχου Renegade) έχουν εκπομπές CO2 κάτω από 50 γρ./χλμ., καθώς και Λιανικές Τιμές Προ Φόρων κάτω από τις €40.000, με αποτέλεσμα οι εταιρικοί χρήστες να απαλλάσσονται από την καταβολή φόρου χρήσης.
Εσωτερικό-Χώροι: Παραμένει ποιοτικό, high-tech και ευρύχωρο
H εικόνα στο εσωτερικό του Jeep Compass που μπαίνει στην πρίζα παραμένει ουσιαστικά ίδια με εκείνη των ανανεωμένων συμβατικών εκδόσεων με τη διαφορά να κάνει η παρουσία στοιχείου παρεχόμενης ισχύος, δεξιά στον πίνακα οργάνων, τα κουμπιά επιλογής προγράμματος στη βάση της κονσόλας και ο διακόπτης αριστερά από το ηλεκτρικό χειρόφρενο που ενεργοποιεί την πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας. Ο διάκοσμος στο ταμπλό παραμένει σκουρόχρωμος, αλλά η ποιότητα, το φινίρισμα και τα υλικά συνεχίζουν να αφήνουν μια upper class αίσθηση, Στα συν του συνόλου το σύστημα infotainment Uconnect με οθόνη αφής 8,4 ιντσών, αλλά και οι χώροι που παραμένουν επαρκείς για 4 ή και 5 επιβάτες. Όπως έδειξαν και οι µετρήσεις µας, ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι µεγάλος, όπως και αυτός για τους ώµους και τα κεφάλια των επιβατών. Από την άλλη, η έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας σε συνδυασμό με το μικρότερο ρεζερβουάρ βοήθησε ώστε ο χώρος αποσκευών να έχει χάσει μόλις 18 λτ. και να προσφέρει τα πολλά, για τα δεδομένα της plug-in C-SUV κατηγορίας, 420 λτ..
Στην περίπτωση του Compass PHEV ένας υπερσύγχρονος turbo βενζινοκινητήρας 1,33 λτ. συνδυάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες. Η συνδυαστική ισχύς στην έκδοση Limited είναι 190 άλογα, ενώ η μέση κατανάλωση είναι από μηδενική έως μόλις 5,5 λτ./100 χλμ.
Yβριδικό σύστημα-Κατανάλωση: Και πάει και δεν καίει!
Όταν λειτουργεί, ο θερμικός κινητήρας ακούγεται ελάχιστα μέσα στην καμπίνα, το ίδιο και ο θόρυβος από την ανάρτηση.
Στην περίπτωση του Compass PHEV ένας υπερσύγχρονος turbo βενζινοκινητήρας 1,33 λτ. συνδυάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες ο ένας εκ των οποίων είναι συνδεδεμένος με το θερμικό μοτέρ λειτουργώντας και ως γεννήτρια. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό (“e-axle”), αποδίδει 60 ίππους και 250 Nm ροπής και παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία μπαταρία λιθίου 400 Volt χωρητικότητας 11,4 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής η συνδυαστική ισχύς είναι 190 άλογα, ενώ για τη μετάδοση υπάρχει ένα τυπικό αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η μπαταρία φορτίζει σε λιγότερες από 2 ώρες μέσω Wallbox 7,4 kW., όμως και σε απλή πρίζα δεν χρειάζονται πάνω από 5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Στην πράξη και έχοντας ενέργεια στην μπαταρία, το Compass PHEV ξεκινά ηλεκτρικά και επιταχύνει αθόρυβα μέχρι και τα 130 χλμ./ώρα. Αν και η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία δεν ξεπέρασε τα 40 χλμ. στα χέρια μας, η κίνηση στην καθημερινότητά μπορεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρικά. Με την επιλογή Sport ή αν πατήσει ο οδηγός τέρμα το γκάζι ο θερμικός κινητήρας μπαίνει στο παιχνίδι εντελώς διακριτικά (ακούγεται ελάχιστα το μοτέρ) και είναι διαθέσιμες οι δυναμικές επιδόσεις: 0-100 σε 8,1 δλ., 60-100 και 80-120 σε 4,3 και 5,5 δλ αντίστοιχα. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση που, όταν είναι φορτισμένες οι μπαταρίες δεν ξεπερνά τα 2,0-2,5 λτ./100 χλμ.. Συνολικά η μέση κατανάλωση του plug-in υβριδικού Compass δεν ξεπερνά 5,5 λτ./100, μια τιμή σχεδόν 50% χαμηλότερη της συμβατικής έκδοσης με τον 1,33 λτ. κινητήρα και τα 150 άλογα! Εκτός από την υβριδική λειτουργία του Jeep Compass PHEV προσφέρει φυσικά επιλογή για μόνιμη ηλεκτροκίνηση, με το πρόγραμμα E-SAVE. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα διατηρεί τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας και υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες που ονομάζονται Passive E-SAVE (διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα) και Active E-SAVE (φορτίζει τη μπαταρία στο 80% μέσω του θερμικού κινητήρα και του συνδεδεμένου σε αυτόν ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια). Σε κάθε περίπτωση η επιλογή E-SAVE ανεβάζει τη μέση κατανάλωση περίπου 30-35%.
Στο δρόμο: Τα καλύτερα από… 3 κόσμους! Όπως και οι συμβατικές εκδόσεις, έτσι και το Jeep Compass διακρίνεται για το αρχοντικό του «πάτημα» και τον εξαιρετικό τρόπο που «σιδερώνει» τις ανωμαλίες ακόμα και στη συγκεκριμένη έκδοση, που για αντιμετωπίσει το μεγάλο βάρος, έχει πιο σφιχτή ανάρτηση. Όταν λειτουργεί, ο θερμικός κινητήρας ακούγεται ελάχιστα μέσα στην καμπίνα, το ίδιο και ο θόρυβος από την ανάρτηση και αν υπάρχει κάτι μεμπτό στην ποιότητά κύλισης αυτό είναι ο κάπως αυξημένος αεροδυναμικός θόρυβος και το χαμηλό προφίλ των 19 ιντσών ελαστικών. Αν και η αίσθηση από το τιμόνι δεν είναι και η καλύτερη (ακόμα και στην επιλογή Sport), το turn in σε τελική ανάλυση είναι εύστοχο. Ωστόσο το μεγάλο βάρος και σε συνδυασμό με το ύψος του αμαξώματος δεν εμπνέει ώστε να μεταφέρεις μεγάλη ταχύτητα μέσα στη στροφή. Ωστόσο χάρη και στην άμεση ηλεκτρική τετρακίνηση, η πρόσφυση έχει μεγάλα περιθώρια και σε συνδυασμό με το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, το Compass 4xe προσφέρει υψηλό αίσθημα ασφάλειας. Ακόμα και μέσα στην πόλη είναι εύχρηστο, με πανοραμική θέση οδήγησης και καλή περιφερειακή ορατότητα που συμπληρώνεται με τον καλύτερο τρόπο από την κάμερα οπισθοπορείας. Πάντως η ανάκτηση ενέργειας δεν είναι τόσο αποτελεσματική, οσο π.χ. στη Mercedes GLA 250 e, ακόμα και αν οδηγός επιλέξει την πιο έντονη λειτουργία της πατώντας το ειδικό κουμπί. Το πραγματικό ταλέντο του Compass PHEV όμως ξεδιπλώνεται εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Τιμώντας το θρυλικό όνομα της φίρμας του, το Compass PHEV διαθέτει μεγάλη απόσταση από το έδαφος και αξιόλογες γωνίες αναρρίχησης, κυρίως όμως προσφέρει τετρακίνηση που κλειδώνει (έως 15 χλμ./ώρα), έχει κοντές σχέσεις, και Jeep Selec-Terrain με λειτουργία Hill Descent Control και 5 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας αναλόγως εδάφους (auto, sport, χιόνι, άμμο/λάσπη). Ουσιαστικά τα όρια τα βάζουν μόνο τα ασφάλτινα ελαστικά, που είναι εύκολο να τραυματιστούν στις εκτός δρόμου κακοτοπιές.
Η γνώμη μας Το Jeep Compass PHEV συνδυάζει τις αρετές ενός γνήσιου τετρακίνητου SUV με προσεγμένη ποιότητα, υψηλή πρακτικότητα, μοντέρνα τεχνολογία και αξεπέραστη οικονομία στην κατανάλωση βενζίνης. Ένα μεγάλο like για το Jeep της νέας εποχής.
+ Κατανάλωση, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής και κύλισης, τετρακίνηση με «κλείδωμα» και «κοντά», συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, σχεδίαση, πρόγραμμα Eco Bonus - Bάρος, αίσθηση τιμονιού, θόρυβος κύλισης και τροχοί 19 ιντσών
45K για μια μετριοτητα επειδη εχει σημα/4κινηση jeep...subaru/mitsu μακραν καλυτερα 4Χ4 & γνησια...οπως εχω γραψει παλιοτερα "τον πισω αξονα, τον εχουν κεντραρει σε σχεση με τον θολο ή ακομη το εχουν πιο μπροστα?..μονο ενας αμερικανος στο yt το ειχε επισημανει
Παρ 'ολίγον αγοραστής Renegade Trailhawk 2.0 diesel (λόγω κοντών σχέσεων)...
Μόλις μου είπαν ότι σταματάει να εισάγεται και πλέον τετρακίνηση θα έχουν μόνο οι υβριδικές εκδόσεις, εε είπα να περιμένω να το δω πρώτα... Μόλις ήρθε και είδα τιμή εκκίνησης 45 χιλιάρικα για υβριδικό με κινητήρα 1.3 σε ένα αμάξωμα που ζυγίζει 1.700 κιλά...μην μιλήσω για τον εξοπλισμό...Περί τα 1.300 ευρώ για φώτα led και ημέρας, καθώς δεν είχε ούτε ημέρας φώτα... Ότι πούλησαν πούλησαν λοιπόν, γιατί η τετρακίνηση στην Jeep πληρώνεται πολύ ακριβά...
Άλλος ένας (μέτριος) αμερικανός κατασκευαστής όπου η πορεία του φθίνει. Ξεπερασμένη εδώ κ πολλά χρόνια η συνταγή του ικανού εκτός δρόμου, με μέτρια προς κακή ποιότητα κατασκευής και πρόχειρες λύσεις. Θα είμαι λίγο αυστηρός, αλλά η Jeep δεν πείθει εδώ κ αρκετά χρόνια, ούτε με το σχετικά πρόσφατο Φίατ εσωτερικό/σαλόνι, και μοτέρ.
45K για μια μετριοτητα επειδη εχει σημα/4κινηση jeep...subaru/mitsu μακραν καλυτερα 4Χ4 & γνησια...οπως εχω γραψει παλιοτερα "τον πισω αξονα, τον εχουν κεντραρει σε σχεση με τον θολο ή ακομη το εχουν πιο μπροστα?..μονο ενας αμερικανος στο yt το ειχε επισημανει
Παρ 'ολίγον αγοραστής Renegade Trailhawk 2.0 diesel (λόγω κοντών σχέσεων)... Μόλις μου είπαν ότι σταματάει να εισάγεται και πλέον τετρακίνηση θα έχουν μόνο οι υβριδικές εκδόσεις, εε είπα να περιμένω να το δω πρώτα... Μόλις ήρθε και είδα τιμή εκκίνησης 45 χιλιάρικα για υβριδικό με κινητήρα 1.3 σε ένα αμάξωμα που ζυγίζει 1.700 κιλά...μην μιλήσω για τον εξοπλισμό...Περί τα 1.300 ευρώ για φώτα led και ημέρας, καθώς δεν είχε ούτε ημέρας φώτα... Ότι πούλησαν πούλησαν λοιπόν, γιατί η τετρακίνηση στην Jeep πληρώνεται πολύ ακριβά...
Άλλος ένας (μέτριος) αμερικανός κατασκευαστής όπου η πορεία του φθίνει. Ξεπερασμένη εδώ κ πολλά χρόνια η συνταγή του ικανού εκτός δρόμου, με μέτρια προς κακή ποιότητα κατασκευής και πρόχειρες λύσεις. Θα είμαι λίγο αυστηρός, αλλά η Jeep δεν πείθει εδώ κ αρκετά χρόνια, ούτε με το σχετικά πρόσφατο Φίατ εσωτερικό/σαλόνι, και μοτέρ.
Ελκτική ικανότητα; 1000kg..jeep από τα lidl και +40Κ...
Ξεκίνησα να γράψω κάτι καλό... αλλά μετά είδα την τιμή... σε αυτά τα χρήματα θα έπαιρνα κάτι άλλο...
Πολλά τα λεφτά για ΦΙΑΤ με περιβολή ΤΖΙΠ