Όχι στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως το Mazda CX-5 είναι το πιο εμπορικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας με πάνω από 3 εκατ. πωλήσεις. Η πρώτη του γενιά κυκλοφόρησε το 2012 λανσάροντας τη μοντέρνα σχεδιαστική γλώσσα Kodo της Mazda και τις τεχνολογίες SkyActiv, ενώ η τρέχουσα δεύτερη γενιά κυκλοφόρησε το 2017 τονίζοντας τον premium χαρακτήρα του μοντέλου. Σήμερα δοκιμάζουμε την ανανεωμένη έκδοση του CX-5 που έρχεται με περισσότερη φινέτσα, νέες εξοπλιστικές εκδόσεις και χρώματα, καθώς και περισσότερη τεχνολογία.
Ο μπροστά πρόβολος εξακολουθεί να είναι το κέντρο της σχεδίασης του μικρομεσαίου SUV της Mazda (4,55 μέτρα), με την αναθεωρημένη τρισδιάστατη τρυπητή γρίλια και τα λεπτά φώτα, ενώ φρεσκαρισμένο είναι και το πίσω μέρος του CX-5. Οι τρεις νέες εκδόσεις στη γκάμα του CX-5 είναι οι Newground, Homura και Takumi, οι οποίες διαφέρουν στο εξωτερικό φινίρισμα και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα, με τη Homura (όπως το μοντέλο της δοκιμής) να έχει πιο σπορτίφ βλέψεις και η Takumi πιο πολυτελείς.
Premium αίσθηση στο γεροδεμένο, ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμό εσωτερικό του Μazda CX-5, ωστόσο ο διάκοσμος δείχνει λίγο ξεπερασμένος.
Το ανανεωμένο Mazda CX-5 είναι διαθέσιμο σε βενζινοκίνητες και diesel εκδόσεις με κίνηση στους 2 ή στους 4 τροχούς. Ακόμα και η βασική έκδοση έχει 2λιτρο κινητήρα βενζίνης 165 ίππων (από 37.600 ευρώ) κάτι που σημαίνει πρόσθετα φορολογικά βάρη. Πόσο δε το μοντέλο της δοκιμής με τον ατμοσφαιρικό 2,5 λτ. βενζινοκινητήρα των 194 ίππων (από 41.010 ευρώ ως δικίνητο και από 43.477 ευρώ με τετρακίνηση), που έχει 1.700 ευρώ φόρο πολυτελείας τα πρώτα 5 χρόνια και 1.200 ευρώ τα επόμενα 5… Παραλογισμός made in Greece. Κατά τα άλλα η τιμή μπορεί να είναι υψηλή με την πρώτη ματιά, αλλά ο premium χαρακτήρας του μοντέλου και η εξοπλιστική του πληρότητα τη δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πόσο κοστίζουν mainstream μοντέλα της κατηγορίας.