Δοκιμή: Mazda MX-30 R-EV | Το ηλεκτρικό ΜΧ-30 χωρίς άγχος αυτονομίας

10.691 Επισκέψεις στο άρθρο (24/4/2024)
Δοκιμή: Mazda MX-30 R-EV | Το ηλεκτρικό ΜΧ-30 χωρίς άγχος αυτονομίας
6 Φωτογραφίες »

- Ανάσταση μετά από χρόνια του «διαφορετικού» κινητήρα της Mazda για να κάνει το MX-30 υβριδικό πρίζας
- Ο Wankel δεν κινεί τους τροχούς, παράγει μόνο ρεύμα για τη μπαταρία, η οποία φορτίζει και από πρίζα
- Με 170 άλογα, καλύτερες επιδόσεις από το ηλεκτρικό MX-30 και χωρίς άγχος να μείνεις από ρεύμα
- 2.500 ευρώ ακριβότερο το Plug-in από το ηλεκτρικό Mazda MX-30

Ανάσταση μετά από χρόνια του «διαφορετικού» κινητήρα της Mazda για να κάνει το MX-30 υβριδικό πρίζας

Το Mazda RX-8, ήταν το τελευταίο μοντέλο παραγωγής που κινήθηκε με περιστροφικό κινητήρα Wankel. Σήμερα, η ξεχωριστή ιαπωνική φίρμα έκανε το colpo grosso επαναφέροντας τον Wankel κινητήρα σε ρόλο γεννήτριας για την παραγωγή ρεύματος και την αύξηση της μικρής ομολογουμένως ηλεκτρικής αυτονομίας (ούτε 200 χλμ. σύμφωνα με τις μετρήσεις μας) του πρώτου ηλεκτρικού της Mazda, του MX-30 με τη μικρή μπαταρία των 35,5 kWh, που δοκιμάσαμε παλαιότερα.

Ο Wankel δεν κινεί τους τροχούς, παράγει μόνο ρεύμα για τη μπαταρία, η οποία φορτίζει και από πρίζα

Ο λιλιπούτειος Wankel των 830 κ.εκ. αποδίδει 75 ίππους, χωρίς να εμπλέκεται στην κίνηση του MX-30 R-EV: Υπάρχει μόνο για να φορτίζει την μπαταρία των 17,8 kWh, η οποία «γεμίζει» βέβαια και σε πρίζα, όπως σε κάθε Plug-in υβριδικό. Η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία με μια φόρτιση είναι σύμφωνα με τις μετρήσεις μας γύρω στα 75 χλμ., αν και σε συνεχή αστική χρήση ξεπερνάει τα 85 λόγω της εκμετάλλευσης των σταμάτα-ξεκίνα της κίνησης, αφού το φρενάρισμα και το σήκωμα του ποδιού από το πεντάλ γκαζιού παράγει ηλεκτρική ενέργεια.


Καμία διαφορά στο εσωτερικό με εξαίρεση το δείκτη βενζίνης στον πίνακα οργάνων.
6 Φωτογραφίες »

Καμία διαφορά στο εσωτερικό με εξαίρεση το δείκτη βενζίνης στον πίνακα οργάνων.

Με 170 άλογα, καλύτερες επιδόσεις από το ηλεκτρικό MX-30 και χωρίς άγχος να μείνεις από ρεύμα

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 170 ίππους (είπαμε δεν υπάρχει συνδυαστική ισχύς μιας και ο Wankel δεν εμπλέκεται στην κίνηση). Σε σχέση με τα 145 άλογα του αμιγώς ηλεκτρικού ΜΧ-30, το R-EV είναι ταχύτερο σε όλες μας τις μετρήσεις (0-100 σε 8,9 δλ, αντί 9,7, 60-100 σε 4,6 δλ. αντί 5,2 και 80-120 σε 6,1 αντί 7,0 δλ.). Το μεγάλο πλεονέκτημα πάντως είναι άλλο: Χάρη στο 50 λτ. ρεζερβουάρ βενζίνης, που «ταίζει» τον Wankel κινητήρα-γεννήτρια, μπορείς να κάνεις πάνω από 500 χλμ., χωρίς το σχετικό άγχος, αφού βενζίνη βρίσκεις παντού. Η κατανάλωση του Wankel είναι γύρω στα 6 λτ./100 χλμ., αυτό που ενοχλεί όμως είναι η τραχιά του λειτουργία.

2.500 ευρώ ακριβότερο το Plug-in από το ηλεκτρικό Mazda MX-30

Η βασική εξοπλιστική έκδοση Prime Line του MX-30 R-EV κοστίζει λίγο κάτω από σαράντα τρεις χιλιάδες ευρώ, όταν το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30 με το ίδιο (αρκετά πλούσιο) εξοπλιστικό πακέτο κοστίζει σχεδόν σαράντα χιλιάρικα. Η διαφορά αυτή είναι πάνω κάτω ίδια και στα άλλα κοινά εξοπλιστικά πακέτα. Πάντως, το ΜΧ-30 R-EV είναι διαθέσιμο και στην έκδοση Edition με τιμές που κοντεύον τα 50 χιλιάρικα.

Παρακάτω θα διαβάσετε την αναλυτική δοκιμή του Mazda MX-30 R-EV, που ανέστησε τον κινητήρα Wankel και έγινε υβριδικό πρίζας.

Σελίδα 2Το διαφορετικό coupe-SUV με τις πόρτες α λα RX-8
Σελίδα 3Κινητήρας-Αυτονομία: Πάνω από 500 χλμ. με ένα φουλάρισμα βενζίνης & μπαταρίας
Σελίδα 4Στο δρόμο: Παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά «ακούγεται» περισσότερο
Σελίδα 5Η γνώμη μας
Σελίδα 6Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
TI LINGLONG AGORAZO
skoda