Ο κινητήρας της GLB είναι γεμάτος παντού και έχει σπορ χαρακτηριστικά λειτουργίας προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις στο βαρύ αμάξωμά της. Το κιβώτιο είναι εξαιρετικό και η τετρακίνηση αναλαμβάνει να βγάλει σωστά την ισχύ στο δρόμο.
Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
30.872 Επισκέψεις στο άρθρο (13/4/2021)
Κινητήρας-Κιβώτιο-Τετρακίνηση: Το τρίπτυχο της επιτυχίας
Όπως και σε όλες τις entry level προτάσεις της AMG με των κωδικό «35» η GLB χρησιμοποιεί και αυτή τον high-tech δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 306 ίππων. Aυτοί μεταφέρονται και στους 4 τροχούς μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού πολύδισκου συμπλέκτη που βρίσκεται στον πίσω άξονα ο οποίος μπορεί να δώσει έως και το 50% της ροπής στους τροχούς αυτού. Αντίθετα με τις A 35 AMG που διαθέτουν 7τάχυτο κιβώτιο, η GLB διαθέτει το εξαιρετικό διπλοσύμπλεκτο AMG SPEEDSHIFT DCT 8G που διακρίνεται για την αμεσότητά του (ιδιαίτερα στη θέση Sport+ του Dynamic Select συστήματος παραμετροποίησης) αλλά και τον σπορ χαρακτήρα του αφού επιτρέπει και αποκλειστικά χειροκίνητες αλλαγές μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω στοιχείων είναι η μαγική συνταγή της AMG προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις και σπορ χαρακτηριστικά λειτουργίας στο σύνολο. Πιο συγκεκριμένα, ο γεμάτος σε όλο το φάσμα περιστροφής κινητήρας επιταχύνει το αμάξωμα των 1.770 κιλών από στάση σε 5,9 δλ. και προσφέρει εντυπωσιακές τιμές επιταχύνσεων εν κινήσει. Όπως είναι λογικό όμως, η συνάρτηση τεχνικών χαρακτηριστικών και αυξημένου βάρους επηρεάζουν αρνητικά την κατανάλωση με αυτή να φτάνει εύκολα τα 13,6 λτ./100 χλμ. σε μεικτές πραγματικές συνθήκες.
Στο δρόμο: Και SUV, και AMG
Η GLB 35 AMG έχει ένα σαφώς πιο σπορτίφ προσανατολισμό σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις της GLB, χωρίς όμως να θυσιάζει την ομοιογένειά της. Η ανάρτηση είναι αισθητά πιο σφιχτή όμως η προαιρετικά ρυθμιζόμενη όπως αυτή που διαθέτει το αυτοκίνητο της δοκιμής, προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης στη θέση Comfort και καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος στην επιλογή Sport+ του συστήματος παραμετροποίησης Drive Select. Eτσι είναι σε θέση να προσφέρει την άνεση που χρειάζονται οι επιβάτες της σε μια μεγάλη διαδρομή και την δυναμική σε πιο σφιχτές διαδρομές. Εκεί, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές όμως δεν επηρεάζουν την αποτελεσματικότητά της, ενώ παρά και το αυξημένο της βάρος παραμένει ουδέτερη στην πίεση χωρίς υποστροφικά φαινόμενα. Αντίθετα, με συνετή οδήγηση μπορεί να εκμεταλλευθεί στο ακέραιο το οπλοστάσιο της και να κινηθεί ταχύτατα και με ασφάλεια σε δρόμο με στροφές, με τον οδηγό να εισπράττει πολύ καλή αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και ακρίβεια στην οδήγησή της, αφού για το λόγο αυτό ενσωματώνει νέες δομικές ενισχύσεις στο σασί και νέο σύστημα διεύθυνσης. Η μείωση της απόστασής της από το έδαφος (από 213 στα 163 χλστ.) και οι μεγάλες ζάντες δεν προδιαθέτουν για εκτός δρόμου διαδρομές, όμως η τετρακίνηση και η σχετικά καλή διαδρομή της ανάρτησης μπορούν να προσφέρουν το κάτι παραπάνω και εκεί. Τα φρένα τέλος είναι υποδειγματικά σε αίσθηση και απόδοση συμπληρώνοντας τον ασφαλή χαρακτήρα της.
Η γνώμη μας
Για άλλη μια φορά η Mercedes αποδεικνύει πως με τις ανάλογες επεμβάσεις μπορεί να διαμορφώσει ανάλογα το χαρακτήρα ενός μοντέλου. Στην περίπτωση της GLB 35 AMG έχουμε ουσιαστικά μια GLB που δίνει έμφαση στις επιδόσεις και στον πιο σπορ χαρακτήρα της, χωρίς όμως να θυσιάζει την άνεση και την πρακτικότητά της.