Μια εβδομάδα με ένα ηλεκτρικό scooter αποτελεί πρόκληση όταν έχεις συνηθίσει να μετακινείσαι αποκλειστικά σε τέσσερις τροχούς και σπανίως καβαλάς διτροχο για να κινηθείς. Μπόρεσε το SEAT MO να ανταποκριθεί στην πρόκληση και να κερδίσει έναν «αυτοκινητόβιο»;
Η ηλεκτροκίνηση έχει εισβάλλει δυναμικά σε κάθε είδους μορφή μετακίνησης, από ηλεκτρικά πατίνια, μέχρι supercars. Ειδικά στις αστικές λύσεις μετακίνησης η ηλεκτροκίνηση φαίνεται πως κερδίζει έδαφος, καθώς είναι πιο εύκολο να προσφέρει επαρκή αυτονομία.
Στο παιχνίδι αυτό έχουν μπει και κατασκευαστές αυτοκινήτου, είτε προσφέροντας ηλεκτρικά ποδήλατα, είτε αυτοκίνητα σε μέγεθος… μηχανής, όπως το Citroen Ami. Η ισπανική SEAT λοιπόν μπαίνει στο παιχνίδι κάνοντας τα πρώτα της βήματα στον χώρο των 2 τροχών, μέσω της σειράς MO. Η γκάμα των MO περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή δυο πατίνια (eKickScooter) και το MO eScooter 125 που είχαμε στη διάθεσή μας με κινητήρα 7kW.
Η συμπαγής πίσω ζάντα κρύβει στο εσωτερικό της ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 7.000W.
Πάντα έχει το ενδιαφέρον του να δοκιμάζεις νέες εμπειρίες, συνεπώς μόνο αδιάφορη δεν πέρασε η δυνατότητα για λίγες μέρες το νέο ηλεκτρικό scooter της SEAT να αποτελέσει το μοναδικό μεταφορικό μου μέσο. Μάλιστα, καθώς η μοναδική πρότερη εμπειρία μου στο χώρο της μοτοσυκλέτας, είναι η ενοικίαση scooter σε καλοκαιρινές διακοπές και η χρήση «γουρούνας» κυρίως σε off road διαδρομές, όπως καταλαβαίνετε ήταν λίγο πρωτόγνωρο για τα δεδομένα μου. Συνεπώς δεν πρόκειται για μια αναλυτική δοκιμή, αλλά περισσότερο για την πως έζησα αυτή την εμπειρία.
Τραβάει τα βλέμματα!
Πριν λοιπόν σας παραθέσουμε την εμπειρία της ολιγοήμερης συνύπαρξης μας, να αναφέρουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα κανονικού μεγέθους scooter που μπορεί να μεταφέρει με ευκολία 2 άτομα, οπότε η παρουσία του στο δρόμο είναι όπως και με τα υπόλοιπα scooters. Η σχεδίασή του μάλιστα είναι μοντέρνα και φουτουριστική, κάτι που φαίνεται από τον τρόπο και τα βλέμματα των υπόλοιπων μοτοσικλετιστών (σ.σ. δεν το νιώσαμε από τους οδηγούς αυτοκινήτων). Αυτό που ξεχωρίζει είναι η τετράγωνη μπαταρία που βρίσκεται εκεί που θα είχαμε τον κινητήρα σε ένα βενζινοκίνητο scooter και η συμπαγής πίσω ζάντα.
Βέβαια υπάρχει λόγος που ο τροχός είναι συμπαγής, καθώς στο κέντρο του πίσω τροχού υπάρχει ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 7.000W που μπορεί να φτάσει στιγμιαία τα 9.000W. Για την τροφοδοσία του με ρεύμα φροντίζει η μπαταρία λιθίου 52V και 5,6 kWh, η οποία είναι τροχήλατη και μεταφέρεται σαν μικρή βαλιτσούλα, με τον φορτιστή να είναι ενσωματωμένος. Άρα τη βγάζεις και τη φορτίζεις στο σπίτι σου μέσα.
Η σχεδίασή του MΟ είναι μοντέρνα και φουτουριστική, με κυρίαρχο στοιχείο την τετράγωνη μπαταρία που βρίσκεται στη θέση του κινητήρα. Η μπαταρία είναι τροχήλατη και μεταφέρεται σαν μικρή βαλίτσα.
Πάμε όμως να δούμε πως ήταν αυτή η ολιγοήμερη συμβίωση. Σε αυτές τις γραμμές δεν θα σας πούμε για το πόσο άνετη η μη είναι η ανάρτηση ή να κρίνουμε τις επιδόσεις, μπορείτε να διαβάσετε τη δοκιμή του MotoΤρίτη για περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά να μοιραστούμε την εμπειρία μας.
Το MO διαθέτει 3 modes λειτουργίας: Eco, City και Sport με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 70, 85 και 100 χιλιόμετρα την ώρα αντίστοιχα, ενώ αλλάζει η απόκριση του γκαζιού και η ανάκτηση του κινητήρα. Χρησιμοποιώντας κυρίως τα δύο πρώτα mode και σίγουρα πηγαίνοντας πιο επιφυλάχτηκα από ότι ένας δικυκλιστής, η μπαταρία άδειασε κοντά στα 120 χιλιόμετρα. Φυσικά δεν πρέπει να παραλείψουμε την ύπαρξη όπισθεν. Κρατάς πατημένο το πράσινο κουμπί στην αριστερή μεριά του τιμονιού και ανοίγεις απαλά το γκάζι, κάνοντας παιχνιδάκι το ξεπαρκάρισμα. Ειδικά για ένα μη μυημένο αυτό ήταν πραγματικό «δώρο».
Μετά τις πρώτες αναγνωριστικές και γεμάτες συστολή βόλτες, εξοικειώνεσαι γρήγορα με τον εύκολο χειρισμό του MO.
Στο δρόμο τα 7.000W του κινητήρα ήταν υπεραρκετά ώστε σε κάθε στρίψιμο του δεξιού καρπού να νιώσεις ένα πολύ άμεσο και δυνατό τράβηγμα ή τουλάχιστον έτσι φαντάζει σε έναν οδηγό αποκλειστικά αυτοκινήτων. Αναμενόμενο βέβαια καθώς με την ίδια αρχή λειτουργούν και τα αυτοκίνητα, όπως άλλωστε αναμενόμενο είναι και το φρενάρισμα στα mode City και Sport του κινητήρα, λόγω ανάκτησης ενέργειας. Μετά λοιπόν τις πρώτες αναγνωριστικές και γεμάτες συστολή βόλτες, εξοικειώνεσαι γρήγορα με το χειρισμό του MO. Έτσι ως αυτοκινητιστής θα εκτιμήσεις αφάνταστα το γεγονός ότι πλέον χρειάζεσαι τη μισή ώρα για μια ίδια αστική διαδρομή και φυσικά την ευκολία στο παρκάρισμα. Προσθέστε και την ησυχία που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας, χωρίς τον ήχο των εξατμίσεων και των ενοχλητικών μαρσαρισμάτων και «δένει το γλυκό». Βέβαια αυτό από την άλλη σου προκαλεί ένα μικρό άγχος, καθώς αντιλαμβάνεσαι ότι αντίστοιχα δεν σε ακούνε, άρα θα πρέπει να προσέχεις ακόμη περισσότερο σε πιθανούς ελιγμούς.
Ως αυτοκινητιστής θα εκτιμήσεις αφάνταστα την ησυχία που προσφέρει το MO, χωρίς ήχους εξατμίσεων και μαρσαρισμάτων.
Το SEAT MO ήταν ένα ευχάριστο διάλλειμα από την καθημερινότητα και μια –εν τέλει- καλοδεχούμενη αλλαγή. Δύσκολα θα μπορούσε να σε βάλει σε σκέψεις να αφήσεις τη «βολή» του αυτοκινήτου, ωστόσο εύκολα θα ήταν η πρώτη επιλογή για συμπληρωματικό όχημα, ώστε να κάνεις τις κοντινές σου μετακινήσεις. Υπάρχει βέβαια ένας αστερίσκος σε αυτό και έχει να κάνει με το κόστος αγοράς που ξεκινάει από τα 5.990 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των 800 ευρώ της επιδότησης για ηλεκτρικά οχήματα.