Το Nissan Micra της δοκιμής αυτής έχασε σε άλογα, όμως κέρδισε σε ροπή και έχει καλύτερο CVT κιβώτιο με αποτέλεσμα να είναι μια πρόταση που σου κλείνει το μάτι στα αυτόματα μικρά πόλης.
Στο εσωτερικό δεν υπάρχει καμία διαφορά και τα υλικά είναι καλοφτιαγμένα και η συναρμογή στιβαρή. Θα θέλαμε ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και οθόνη από τη βασική.
Το Nissan Micra με το νέο αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 16.190 ευρώ
Έχει το καλύτερο CVT γιατί δεν βουίζει και αλλάζει γρήγορα ταχύτητες
«Έχασε» 8 άλογα, είναι όμως πιο γρήγορο στο 0-100
Εσύ τι λες; Θα διαλέξεις αυτόματο κιβώτιο για ευκολία μέσα στην πόλη; Ή είσαι παραδοσιακός τύπος και θέλεις να αλλάζεις ταχύτητες με το χέρι;
Στις φωτογραφίες που βλέπετε εδώ δεν θα βρείτε κάποια διαφορά σε σχέση με το Micra που γνωρίζουμε από το 2016. Και όμως, αυτό το Micra έχει ανανεωθεί, είναι καινούριο. Όχι οπτικά, αλλά σε μηχανολογικό επίπεδο και συγκεκριμένα σε κινητήρα και κιβώτιο. Βλέπετε, η EΕ προστάζει τους κατασκευαστές να φτιάχνουν πιο «πράσινα» αυτοκίνητα και εκείνοι με τη σειρά τους αναγκάζονται σε μια σειρά από updates σε software ή σε hardware. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με update του software στο κομμάτι του κινητήρα και του hardware στο κομμάτι του κιβωτίου. Πιο συγκεκριμένα, ο κινητήρας έχασε 8 άλογα, αλλά κέρδισε ροπή σε χαμηλότερες στροφές, ενώ το CVT κιβώτιο είναι στην πράξη λιγότερο θορυβώδες, ομαλό και γρήγορο στις αλλαγές. Πάμε να το δούμε πιο αναλυτικά;
Ο 1.000άρης turbo βενζινοκινητήρας έχασε σε άλογα, κέρδισε όμως σε επιδόσεις και σε λειτουργία σε καθημερινή χρήση.
Κινητήρας: Έχασε 8 άλογα, κέρδισε ροπή
Το CVT κιβώτιο δεν εμφανίζει ενοχλητικό βουητό και είναι καλό για τα δεδομένα στις αλλαγές των ταχυτήτων.
Ο 1.000άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας του ιαπωνικού μικρού έπεσε από τα 100 στα 92 άλογα, όμως κέρδισε ροπή πιο χαμηλά (πριν ήταν στις 2.000 σ.α.λ., τώρα στις 1.750 σ.α.λ.) και αυτό φαίνεται στην πράξη, αλλά και στα νούμερα των μετρήσεων. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,9 δλ. (από 12,2 δλ. το 100άρι και 14,0 δλ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής), ενώ οι ρεπρίζ ολοκληρώθηκαν σε 6,0 και 8,8 δλ. για το 60-100 και 80-120 αντίστοιχα), όντας ελάχιστα καλύτερες από αυτές με το προηγούμενο σετάρισμα. Και αφήνοντας τα νούμερα στην άκρη, το Micra της δοκιμής είχε νεύρο, ήταν σβέλτο και μάλιστα δεν ήταν απαιτητικό σε καύσιμο αφού η μέση κατανάλωση δοκιμής ήταν στα 6,5 δλ..
Κιβώτιο: Αυτό το CVT δεν βουίζει!
Να είμαστε ειλικρινείς δεν είμαστε και πολύ fun των CVT κιβωτίων (διαβάστε εδώ πως λειτουργούν). Ναι είναι smooth στις αλλαγές, όμως αργούν και κάνουν ενοχλητικό βουητό όταν πατάς γερά το γκάζι. Εεε, αυτό το CVT του Micra τα καταφέρνει διαφορετικά, αφού πατάς τέρμα το γκάζι, οι στροφές ανεβαίνουν, η βελόνα δεν μένει καρφωμένη λίγο πριν τον κόφτη, αλλά πέφτει σαν να γίνεται κανονική αλλαγή σχέσεις, ενώ ταυτόχρονα δεν έχεις φασαρία και βουιτό. Ok, δεν είναι τόσο ακαριαίο όσο ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όμως καλύπτει 110% το σκοπό του, δηλαδή να κινείσαι άνετα στην πόλη και αν ποτέ χρειαστεί λίγο πιο σβέλτα. Αναμφισβήτητα το καλύτερο CVT κιβώτιο που έχουμε δοκιμάσει εδώ και πολύ καιρό.
Οδηγικά δεν έχει αλλάξει κάτι. Το Micra είναι ευχάριστο στο δρόμο, ευέλικτο και εύκολο. Η σφιχτούτσικη ανάρτηση σου επιτρέπει να ανεβάσεις και οδηγικό tempo.
Στο δρόμο: Ευκολοδήγητο και σβέλτο
Το ότι το Micra έχασε 8 άλογα καθόλου δεν έχει επηρεάσει την οδική συμπεριφορά του. Η βελτιωμένη καμπύλη ροπής σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις «γκάζι» χαμηλά και να κινηθείς σβέλτα, κάτι που «δένει» αρμονικά με την σχετικά σφικτή ανάρτηση, που, παρά το ότι προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης και κύλισης, δεν επιτρέπει αυξημένες κλίσεις ακόμα και υπό πίεση. Ανεβάζοντας ρυθμό, το τιμόνι παραμένει γεμάτο σε αίσθηση στις πρώτες μοίρες περιστροφής και η συμπεριφορά ου είναι ουδέτερη και προβλέψιμη σε κάθε περίπτωση, ενώ το CVT καταφέρνει και ακολουθεί τον ρυθμό, παρότι το πεδίο δράσης του είναι αναμφισβήτητα η πόλη. Εκτός πόλη τέλος, στον αυτοκινητόδρομο, παρουσιάζει έναν γεμάτο σιγουριά χαρακτήρα, όντας ευθύβολο, ήσυχο για τους επιβάτες και ανεπηρέαστο από πλευρικούς ανέμους.
Η γνώμη μας
Η λειτουργία του CVT κιβωτίου μας εξέπληξε ευχάριστα, το ίδιο και το ότι παρότι ο κινητήρας έχασε σε άλογα, κέρδισε σε ουσία και σε καθημερινές συνθήκες κίνησης. Έτσι, το αυτόματο Micra αποτελεί μια πρόταση που σου κλείνει το μάτι εφόσον επιθυμίες να κινείσαι στην πόλη έχοντας ελεύθερο το αριστερό σου πόδι. Η τιμή των 16.790 ευρώ της έκδοσης Acenta που προτείνουμε (η βασική Energy κοστίζει 16.190 ¤), δεν είναι απαγορευτική.