6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Παρά τα χρόνια του, το αμάξωμα του Corsa παραμένει ενδιαφέρον.
Δοκιμή: Opel Corsa 1,4 100PS
41.304 Επισκέψεις στο άρθρο (21/11/2012)
Μπορεί το Opel Corsa να φανερώνει υψηλά νούμερα πωλήσεων, αλλά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που, ουσιαστικά, πλησιάζει τα έξι χρόνια ζωής δεν μπορεί να κρύψει τα σημεία που ο ανταγωνισμός του το έχει, πλέον, προσπεράσει.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Όταν ένα μοντέλο γίνεται best seller σε τοπικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι. Ο εξής ένας. Μπορεί και τα κάνει όλα καλά, χωρίς να χωλαίνει πουθενά αλλά και χωρίς, συνήθως, να υπερέχει σε κάποιον τομέα. Αυτή, ακριβώς, είναι η περίπτωση του Opel Corsa. Είναι ένα μοντέλο που οδεύει στον έκτο χρόνο της ζωής του, έχοντας υποστεί αρκετά updates (κυρίως για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα των ευρωπαϊκών κανονισμών για τα καυσαέρια), αλλά παραμένοντας κατά βάση ίδιο με το μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2007. Στην πραγματικότητα αυτή η ωριμότητα στα αυτοκίνητα λειτουργεί κάπως διαφορετικά από τους ανθρώπους. Η «πατίνα του χρόνου» σε ένα όχημα σημαίνει ότι έχει καταπολεμήσει τις «παιδικές ασθένειες», αλλά η βάση, το πλαίσιο, η ανάρτηση, το σχέδιο, η εργονομία παραμένουν σε επίπεδα (για την περίπτωση του Corsa) 6ετίας. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σύγκρισή του με το σύγχρονο ανταγωνισμό.
Σε ότι αφορά την εμφάνιση τώρα, μετά την εμφάνιση του Insignia και του Astra, το σχήμα του Corsa δείχνει, πλέον, λίγο απλοϊκό. Μία βασική αιτία που τα δύο αυτά μοντέλα έτυχαν θετικής ανταπόκρισης από το κοινό είναι η… πένα του σχεδιαστή τους. Η αεροδυναμική σιλουέτα με το σχήμα boomerang στο πλάι λάμπει δια της απουσίας της, ενώ η εμφάνιση του μικρότερου νέου Adam, κάνει το Cοrsa να μοιάζει ξεπερασμένο.
Κινητήρας: Ικανός, αλλά βενζινοβόρος
Ο κινητήρας του Corsa 1,4 αποδίδει 100 ίππους και 130 Nm ροπής. Στα χαρτιά αυτό το μοτέρ προσφέρει μέση κατανάλωση της τάξης των 5,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων CO2 134 γρ./χλμ. Στην πράξη ο οδηγός δεν πρόκειται ποτέ να δει αυτό το νούμερο στο trip computer, αφού η πραγματικότητα του μοντέλου κυμαίνεται τουλάχιστον 2 λτ./100 χλμ. πιο ψηλά. Επίσης, το νούμερο των ρύπων δεν συγκαταλέγεται στα πιο χαμηλά της κατηγορίας, επιβαρύνοντας τα πάγια έξοδα του μοντέλου. Το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 1.200 κιλά και έτσι οι επιδόσεις του Corsa, ειδικά η επιτάχυνση από στάση, καταφέρνουν απλά το μέσο όρο της κατηγορίας. Παράλληλα, όσον αφορά τις ρεπρίζ, τα προσχήματα σώνει η σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου, που πάντως δεν έχει θετικό κούμπωμα και στιβαρή αίσθηση.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του πετρελαιοκίνητου Opel Corsa 1.3 DTE
Εσωτερικό – Χώροι: Ευρύχωρο, αλλά παλαιομοδίτικο
Το εσωτερικό επιβαρύνεται περισσότερο από το γεγονός ότι η σχεδιαστική μελέτη έγινε με δεδομένα άλλων εποχών. Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο που δεν μπορεί να κρύψει τη σχέση με την προηγούμενη γενιά Opel, είναι η εργονομία που δεν είναι απλά ξεπερασμένη, αλλά κουραστική. Ενδεικτική είναι η λειτουργία των χειριστηρίων του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο είναι μοιρασμένες οι πληροφορίες στην κεντρική οθόνη, όλα τους ικανά να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού. Ακόμα και αν ο οδηγός επιλέξει το προαιρετικό σύστημα infotainment (Touch & Connect) τότε θα πρέπει να μάθει να χρησιμοποιεί τα πολύ μικρά κουμπιά του και την – όχι και πολύ ευαίσθητη – touch screen. Από εκεί και ύστερα το εσωτερικό είναι καλυμμένο από σκληρά πλαστικά, με μέτριο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ οι μικροτριγμοί δε λείπουν όταν η ανάρτηση τερματίσει πάνω από κάποιο σαμαράκι. Επιπλέον, το εσωτερικό δε φαίνεται ιδιαίτερα ηχομονωμένο, όπως προκύπτει από τις μετρήσεις θορύβου, αλλά και αναφορικά με τους αεροδυναμικούς θορύβους που περνάνε μέσα στις υψηλές ταχύτητες.
Ένας τομέας στον οποίο το Corsa παραμένει υπεράνω κριτικής είναι οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Μπορεί το εσωτερικό πλάτος, ή ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών να έχουν ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό, αλλά ο χώρος για τα γόνατα των πίσω και τα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών συγκαταλέγονται ακόμα ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας. Το ίδιο δεν μπορεί κανείς ισχυριστεί για τους χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό (ένας τομέας στον οποίο έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στα νεότερα Opel), αλλά και για τη θέση οδήγησης σε σχέση με τη θέση του τιμονιού
Στο δρόμο
Το Corsa είναι ένα μοντέλο που τείνει να κλείσει τα 6 χρόνια ζωής και αυτό είναι αποτυπωμένο στο DNA του, δηλαδή στο πλαίσιο. Πρόκειται για μία βάση που είναι κοινή με μοντέλα όπως το Fiat Grande Punto, αφού αποτελεί γόνο της εποχής που η GM και το γκρουπ της Fiat συνεργάζονταν. Αυτό, από μόνο του, δεν αποτελεί ελάττωμα, απλά αποτυπώνει ότι το μοντέλο έχει εξελιχθεί με τις απαιτήσεις μια άλλης εποχής. Αυτό είναι έκδηλο και στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Το Corsa ποτέ δεν ήταν ένα driver΄s car, αλλά ήταν και παραμένει ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο, με σεβασμό στις ανάγκες του χρήση μέσων απαιτήσεων. Με στάνταρ το σύστημα ESP, το Corsa θα κλείσει ομαλά την πορεία του στο λάθος, εφόσον ο χρήστης δεν ξεπεράσει το όρια οπότε και θα εμφανίσει υποστροφική συμπεριφορά.
Ωστόσο το τιμόνι ποτέ δεν ήταν ιδιαίτερα συμμετοχικό, ενώ το πλαίσιο δεν εμπνέει τη στιβαρότητα ανάλογων εφαρμογών του ανταγωνισμού. Ακόμα ένα στοιχείο που δεν κατάφερε το Opel να «διορθώσει» στο πέρασμα του χρόνου είναι η ευθυβολία στον ανοιχτό δρόμο. Έτσι το μοντέλο παρουσιάζεται αρκετά ευπαθές στους πλευρικούς ανέμους. Από την άλλη δεν πλέει στις αλλαγές πορείας και δεν γέρνει ιδιαίτερα στις στροφές. Τέλος, τα φρένα του έχουν καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Ωστόσο, αν ο χρήστης ζητήσει κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης θα πρέπει να στρέψει το βλέμμα του αλλού.
Παθητική ασφάλεια – Πέντε αστέρων, αλλά…
Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP έχει ήδη υποβάλει το αυτοκίνητο σε δοκιμή πρόσκρουσης το 2006, αφού τότε παρουσιάστηκε η γενιά του μοντέλου. Εκεί το Corsa κατάφερε να αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων. Ωστόσο η αξιολόγηση έχει γίνει με τις προ του 2009 προδιαγραφές του οργανισμού.
Τιμή-Εξοπλισμός:Με ελλείψεις στον εξοπλισμό ασφαλείας
Το Opel Corsa 1,4 100 PS έχει τιμή 11.530 ευρώ στην 5θυρη έκδοση, και μοναδική ουσιαστική έλλειψη στο βασικό του εξοπλισμό τους πλευρικούς αερόσακους και τους αερόσακους οροφής. Η τιμή αυτή κρίνεται ανταγωνιστική, αλλά η έλλειψη αυτή στον εξοπλισμό ασφαλείας φαντάζει μεγάλη, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο σύγχρονος ανταγωνισμός προσφέρει μέχρι και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, από τη βασική έκδοση.
Συμπέρασμα
Θα ήταν άδικο να μην αναγνωρίσει κανείς τα εμφανή πλεονεκτήματα του best seller της κατηγορίας του όπως αυτά ορίζονται από τους χώρους, την ανταγωνιστική κοστολόγηση και την ασφάλεια, που προσφέρει, εν γένει, το Opel Corsa. Ωστόσο με 6, επί της ουσίας, χρόνια στην πλάτη του και τον αντικαταστάτη του να μη βλέπει τα φώτα της δημοσιότητας πριν το 2016, το μικρό Opel δεν μπορεί να κρύψει εύκολα τα χρόνια του. Η οδική συμπεριφορά μοιάζει ρηχή σε σχέση με τον ψαγμένο ανταγωνισμό, οι τεχνολογίες ασφαλείας δεν είναι up to date – τη στιγμή που άλλα, υποδεέστερα, μοντέλα προσφέρουν ακόμα και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος – ο κινητήρας θέλει προσαρμογή σε ο,τι αφορά τα δεδομένα κατανάλωσης, ενώ η σχεδίαση, η λειτουργικότητα και η ποιότητα του εσωτερικού θέλουν επειγόντως «νυστέρι». Έτσι, μπορεί η τιμή να είναι καλή, αλλά το προϊόν δεν έχει, πλέον, ειδικό βάρος ανάλογο της καταγωγής και τη φήμης του.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του πετρελαιοκίνητου Opel Corsa 1.3 DTE
200 διαθέσιμα στοιχεία για OPEL CORSA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)